Babymat

Har enda ikke prøvd sånne glass til Theo, kunne jo vært greit om han kunne spist noe av det også. :)
Favorittene her i huset er: Fullkornspasta, kyllingkjøttdeig, revet gulrot, squash, hakkede tomater pluss laurbærblad og litt andre gode krydder.
Kyllingkjøttdeig, søtpotet, brokkoli, gulrot.
Til lunsj/mellommåltid får han som regel avokadomos med banan og pære, og en dæsj sviskejuice. Det går ned på høykant. :)

Et glass med favorittnudler koster rundt 9 kroner. Tror det er det billigste. De andre ligger vel på rundt ca 15 kroner. Er 3 for 2 på meny nå forresten :-).

Et glass med favorittnudler koster rundt 9 kroner. Tror det er det billigste. De andre ligger vel på rundt ca 15 kroner. Er 3 for 2 på meny nå forresten :).
Ja. kjøpte glass der nettopp. Bare hipp sine da. ;) Blir dyrt i lengden å gi glass, men er jo greit hvis man ikke har annet for hånden. Synes de smaker pyton jeg da så har helst ikke lyst å dytte det i ungen. :P I går prøvde vi pasta bolognes fra hipp, den var sukess. :D

Ja. kjøpte glass der nettopp. Bare hipp sine da. ;) Blir dyrt i lengden å gi glass, men er jo greit hvis man ikke har annet for hånden. Synes de smaker pyton jeg da så har helst ikke lyst å dytte det i ungen. :p I går prøvde vi pasta bolognes fra hipp, den var sukess. :D

Husker jeg hadde noen venninner som brukte å kjøpe seg babymat før :P fysj!

Og nå kom jeg på at det finnes noe som heter babymat-dietten? :P

Ha ha ha.. Ja! De var sikkert litt sånn anorektiske. Var jo masse styr rundt det for ei stud sia.

Eg har laget gulerotmos, søtpotetmos, brokkoli/blomkål/pastinakk/søtpotet-mos, gulerot/blomkål/pastinakk/søtpotet-mos osv.
Så kan eg blande inn litt av kjøttet eller fisken vi har til middag. Foreløbig så liker han bare grønnsaksmos.
Prøvde med favorittnudler her en dag, men da brakk han seg så mye at han spydde! :(

Vi hadde taco her om dagen og når vi var ferdig var det litt tacokrydder(etter kjøttdeigen) og rømme på tallerken. Så eg dyppa fingeren så vidt nedi og lot han smake! Det likte han! Smattet og sugde som en helt på tunga si. Så liker tydeligvis skikkelig smak på maten! Og det er det jo ikke på kjøpeglassene! :(

Men til topic. Lurer på om disse puppeungene er litt mer kresne enn de som får mme. Er det noen kresne mmebarn der ute, eller spiser de alt de kommer over? :)

Veldig vanlig at puppeunger er mer kresne ja..
M spiser alt, men får ikke veldig søte ting i maten, dvs banan, masse fruktmos, o.l.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle lager mat selv til ungene.. Det er mye billigere, sunnere, og tar ikke lange tida. Annenhver lørdag eller søndag står jeg en time eller to og lager opp middag for 14 dager..easypeasy ;)

M spiser alt, men får ikke veldig søte ting i maten, dvs banan, masse fruktmos, o.l.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle lager mat selv til ungene.. Det er mye billigere, sunnere, og tar ikke lange tida. Annenhver lørdag eller søndag står jeg en time eller to og lager opp middag for 14 dager..easypeasy ;)

Er det dumt å gi mye fruktmos/smoothie og sånt? Eller bare gir du andre ting istedenfor?

Enig med deg med matlaginga altså. Her er jeg desperat siden I. ikke spiser middag så har prøvd ut noen glass. ;) Di snuppe er jo virkelig altetende. :D Her får han mye bærmos av blåbær, og det er ikke så søtt egentlig, men skjønner hva du mener. ;)

Ingen oppskrift, tar det vi har av grønnsaker og potet og slenger i litt kjøtt eller fisk. Har også laget kjøttboller og fiskeboller uten salt og singelfrosset. Har vi pasta eller ris så får han det også i. Koker hver dag så stort sett så får han tilnærmet det vi har til middag.

Er det dumt å gi mye fruktmos/smoothie og sånt? Eller bare gir du andre ting istedenfor?

Fruktmos o.l.(ikke bær), går under dessert/godis her i huset.. Hun får likevel sin dose altså, men overdriver ikke.
Alt vi putter i de av sånt, gjør at de får i seg mindre av annet som faktisk er mat.
Og i grøt f.eks, lillesnupp spiser hirsegrøt, får hun heller bringebær og valnøtter f.eks., enn fruktmos ;)

Er ikke helt enig. Masse bra næringsstoffer i frukt :P Noen ganger så må vi bare ha noe sammen med grøten for å få det ned. Da blir valget grøt med frukt etc. eller ingenting. Vi bruker jo ikke grøt tilsatt søtning. Prøver å begrense bruk av banan.

Fruktmos o.l.(ikke bær), går under dessert/godis her i huset.. Hun får likevel sin dose altså, men overdriver ikke.
Alt vi putter i de av sånt, gjør at de får i seg mindre av annet som faktisk er mat.
Og i grøt f.eks, lillesnupp spiser hirsegrøt, får hun heller bringebær og valnøtter f.eks., enn fruktmos ;)
Trodde ikke de skulle ha nøtter så tidlig jeg?

Back
Topp