Babydrøm♥️

7+2!
Har da bestilt både min første svangerskapskontroll og tul! :D Etter mye frem og tilbake falt valget på Dr. Mortensen hos Sentrumslegene. Han var det bare utelukkende positive ting å høre om, og han virker å ha god peiling :) Ble faktisk nettopp oppringt av Mortensen selv, og fikk avtalt en annen dato, da han hadde (eller skulle på?) en forelesning i utlandet på datoen jeg hadde valgt. Utrolig god service må jeg si, fikk både gratulasjon og ønske om en fortsatt god helg.
Pp før jeg ble gravid var på 34 dager, derfor er terminen min noe usikker, men har tatt utganspunkt i at denne også ville vært på 34 dager. Nå blir det spennende å se på tul :)

Måtte tiden fram til 5. Januar gå fort som bare det, og spiren klamre seg fast!
 
Endelig 8+0! Og 28 dager til 12+0 :) :)

I kveld er det julebord. Jeg har hele helga fylt opp, med julebord lørdagen også og kamp med storebror først, og aktiviteter søndagen mens vi er hos svigermor.. Jeg kjører derfor på julebordet i kveld, fordi det er så mye. Slipper mye pes på drikking da. Men jeg gruer meg sånn! Hvordan skal jeg greie dette? Jeg som er heeelt ferdig klokken 8 om kvelden? Jeg håper for alt i verden at de ikke tenker å være på julebordet til klokka er 03 i natt, da er nok jeg helt ødelagt.. :(
 
10+6. Nest siste dag på jobb for i år. Åh hvor jeg gleder meg til helg. Så sliten, og kvalmen kommer og går. Det strekker til tider. Håper h*n vokser og at alt går fint inni der <3
En uke til tul <3
 
11+5. Imorgen kveld er det jammen tul... jeg grugleder meg skikkelig! Håper alt er bra inni der <3

Kvalmen har roet seg litt, bare noen ganger om kvelden, men det kommer nok av at jeg er så sliten. En av mine kollegaer som har fått vite det, mente at hun kunne se at magen hadde fått et rundere preg :) skal si det til sjefen på fredag. Det blir litt spesielt..
 
11+5. Imorgen kveld er det jammen tul... jeg grugleder meg skikkelig! Håper alt er bra inni der <3

Kvalmen har roet seg litt, bare noen ganger om kvelden, men det kommer nok av at jeg er så sliten. En av mine kollegaer som har fått vite det, mente at hun kunne se at magen hadde fått et rundere preg :) skal si det til sjefen på fredag. Det blir litt spesielt..
Stutret det frem til sjefen i går, veldig skummelt! Men gikk helt fint :)
 
I dag var endelig tul som jeg har ventet på en eeevighet! (Føles i alle fall sånn! )
Jeg ble satt fram til 12+1 med ny termin 21/7. Dr. Mortensen i Sentrumslegene var helt fantastisk og tok meg veldig på alvor, mine to forrige svangerskap og det de bringte med seg. Jeg går nok til han flere ganger i dette svangerskapet! :)
 
12+5 :) nå vet bortimot alle den store nyheten! <3 storebror tenker mye på praktiske ting for å bare være 7 år, og har allerede nevnt flere ting vi må få ordnet i løpet av året som kommer :) senest i kveld sa han så fint at babyen kunne få hans tripptrappstol, så tok han en voksenstol. Gleder meg til ul innkallingen kommer! <3
 
14+1, og endelig kommet inn i 2.trimester! Er trøtt og sliten enda, og for lite folk på jobb hjelper ikke akkurat på. Ser frem til helg!
 
15+0. Det går fremover, men fremdeles i sneglefart. Jeg lengter etter å få komme på oul og få vite om alt står bra til og om det er gutt eller jente. Måtte ukene gå fort!

Jeg er lite kvalm for tiden, men enda helt sykt sliten. Kjenner det ekstra denne uken da det har vært overtid på jobb i tillegg til noen småærend jeg har måtte gjort. Legen fant dessuten ut at jeg har uvi uten symptomer, som visstnok var vanlig for gravide. Måtte dobbeltsjekke med både legen og de på apoteket at jeg fikk medisin som var ok for gravide å bruke. Liker ikke tanken på å gå på medisin under graviditeten..
 
15+4 :) i går kjøpte vi bilstol med base og bestemte oss for vogn! Blir en emmaljunga mondial deluxe som vi bestiller om et par mnd :) nå begynner ting å bli litt mer virkelig! Måtte tiden gå fort frem til oul <3
 
Fra rundt uke 13 har jeg innimellom kjent noe som jeg plutselig reagerer på, "hva var det" liksom. Nå kjenner jeg det ikke så mye oftere enda, men kanskje litt tydeligere. Under to uker til oul, dette blir bra [emoji4]
Samtidig føler jeg at jeg har blitt ganske stor allerede, men det er vel kanskje som forventet som 3.gangs [emoji173]16+3[emoji173]
 
I går kveld kom jammen feberen snikende, og holdt meg våken i hele natt. Nå ligger jeg på sofaen med teppe og småfryser og svetter om hverandre. En enorm hodeverk har jeg også..
 
Dagen der jeg kommer tilbake på jobb etter noen dager med feber, blir også dagen der bekkenet trøbler seg for første gang. Merket det spesielt godt når jeg skulle hjem. Turdag imorgen.. vet ikke helt hva kroppen min vil si om det..
17+0[emoji173]
 
18+0 endelig i riktig uke mtp oul. Jeg grugleder meg sånn at jeg føler at jeg nesten blir dårlig. Ved forrige graviditet kjente jeg bevegelser sterkere på denne tiden enn hva jeg gjør nå. Lurer på om morkaken ligger framme.. jeg elsker de bevegelsene jeg kjenner, men de er sparsomme og jeg kjenner aldri noe om jeg legger meg ned. Kun når jeg holder på med andre ting og ikke fokuserer på å kjenne..
håper alt er bra med deg lille venn [emoji173]
 
Back
Topp