Svangerskapsoppdatering - 5+0
Tenkte å slenge inn litt ukentlige oppdateringer her! Er såå gøy å ha denne dagboken fra forrige svangerskap, ser at mye er likt allerede!
Symptomene mine kommer og går, både fra dag til dag og de varierer også gjennom dagen. På julaften fikk jeg en ekstrem bølge av kvalme, måtte legge meg nedpå litt, men varte bare et par timer og så har jeg ikke vært kvalm siden!
Andre ting:
- murrer, strekker og stikker i livmor, på alle sider, mest venstre side og ned mot lysken
- følelse av å være sulten hele tiden, som om magesekken alltid er tom
- sover dårlig.. Vanskelig å sovne og våkner tidlig
- veldig oppblåst (takk Cyclogest?!)
- ømme nipler, mest høyre side
Ellers leser jeg mest om folk som er ekstremt trøtte, jeg føler egentig jeg har enda mer energi!
Får se hvordan det er om en ukes tid da kvalmen slo inn som en bombe forrige gang..
Siste dag med prednisolon i dag, skal gå på blodfortynnende helt til tidlig ultralyd.
Milepæler
♡ 27.12: Testdato (5+0)
♡ 06.01: Legetime (6+3)
♡ Uke 3: Tidlig ultralyd (vet ikke eksakt dato ennå pga. julestengt klinikk)
♡ 14.02: 12 uker!!
Deilig å kunne sende melding til Porsgrunn i dag med bilde av positiv test!! ..litt antiklimaks at de ikke ser det før om en ukes tid, men men..
Slenger ved et bilde av strimmeltest i går 4+6. Hadde håpet på 3+ på digital men fikk 2-3. Åpnet testen og så at alle tre strekene var så og si like sterke, så vil tro den egentlig kunne gitt 3+
Har døpt frøet til Lille Fnugg!
Håper du holder deg godt fast og at vi sees om ca. 8 mnd!