Hei! Har vært hos Hausken, jeg også. De kunne på det tidspunktet ikke hjelpe meg med ivf, men de kunne hjelpe meg på annen måte.
Jeg fikk først Letrozol da de så jeg ikke hadde eggløsning i første pp. Til tross for at vi så to egg hver pp, ble jeg ikke gravid. Så fikk jeg prøve Gonal F. Det er en sprøyte som må tas hver dag. Jeg er skikkelig sprøyte-sky, men da det er en sånn penn-sprøyte, altså ikke ordentlig sprøyte, men bare en med sirka 1 cm lengde, gikk det over all forventning. I første pp med Gonal F (6 pp), fikk jeg 10 egg. Det var så klart for mange, og det ble avbrutt. Jeg fikk mens bare 7 dpo. Så i 7. pp fikk jeg enda lavere dose som resulterte i to egg som vi så på ul. Jeg var egentlig litt skuffa at det bare var to, da det med Letrozol også alltid var to egg. Men jeg tok Ovitrelle den dagen, (også en penn-sprøyte for å løsne eggene) og jeg ble gravid med tvillinger!
Det jeg vil si til deg: Med Gonal F og Ovitrelle er det akkurat samme prosess som med ivf, bortsett fra at de ikke hentet ut eggene og ikke satt inn. Og det er ikke en tung prosess, for du vet hvorfor du tar sprøyter. For det andre så finnes det andre varianter som man kan støtte dere med. Både som jeg fikk hjelp og uiu for eksempel, der du får hormoner men blir befruktet direkt i livmor. Ikke tenk automatisk ivf! De kan hjelpe på flere måter. Skjønner også at du har religiøse grunner da et befruktet egg er et liv. Men så ikke la dem befrukte så mange egg.
Jeg har også prøvd å finne ut hva som kan ha skjedd med meg. Hvorfor Letrozol ikke fungerte men Gonal F. Og da kom jeg på en sjelden tilstand som heter empty-eg-syndrome. Så jeg tror jeg hadde det samme. Og før man prøver ivf, får man ikke et svar på om man har det. For når de tar eggposene for ivf, åpne de opp posene. Og først da ser de om det faktisk er et egg inn i eller ikke. Det er jo mulig du har noe sånt? At du har eggposer, og tilsynelatende er alt bra, men når man ser nærmere, har du faktisk ikke egg?