Babymat tråden :)

Viss hun får pose fra Ellas så får hun ca halve en dag og andre halve neste dag, hun kunne lett slukt hele hun også ;) men når jeg starter med middag så kommer jeg ikke til å gi frukt hver dag, kun litt i grøten.
Vet du, jeg trodde banan var en typisk bløt frukt og ikke gav hard mage :eek: :eek: det visste jeg ikke... Takk for tips!!
Leste nettopp at den maisgrøten også kan gjøre magen hard. Best med havre.
Visste det ikke jeg heller før noen plutselig nevnte det! Fleste barn liker jo smaken, men går nok fint så lenge de får andre type frukter og evt sviskemos ved siden av :) Aner ikke hvor mye det er i ellas :( hvorfor vil du ikke gi frukt hver dag når dere begynner med middag? Jeg er helt grønn jeg altså :p
 
Visste det ikke jeg heller før noen plutselig nevnte det! Fleste barn liker jo smaken, men går nok fint så lenge de får andre type frukter og evt sviskemos ved siden av :) Aner ikke hvor mye det er i ellas :( hvorfor vil du ikke gi frukt hver dag når dere begynner med middag? Jeg er helt grønn jeg altså :p

Hun elsker banan, så kommer ikke til å kutte den ;) har kjøpt sviskepure og laget aprikospure nå. Hun kommer til å få frukt, men kommer til å variere litt med å gi henne skive en dag istedenfor frukt fks. Bare for å variere litt :) men venter nokk litt før vi prøver skive da. Jeg er ganske grønn selv altså, dette er bare noe jeg har tenkt ut selv :p litt variasjon liksom.. Til slutt blir det grøt til frokost, frukt eller skive til lunsj, middag og grøt til kvelds tenker jeg. Hadde jo ikke planer om å amme så mye lenger enn 6 mnd, men ser jo at det kan bli litt vanskelig å avvenne, spes på natta.
 
Har ikke prøvd å gi jordbær enda, er så redd for at han skal reagere. Men er vel bare å prøve litt vel :) så han reagerer ikke på ananas heller? Blir som pina colada for bebbiser da haha :p :D
Haha, ja den er ganske god :) Det er bare å prøve litt ja. Prøvde med å mose litt på fingeren og lot han smake. Har prøvd masse frukbiter i sånn baby feeder. Knall den greia. Har ikke sett at han reagerer på noe enda hvertfall :)
 
Fått smakt sviskemos den var jammen synlig i bleien etterpå
 
Gir du brød også? Har bare gitt grøt og middagsglass men kunne tenkt meg å gi noe sånt

Jeg har gitt brød noen ganger, men han var ikke helt klar for det og jobbet og jobbet før de kom opp igjen og han ble sint. Så gir mest lapper av div slag og matmuffins :)
 
Gir avokado og pære i sånn bite ting i løpet av dagen og det hjelper veldig på magen hans. Og det lingrer kløe i gummen han sitter og koser og biter i den. Det beste som noen gang er funnet opp spør du meg.
 
Hvordan type grøt gir dere til kvelds? Og hvor lang tid før legging får de det? Hørt at den kveldsgrøten fra nestle kan gi litt hard mage når gir dere måltidene også? Jeg gir grøt når han står opp, fruktmos etter første dupp, og evt noe grønnsaksmos rundt tre. Er det for mye?

Her gir vi en halv porsjon hipp risgrøt eller havregrøt til frokost. Får noen skjeer med sviskemos til.

Så til kvelds får hun en hel porsjon med grøt og noen skjeer sviskemos til.

Frokosten er etter at vi står opp og har tatt morgenstellet. Kveldsmaten i 18-19 tiden.
 
Har tenkt å lage slike matlapper.. Hvor gammel er din? Forsøkte du med eggeplomme først, eller laget du bare omelett "med en gang"

Han er 7 måneder, og elsker disse lappene :) Jeg prøvde med eggeplomme noen ganger først, da det ikke kom noen reaksjon begynte jeg med eggerøre :)
 
Back
Topp