Babymat

fredrikke89

Forelsket i forumet
Hva lager dere til de små til middag? Trenger tips til annet enn kjøttdeig og spaghetti.. Sleng gjerne inn en oppskrift også :D

Potet, bakt laks og broccoli moses godt sammen med en dæsj olje.

Vi har jo slitt litt med å få han til å spise middag så etter mye testing nå så gir jeg biter av den maten vi spiser hver for seg. Moser jeg det sammen vil han ikke ha. Ikke alt som egner seg, men det er mye man kan gi på den måten.

Her går det i glass gitt.. Men får smake litt most potet og/eller gulrot når vi spiser middag. Får egentlig smake på det aller meste, bare det er i små biter og most.

Vi har jo slitt litt med å få han til å spise middag så etter mye testing nå så gir jeg biter av den maten vi spiser hver for seg. Moser jeg det sammen vil han ikke ha. Ikke alt som egner seg, men det er mye man kan gi på den måten.

Er ikke alt Rolf heller vi ha blandet, men, han spiser stort sett det samme som oss, tar av litt av det meste før vi salter.

Her går det i glass gitt.. Men får smake litt most potet og/eller gulrot når vi spiser middag. Får egentlig smake på det aller meste, bare det er i små biter og most.

Glass hadde vært kjekt når man er på farten, men Rolf nekter :p

Glass hadde vært kjekt når man er på farten, men Rolf nekter :p
Aha, da er det verre.. Mini spiser alt, men var ikke veldig begeistret for Nestle sin fiskegryte.

Er ikke alt Rolf heller vi ha blandet, men, han spiser stort sett det samme som oss, tar av litt av det meste før vi salter.
jJa det er jo enklest. Vi ahr prøvd most mat så lenge nå at jeg har gitt litt opp. Han er fruktmoskongen da. :P

Aha, da er det verre.. Mini spiser alt, men var ikke veldig begeistret for Nestle sin fiskegryte.
Her gikk favorittnudlene ned første gang vi prøvde. Neste gang var det ikke like populært. :(

Laks med poteter, gullrøtter, kikerter og røde linser. To Sistnevnte er veldig sunt, men magen trenger tilvenningstid :) så kun litt (som ei linse og ei halv kikert om dagen til å begynne med :)

Koker fullkornspasta og karbonadedeig. Mikser det i kjøkkenmaskin med olje og tomatpure blanda med vann :) Blir veldig godt.. Kan vel hive i noe mer, men det har jeg ikke gjort :)

Det må jeg prøve etterhvert :) egner det seg til frysning?

Sist så lagde jeg en runde med fryst lapskaus blanding og kjøttpølse, laks med ris og grønnsaker, og kylling med gulrot og potet. Lager middager så det holder en mnd ca

Samme her :) Prøver å lage litt utenom, men glass er best, synes Nora :p

Har lagd bifflapskaus til lillemor i dag..gikk ned på høykant ;)
Jeg brukte 1 liter vann, 1 kilo lapskausblanding(tok ut noe av purra), 2 store poteter, 2 stoore gulrøtter, og 300g ytrefilet.
I tillegg fresa jeg 1 rødløk og 4 fedd hvitløk i en del usaltet smør, før jeg heiv oppi resten.
Når alt var ferdikokt krydra jeg godt med hvit pepper, og grovmoste med stavmikser.
Fordelte i 14 middagsglass, avkjølte,og rørte inn 1 ts kaldpresset rapsolje i hvert glass..og rett i fryseren.
Rett før servering rører jeg inn 1 ts udo`s olje også(når vi er hjemme) :)

Ellers går det i Fruktig kyllingfrikasè, og laksegryte..

Her gikk favorittnudlene ned første gang vi prøvde. Neste gang var det ikke like populært. :(

her går det nesten bare i favorittnudler om dan, hehe. Hun elsker det. Prøver noe annet innimellom, men det er ikke like populært gitt. Må snart beg å lage noe selv trur jeg. Blir dyrt:-).

Jeg har lagd gulrotmos og brokkolimos :p haha

Back
Topp