Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Ja ikke sant, det er veldig interessant!! Noen ganger syns jeg det er helt sprøtt at vi fortsatt eksisterer, så vanskelig det er å bli gravid! :hilarious: Men så er det sikkert en del som drar opp snittet, og blir gravide bare noen puster på dem!:wacky:

Gøy at vi ligger så likt!! Jeg har fått time til ultralyd neste mandag (04.11), spent på å se hvordan slimhinnen min er denne runden, håper den oppfører seg!:hilarious:
Ja det er veldig rart å tenke på hvor mye som må være på stell for at det skal bli et barn! Blodig urettferdig at noen skal ha det så utrolig enkelt, mens vi må slite såpass.
Krysser fingre for en superbra slimhinne og at det er supre forhold :hilarious: :Heartred

Søskenfrys #3 - CD13 - UL-kontroll

Kontroll viste en slimhinne på 8,3 mm!:woot: Det er BRA til å være meg altså!! Ledende follikkel på 15 mm, gyn antok eggløsning kom om 2-3 dager. Beskjed fra klinikken er å fortsette testing og gi beskjed på torsdag hvis den ikke har blitt positiv innen det. Jeg temper også for å være helt sikker!:happy:

Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har en veldig god følelse!:joyful: Det skal nytes!!

1000014189.jpg

Disse fikk jeg igår i 19-tiden!! :woot: :nailbiting:
Meldt inn til Porsgrunn og da blir det roadtrip dit på mandag!!!:woot::smiley-bounce012

Jehuuuuu!!
:dance011

1000014192.jpg

Assa se på den charten da! Denne gangen kommer det til å gå!!!!!

Men da fikk vi også bekreftet at positiv EL-test på en tirsdag ikke gir avbrutt da! Veldig greit å vite, hvis det skulle skje en annen gang :gen014

Jepp, det er jo helt supert!! Var litt usikker på om jeg skulle melde inn i går kveld eller late som det var i dag tidlig :bag: Men det gikk heldigvis bra, hahah!!:hilarious:

Søskenfrys #3 - 7 DPO

På tide å oppdatere litt her, gitt. Jeg hadde innsett av en fin blasto 11.11, alt gikk fint! Jeg spurte om gradering etterpå, men sykepleier visste ikke, hun sa bare at det var 0,8 i fragmentering. Ifølge ChatGPT er dette veldig bra, så jeg slår meg til ro med dette foreløpig :hilarious: Embryologen fortalte at de setter inn det embryoet av best kvalitet først, men at jeg hadde mange av topp kvalitet.

Men hva hjelper vel det når det ikke fester seg??

..har allerede overbevist meg selv om at det ikke kommer til å gå, heh..:bag::hilarious: Jeg har tenkt å vente til 10/11 dpo med å teste. Føler det er dager hvor man burde få hvertfall en svaaaak strek, så jeg håper på positive svar da - bokstavelig talt! :Heartpink Men denne ventetiden er et mareritt, jeg har lyst til å teste hver dag, helt siden dagen etter innsett!!:hilarious: Men nå er det bare 3 dager igjen, og det skal jeg klare.

Krysser alt jeg har!!! Kom igjen lille spire!!:Heartpink:Heartpink

Søskenfrys #4 - 1 DPO

Jaja.. Så gikk det ikke på tredje innsett heller. Jeg ventet med å teste til 12 dpo, tok en digital som var negativ og TR kom et par dager senere. Var utrolig skuffa de første dagene. Ei god venninne av meg har akkurat blitt gravid og det hadde vært så gøy om det klaffet for oss samtidig. Men er det én ting jeg har lært de siste årene så er det at ingenting kan planlegges av de greiene her..:shifty:

Rett etter negativ test ringte jeg privat gyn som jeg har gått hos. Han sa rett ut at det var på tide å prøve noe mer, og gav meg resept på prednisolon og Albyl-E. Fantastisk mann! Nå er medisinene hentet ut og jeg skal begynne på prednisolon i dag, og albyl og cyclogest på mandag, før det blir innsett på onsdag 11.12! :love017 I tillegg fikk jeg Donaxyl av fastlegen for en ukes tid siden, for å eventuelt ordne opp i bakteriell vaginose hvis det er et skjult problem der nede (ikke antibiotika).

Det var litt uvisst om jeg rakk nytt innsett i desember, kontroll på dag 12 viste slimhinne på bare 4,2mm og follikkel på 13mm. Men fire dager senere hadde egget akkurat sluppet (mest sannsynlig, var litt vanskelig å se), og slimhinnen var 8,7 så jeg er superhappy!!:joyful: Virker som slimhinnen min generelt er tykkere nå enn i 2020/2021, selv om den ikke akkurat er supertykk.. Jeg ble bedt om å ta Ovitrelle samme dag som kontrollen (altså i går), bare for å være 100% sikker på at egget hadde sluppet.

Ting som har føles bedre denne runden:
- ble syk for noen dager siden, men kroppen bekjempet det kjemperaskt for en gangs skyld - godt tegn!!
- mannen er MYE borte neste uke, den eneste dagen han er hjemme og kan levere/hente i bhg osv er onsdag, og så blir innsettet akkurat denne dagen - tenk så flaks!!
- Jeg har vært superflink med kosthold, tilskudd og til å bevege meg. Jeg er jo egentlig slank, og burde ikke gå ned noe særlig mer i vekt nå, men har kuttet sukker, gluten og kumelk så har gått ned ca 3 ufrivillige kilo. Kropp og sinn føles iallefall bedre uansett!
- Nye støttemedisiner jeg ikke har prøvd før!
- Det er desember, jeg gleder meg til jul og dagene flyr unna! Koselig tid.

Har bestemt meg allerede nå for at jeg IKKE skal teste før 20.12!:dead: Da slipper jeg å lure på Ovitrelle-streker og dersomatte hvisomatte, så jeg skaaaaalllll klare å holde meg!! Må be mannen gjemme testene..:hilarious:

En, to, tre.. På det fjerde skal det skje.:Heartpink

Hurra for ny sjangse, nå håper jeg på et lite julemirakel her! :joyful:
Og så flott å få prøve litt nye støttemedisiner! Tror det var lurt du gikk til privat gynekolog for å få det, sånn at du får startet før innsettet. Jeg fikk jo disse medisinene også, men av Porsgrunn, og da måtte jeg starte med prednisolon på innsettdag og albyl-e først ved positiv test. Men vil jo tro de rekker å gjøre mer virkning ved å starte før innsett :joyful:
Også veldig lurt å vente (hvis man greier) med den testingen! Hvis det blir nedtur så er det bedre å se en negativ test enn flere over flere dager... Men jeg har troa på dette forsøket! :love017

Søskenfrys #4 - 8 DPO

Tenkte oppdaterte litt her, heh. Hadde innsett den 11.12, gikk veldig fint, men var ganske tung i kropp og sinn den dagen. Følte meg litt sånn melankolsk når jeg lå i gyn-stolen og bare... "Back again". Tror akkurat der og da jeg kjente at jeg var ganske sliten og lei, tror legen merket det for hun småpratet plutselig veldig om julen og så fine blastoer jeg hadde osv. Jeg liker de som jobber der!

To dager etter innsett merket jeg et ganske kraftig press helt til høyre i livmor, som har kommet og gått litt de siste dagene også. Murrer mer enn det pleier, men ellers er det de vanlige Cyclogest-symptomene som oppblåsthet, frysninger og økt sultfølelse. Har egentlig en liten følelse på at det har gått denne gsngen! Er skikkelig skummelt å skrive det, for da blir fallhøyden enda større hvis testen er negativ. Men den risikoen får jeg ta, jeg prøver å visualisere gode ting og positiv test, så får vi se hvordan det går neste fredag! :nailbiting:

Ventingen går greit, jeg vet jo at ovitrelle fortsatt er i kroppen. Men spørs om det er lite lett på mandag/tirsdag :hilarious:

Heldigvis mye å henge fingrene i nå rett før jul!!

Søskenfrys #4 - 11 DPO

Testetrangen begynner for alvor å melde seg, samtidig som jeg gruer meg skikkelig!!:arghh: Jeg bare orker ikke negativ test! Skal på vinkveld hos ei venninne på torsdag, så jeg burde vel uansett teste før det.. Så kan jeg hvertfall kose meg med ost og vin hvis den skulle være negativ!

Gode tegn er at jeg har masse murringer, lite på morgenen men blir mer og mer utover dagen! Pleier ikke kjenne noen ting før rett før TR kommer, så håper det er et godt tegn!:Heartred Ellers fryser jeg mye og er konstant sulten. Litt trøtt.

edit: brennende følelse i livmor. Tørst/tørr i munnen. Sover dårlig. Er dette bare Cyclogest kan jeg nesten ikke vente med å slutte!! :hilarious:

Prøver å jobbe med det mentale og visualisere gode ting, så får tiden vise!:smiley-angelic001

Last edited:
Søskenfrys #4 - 11 DPO

Testetrangen begynner for alvor å melde seg, samtidig som jeg gruer meg skikkelig!!:arghh: Jeg bare orker ikke negativ test! Skal på vinkveld hos ei venninne på torsdag, så jeg burde vel uansett teste før det.. Så kan jeg hvertfall kose meg med ost og vin hvis den skulle være negativ!

Gode tegn er at jeg har masse murringer, lite på morgenen men blir mer og mer utover dagen! Pleier ikke kjenne noen ting før rett før TR kommer, så håper det er et godt tegn!:Heartred Ellers fryser jeg mye og er konstant sulten. Litt trøtt.

Prøver å jobbe med det mentale og visualisere gode ting, så får tiden vise!:smiley-angelic001
Jeg krysser alt for at det går veien denne gangen :Heartred Om ikke har du jo en plan B! :Heartred

Søskenfrys #4 - 12 DPO

AKA verdens beste dag??

Dagen startet med at jeg fikk jobbtilbud på en jobb jeg har skikkelig skikkelig lyst på!!:joyful:

Og så, noen timer senere fikk jeg disse:
1000015752.jpg

:nailbiting:

Fikk ikke sove inatt fordi det var så mye usikkerhet, rundt jobb, rundt prøving osv, så jeg var superklar for å få enten tommel opp eller tommel ned i dag!

Ble jaggu tidenes tommel opp, for en julegave!! Nå gjenstår det bare at resten skal gå fint, men jeg har en veldig god følelse på at det kommer til å gjøre det! :Heartred

Skal ta digital på fredag, 14dpo!:love017

Og ja, jeg har spilt lotto i dag!:hilarious:

Søskenfrys #4 - 12 DPO

AKA verdens beste dag??

Dagen startet med at jeg fikk jobbtilbud på en jobb jeg har skikkelig skikkelig lyst på!!:joyful:

Vis vedlegget 450997

Fikk ikke sove inatt fordi det var så mye usikkerhet, rundt jobb, rundt prøving osv, så jeg var superklar for å få enten tommel opp eller tommel ned i dag!

Ble jaggu tidenes tommel opp, for en julegave!! Nå gjenstår det bare at resten skal gå fint, men jeg har en veldig god følelse på at det kommer til å gjøre det! :Heartred

Gratulerer så mye! :Heartred

Søskenfrys #4 - 12 DPO

AKA verdens beste dag??

Vis vedlegget 450997

Gratulerer!! :love7 For en førjulsgave du fikk! :gen014

Back
Topp