Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Søskenfrys #4 - 12 DPO

AKA verdens beste dag??

Dagen startet med at jeg fikk jobbtilbud på en jobb jeg har skikkelig skikkelig lyst på!!:joyful:

Og så, noen timer senere fikk jeg disse:
Vis vedlegget 450997

:nailbiting:

Fikk ikke sove inatt fordi det var så mye usikkerhet, rundt jobb, rundt prøving osv, så jeg var superklar for å få enten tommel opp eller tommel ned i dag!

Ble jaggu tidenes tommel opp, for en julegave!! Nå gjenstår det bare at resten skal gå fint, men jeg har en veldig god følelse på at det kommer til å gjøre det! :Heartred

Skal ta digital på fredag, 14dpo!:love017

Og ja, jeg har spilt lotto i dag!:hilarious:
Wow :love017 :Heartred Flotte flotte tester, gratulerer så mye med positiv test og ny jobb!!! Velfortjent begge deler!

Søskenfrys #4 - 14 dpo - eller skal jeg si 4+0 :woot:

Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskninger! :Heartpink Føler helt uvirkelig at jeg er gravid.. Jeg er faktisk enda mer i sjokk over jobbtilbudet enn den positive testen, og begge kom på samme dag så er fortsatt litt overveldet.:hilarious:

Tenkte notere ned hva jeg gjorde annerledes denne syklusen, i tilfelle noen leser dette om en stund og er like desperat. :shy:

- Har spist antiinflammatorisk (betennelsesdempende) kost siden starten av november.
- Har gått på et kosttilskudd som heter Fertility Woman, inneholder både Q10, Myo-inositol, folsyre, magnesium, B12, D-vitamin m.m
- Har tatt probiotika siden slutten av november (BioAcidophilus)
- Har tatt flytende melatonin ved leggetid en god stund, men ikke hver dag (egentlig pga dårlig søvn)
- Fikk en seksdagers kur av fastlegen på Donaxyl, i tilfelle bakteriell vaginose eller annen flora-ubalanse
- 10 mg prednisolon 5 dager før innsett, 5 mg etter (til uke 5+0)
- 75 mg Albyl-E fra innsett til uke 7
- Cyclogest (2x400) fra innsett til uke 7
- Har i tillegg gjort "yoga for implantation" og jobbet mye med å visualisere positiv test og suksess

Så ja.. Jeg virker jo helt gæren!:hilarious: Men den satt gitt!! Så det kan jeg leve med:laughing002

Får ta ei litta 4+0 oppdatering også da:
Symptomer:
- er SÅ sulten, hele tiden
- stikker og strekker, murrer i livmor. Kjennes som menssmerter innimellom
- mer tørst og tørr i munnen
- våkner kl 06 og får ikke sove mer (må jo være et symptom, jeg elsker å sove.....)

Kjenner jeg er 50% rolig og 50% stressa, syns nesten det er for godt til å være sant at det skal gå hele veien dette. Men jobber hardt med å snu tankene og bare kose meg med at det endelig gikk. :Heartpink

Fikk 2-3 på CB digital i dag, og babyplan-testen ser egentlig helt lik ut som med datteren min på samme dag, så det lover jo godt! Har 2 digitale igjen, en CB pluss og 8 babyplan. Prøver å ikke teste oftere enn hver andre dag!

Kom igjen, Minifrø!:Heartpink:Heartpink

Vedlegg

• 1000015759.jpg
    1000015759.jpg
    621,8 KB · Visninger: 13
Søskenfrys #4 - 14 dpo - eller skal jeg si 4+0 :woot:

Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskninger! :Heartpink Føler helt uvirkelig at jeg er gravid.. Jeg er faktisk enda mer i sjokk over jobbtilbudet enn den positive testen, og begge kom på samme dag så er fortsatt litt overveldet.:hilarious:

Tenkte notere ned hva jeg gjorde annerledes denne syklusen, i tilfelle noen leser dette om en stund og er like desperat. :shy:

- Har spist antiinflammatorisk (betennelsesdempende) kost siden starten av november.
- Har gått på et kosttilskudd som heter Fertility Woman, inneholder både Q10, Myo-inositol, folsyre, magnesium, B12, D-vitamin m.m
- Har tatt probiotika siden slutten av november (BioAcidophilus)
- Har tatt flytende melatonin ved leggetid en god stund, men ikke hver dag (egentlig pga dårlig søvn)
- Fikk en seksdagers kur av fastlegen på Donaxyl, i tilfelle bakteriell vaginose eller annen flora-ubalanse
- 10 mg prednisolon 5 dager før innsett, 5 mg etter (til uke 5+0)
- 75 mg Albyl-E fra innsett til uke 7
- Cyclogest (2x400) fra innsett til uke 7
- Har i tillegg gjort "yoga for implantation" og jobbet mye med å visualisere positiv test og suksess

Så ja.. Jeg virker jo helt gæren!:hilarious: Men den satt gitt!! Så det kan jeg leve med:laughing002
Haha, jeg kjenner meg så veldig igjen i alt du skriver! Har gjort mye av det samme! Endret kosthold, tar en haug med tilskudd, jobber med visualisering og nå denne runden skal jeg på prednisolon og blodfortynnende. Kanskje er dette suksessoppskriften? Men ja, jeg føler meg også litt små gæren!

Jeg har ikke prøvd den yoga for implantation, hvor kom du over den? Kanskje jeg må prøve! Jeg er ikke fryktelig god på yoga, men jeg har som mål for 2025 å begynne! Hvorfor ikke begynne med denne varianten? :joyful:

Svangerskapsoppdatering - 5+0

Tenkte å slenge inn litt ukentlige oppdateringer her! Er såå gøy å ha denne dagboken fra forrige svangerskap, ser at mye er likt allerede! :joyful:

Symptomene mine kommer og går, både fra dag til dag og de varierer også gjennom dagen. På julaften fikk jeg en ekstrem bølge av kvalme, måtte legge meg nedpå litt, men varte bare et par timer og så har jeg ikke vært kvalm siden!:shy: Andre ting:

- murrer, strekker og stikker i livmor, på alle sider, mest venstre side og ned mot lysken
- følelse av å være sulten hele tiden, som om magesekken alltid er tom
- sover dårlig.. Vanskelig å sovne og våkner tidlig
- veldig oppblåst (takk Cyclogest?!)
- ømme nipler, mest høyre side

Ellers leser jeg mest om folk som er ekstremt trøtte, jeg føler egentig jeg har enda mer energi!:hilarious: Får se hvordan det er om en ukes tid da kvalmen slo inn som en bombe forrige gang..

Siste dag med prednisolon i dag, skal gå på blodfortynnende helt til tidlig ultralyd.

Milepæler
♡ 27.12: Testdato (5+0)
♡ 06.01: Legetime (6+3)
♡ Uke 3: Tidlig ultralyd (vet ikke eksakt dato ennå pga. julestengt klinikk)
♡ 14.02: 12 uker!!

Deilig å kunne sende melding til Porsgrunn i dag med bilde av positiv test!! ..litt antiklimaks at de ikke ser det før om en ukes tid, men men..:angelic:

Slenger ved et bilde av strimmeltest i går 4+6. Hadde håpet på 3+ på digital men fikk 2-3. Åpnet testen og så at alle tre strekene var så og si like sterke, så vil tro den egentlig kunne gitt 3+:joyful::Heartred

20241226_145144.jpg

Har døpt frøet til Lille Fnugg! :Heartred
Håper du holder deg godt fast og at vi sees om ca. 8 mnd!

Haha, jeg kjenner meg så veldig igjen i alt du skriver! Har gjort mye av det samme! Endret kosthold, tar en haug med tilskudd, jobber med visualisering og nå denne runden skal jeg på prednisolon og blodfortynnende. Kanskje er dette suksessoppskriften? Men ja, jeg føler meg også litt små gæren!

Jeg har ikke prøvd den yoga for implantation, hvor kom du over den? Kanskje jeg må prøve! Jeg er ikke fryktelig god på yoga, men jeg har som mål for 2025 å begynne! Hvorfor ikke begynne med denne varianten? :joyful:

Det er på en måte bare en kategori av yoga, som skal øke blodsirkulasjonen til livmor og områdene rundt!:Heartred:joyful: Hvis du søker på YouTube kommer det opp mange alternativer! Søk enten yoga for implantation eller yoga for two week wait!

Godt vi kan være smågærne sammen her inne!:hilarious:

Takk for at du deler den lange lista over alt som prøves, kan love at du ikke er den eneste som blir litt gæren etterhvert og prøver litt utradisjonelle metoder :hilarious: Men alt er jo verdt det når det virker ja :Heartred
Og hurra for å ha bikket fint over grensa for kjemisk, håper lille fnugg holder seg godt fast inni der :love7
Og den testen der er jo en dye stealer, så enig i at den burde blitt 3+!

Takk for at du deler den lange lista over alt som prøves, kan love at du ikke er den eneste som blir litt gæren etterhvert og prøver litt utradisjonelle metoder :hilarious: Men alt er jo verdt det når det virker ja :Heartred
Og hurra for å ha bikket fint over grensa for kjemisk, håper lille fnugg holder seg godt fast inni der :love7
Og den testen der er jo en dye stealer, så enig i at den burde blitt 3+!

Haha, føler meg litt crazy, men som sagt er ikke det så viktig når det endelig gikk. :hilarious: Det som er litt komisk er jo om det ikke har hatt noe å si uansett, men at dette tilfeldigvis var gullegget!:shy: Det får vi aldri vite gitt! Gleder meg veldig til å følge din reise nå fremover!!:Heartred

For oppdatering vil jeg bare legge ved denne også!:angelic:

1000016065.jpg

Er mildt sagt rimelig letta nå, selv om jeg vet at 3+ ikke er noen garanti for suksess! Men det hjelper veldig på roen og troen! :Heartred Nå skal jeg nyte!

Det er på en måte bare en kategori av yoga, som skal øke blodsirkulasjonen til livmor og områdene rundt!:Heartred:joyful: Hvis du søker på YouTube kommer det opp mange alternativer! Søk enten yoga for implantation eller yoga for two week wait!

Godt vi kan være smågærne sammen her inne!:hilarious:
Takk! Skal definitivt sjekke ut å prøve! Gjorde du det hver dag?

Jeg tenker det ligger mye håp i å prøve forskjellige ting, så selvom det kanskje ikke er det som hjelper til slutt så har det iallfall holdt motet og håpet oppe i løpet av prosessen. Og det ligger mye god helse i det! :Heartred

Haha, føler meg litt crazy, men som sagt er ikke det så viktig når det endelig gikk. :hilarious: Det som er litt komisk er jo om det ikke har hatt noe å si uansett, men at dette tilfeldigvis var gullegget!:shy: Det får vi aldri vite gitt! Gleder meg veldig til å følge din reise nå fremover!!:Heartred

For oppdatering vil jeg bare legge ved denne også!:angelic:

Vis vedlegget 451502

Er mildt sagt rimelig letta nå, selv om jeg vet at 3+ ikke er noen garanti for suksess! Men det hjelper veldig på roen og troen! :Heartred Nå skal jeg nyte!
Gratulerer så mye, så utrolig stas :Heartred :Heartred :Heartred

Svangerskapsoppdatering: 6+1

Da har jeg fått svar fra Porsgrunn og de har sendt henvisning til gynekolog i nærheten av her jeg bor. Får sikkert høre noe fra dem i starten av neste uke, gleder meg!!

Førstkommende mandag (6+3) skal jeg på første svangerskapskontroll hos fastlege. Så da tipper jeg det blir utfylling av helsekort, søknad om fødeplass osv. Hun har også ultralyd, så kanskje jeg kan få se Lille Fnugg allerede da? :love017

Veldig veldig spent. Jeg har mye symptomer, men er samtidig mer engstelig enn jeg trodde jeg skulle være. I går hadde jeg ganske sterke smerter i livmor-området og korsryggen.. Trodde at jeg begynte å blø, men det var nok bare cyclogesten.. Er så redd for at det var starten på slutten! Men jeg bar mye på datteren i går, hun er syk og i skikkelig "trenger mamma hele tiden-humør", så kanskje det var muskulært. Håper virkelig det!:Heartpink

Vi har snakket litt med datteren om hun vil ha en lillebror eller lillesøster, hehe. Hun var veldig tydelig på at hun vil ha en lillesøster, haha, så vi får se. Har noen tips til bøker eller hvordan vi kan snakke med henne om dette (om noen uker)? Hun er 2,5 år nå.

Symptomer:
- ekstremt tørst, og tørr i munnen
- uggen/kvalm, særlig første halvdel av dagen.
- begynner å kjenne mer på trøtthet
- ømme pupper
- murrer/stikker i korsryggen og livmor, men sjeldnere nå enn før

Den ekstreme sultfølelsen er byttet ut med uggenhet, men den blir bedre når jeg spiser. Det som er litt fascinerende, er at jeg alltid føler meg veldig sulten rett etter jeg har spist:hilarious: Kroppen altså..

Note to self: Magefølelse på gutt, men blir litt usikker når symptomer osv er helt likt som forrige gang..

Håper du har det fint der inne, lille fnugg.. :Heartpink

Mini update 6+3

Fikk se en bitteliten mums med et bankende hjerte idag hos fastlegen. :Heartred :sad010

Har også fått innkalling til ultralyd via Porsgrunn, det blir onsdag 15.01, da er jeg 7+5!:love017

Puhhhh, måtte du vokse og kose deg inni der lille fnugg.

Hurra for hjerteslag! :love7 :Heartred

Skal du ta ultralyden hos Porsgrunn eller hos samarbeidende gyn? Ikke så lenge til neste UL da :joyful:

Hurra for hjerteslag! :love7 :Heartred

Skal du ta ultralyden hos Porsgrunn eller hos samarbeidende gyn? Ikke så lenge til neste UL da :joyful:

Nei, veldig deilig at det er så kort tid imellom! :joyful: Så blir det et laaaangt hopp til OTUL :dead::hilarious: Jeg tar hos samarbeidende gyn, orker ikke kjøre helt til Porsgrunn i snøvær:shy:

Nei, veldig deilig at det er så kort tid imellom! :joyful: Så blir det et laaaangt hopp til OTUL :dead::hilarious: Jeg tar hos samarbeidende gyn, orker ikke kjøre helt til Porsgrunn i snøvær:shy:
Veldig heldig som har en fastlege med UL da! Hvis det blir altfor lenge mellom, kanskje du kan ta en titt der igjen? :hello2
Skjønner veldig godt at du ikke gidder å kjøre helt dit nei :hilarious:

Mini update 6+3

Fikk se en bitteliten mums med et bankende hjerte idag hos fastlegen. :Heartred :sad010

Har også fått innkalling til ultralyd via Porsgrunn, det blir onsdag 15.01, da er jeg 7+5!:love017

Puhhhh, måtte du vokse og kose deg inni der lille fnugg.
Å, heldig med UL hos fastlegen! Var det bare å spørre?

Å, heldig med UL hos fastlegen! Var det bare å spørre?

Ja, heldig med den! Fikk se noen ekstra ganger forrige svangerskap, hjalp veldig! :angelic: Var hun som spurte om vi skulle ta en titt for å se om vi så noe spennende! Men var veldig tydelig på at det kunne være for tidlig å se noe - så jeg måtte ikke få panikk! :hilarious:

Back
Topp