Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Vetikke hvilken syklusdag det er idag engang, er såå uggen og føler meg helt utslitt! :dead: Lurer på om det er pga gonapeptyl, fordi jeg har ikke følt meg så dårlig under forsøk før.. Eller så tar det bare på med en liten en i tillegg denne gangen kanskje!?

Uttak i morgen, må stå opp kl. 05 for å komme tidsnok.. Så det blir et rundstykke nå og så tidlig i seng.

Helt oppriktig gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg til uttaket i morgen. Føler meg så BLÆ nå at jeg gleder meg til alt er over og at formen forhåpentligvis stiger kjapt.

Hei og hopp, snakkes imorgen! Krysser fingrene for storfangst! ♡♡♡

Vetikke hvilken syklusdag det er idag engang, er såå uggen og føler meg helt utslitt! :dead: Lurer på om det er pga gonapeptyl, fordi jeg har ikke følt meg så dårlig under forsøk før.. Eller så tar det bare på med en liten en i tillegg denne gangen kanskje!?

Uttak i morgen, må stå opp kl. 05 for å komme tidsnok.. Så det blir et rundstykke nå og så tidlig i seng.

Helt oppriktig gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg til uttaket i morgen. Føler meg så BLÆ nå at jeg gleder meg til alt er over og at formen forhåpentligvis stiger kjapt.

Masse lykke til i morgen!! ❤️

Masse lykke til ❤️❤️

Masse lykke til, kjære du❤️❤️❤️

Uttak

14 egg ut! Veldig glad for det! Nå får vi ikke mer informasjon før neste mandag antakeligvis. Krysser fingrene!

Selve uttaket gikk veldig bra, men ble ganske svimmel etterpå, så fikk legge meg ned på et eget rom en halvtimes tid!♡

Nå er det lang kjøretur hjem og hvile resten av dagen!

Uttak

14 egg ut! Veldig glad for det! Nå får vi ikke mer informasjon før neste mandag antakeligvis. Krysser fingrene!

Selve uttaket gikk veldig bra, men ble ganske svimmel etterpå, så fikk legge meg ned på et eget rom en halvtimes tid!♡

Nå er det lang kjøretur hjem og hvile resten av dagen!
14 egg!!! Det er jo fantastisk! Nå må de bare vokse! Krysser alt for at du får mange fine blastoer! :hello2
Kjedelig med svimmelhet, men bra du fikk eget rom å komme deg litt på. Og nå må du hvile med god samvittighet resten av dagen, skikkelig påkjenning for kroppen dette. Og ikke minst blir man jo helt susete av alle de medisinene.
Men nå er jobben din gjort for nå! :Heartred

Flott fangst, nå krysser jeg fingrene for gode nyheter på mandag :excited001 :Heartred

8 på frys!!!:nailbiting::woot:

:smiley-bounce016

Veldig letta!! Hun sa det var 11 av de 14 som ble befruktet normalt, og som sagt 8 som var av god kvalitet og fryst ned!:Heartpink
Nå er jeg på cd2 allerede og teller ned dagene til ny syklus og innsett! ♡ Spent på å høre planen fra Porsgrunn!

Dette blir det vel søsken av!:Heartred:Heartred

Så spennende!

Jøss! Det er jo fantastisk mange. Lykke til!

Søskenfrys #3 - CD 1

(Har akkurat flyttet dagboken fra "vi som prøver" fordi jeg gjerne vil ha den litt mer skjult :angelic:)

Ja, dette blir jo da første innsett fra den nye "batchen" med egg, for å kalle det det. :hilarious: Fikk som sagt 8 på frys, og det er nøyaktig 1 mnd siden forrige oppdatering. Jeg fikk blødning 6 dager etter uttak, og med blødningen ble formen bedre også. Jeg har prøvd å teste etter eggløsning, men fikk aldri positiv test. Så har vært litt i blinde hele denne måneden, men nå i ettermiddag begynte jeg plutselig å blø - HURRA!! Det betyr oppstart av frysesyklus, yaaay!!:wav

Samtale med lege
Jeg hadde en lang telefonsamtale med lege i Porsgrunn. Han gikk gjennom hele behandlingen min fra start til slutt - og sa rett og slett at vi er veldig heldige. Jeg responderer bra på all stimulering, mannen har bra svømmere, vi får bra befruktning og mange blastocyster.

Ja.. Og da måtte jeg jo si det som plager meg mest: hvis alt er så utrolig bra hele tiden, hvorfor blir jeg ikke gravid?? Har prøvd i ett år nå, hatt to innsett av blastoer som skal være tipp topp. Så.. Det er virkelig ikke for å klage, men det er litt frustrerende at alle skryter sånn hele tiden, og så sitter det liksom ikke allikevel. Jeg spurte om det kunne være pga tynn slimhinne? Han sa ja, men slimhinnen min hadde faktisk aldri vært så tynn før som den gangen jeg ble gravid.. Så spurte jeg om det kunne ha noe med min auto-immune sykdom å gjøre. Tja, kanskje. Jeg kan få prøve prednisolon hvis jeg ikke blir gravid etter 2 forsøk til. Men så kom han til det mest interessante: han hadde vært på en slags samling akkurat, for leger innen fertilitet i Europa, og det viser seg tydeligvis at veldig mange blastoer med topp gradering har gen-feil. Og det kommer ikke til syne før senere enn dag 5.. Så antakeligvis kan det være problemet med oss, og det er jo ikke lov å genteste de befruktede eggene i Norge! Da er det bare én ting å gjøre: sette inn og håpe på det beste. Så det er akkurat det vi skal gjøre nå.

Naturlig syklus, både jeg og legen har mest tro på dette.
Muligens Ovitrelle.
Cyclogest.
Prednisolon om noen mnd hvis det ikke klaffer.

Hvem vet - kanskje er det lille skatten vår som ligger på frys og venter nå! :love017

Krysser fingrene!:Heartpink

Hurra for snart nytt innsett! :Heartred

Interressant å høre praten du hadde med legen, jeg har også lest om dette før. I USA gentester de blastoene og det er vel noe sånt som halvparten som har store genfeil og derfor aldri ville festet seg, blitt til kjemiske eller SA.

Godt å ha en plan videre også! Hvis det faktisk er på grunn av en autoimmun sykdom at det ikke har gått hittil, og prednisolon kan hjelpe er jo det en trygghet at du får prøve det etterhvert.

Krysser virkelig fingrene for at det klaffer på neste innsett :Heartred

Hurra for snart nytt innsett! :Heartred

Interressant å høre praten du hadde med legen, jeg har også lest om dette før. I USA gentester de blastoene og det er vel noe sånt som halvparten som har store genfeil og derfor aldri ville festet seg, blitt til kjemiske eller SA.

Godt å ha en plan videre også! Hvis det faktisk er på grunn av en autoimmun sykdom at det ikke har gått hittil, og prednisolon kan hjelpe er jo det en trygghet at du får prøve det etterhvert.

Krysser virkelig fingrene for at det klaffer på neste innsett :Heartred

Spennende at du også har lest om dette! Det gir jo mye mening, men skulle gjerne visst hvilke som var levedyktige fra starten! :hilarious: :hilarious: Men er det ikke sånn at det finnes en blodprøve mor og far kan ta? For å sjekke om de er bærere av noe greier?:bookworm: Mener å ha lest noe om dette.. :pompus:

Spennende at du også har lest om dette! Det gir jo mye mening, men skulle gjerne visst hvilke som var levedyktige fra starten! :hilarious: :hilarious: Men er det ikke sånn at det finnes en blodprøve mor og far kan ta? For å sjekke om de er bærere av noe greier?:bookworm: Mener å ha lest noe om dette.. :pompus:
Helt enig, skulle gjerne ønske at det var lov å teste blastoene i Norge slik at bare de friske settes inn. Hadde spart mange for mye tid og vonde følelser!
Jo for de som har mistet 3 ganger eller mer får man utredning for habituell abort, og da tas det blodprøver. Har ikke gjort det selv. De fleste får ingen utslag. Men det er fortsatt mye vi ikke vet på dette feltet, og det er ikke alt det testes for.
Er jo nokså vanlig å miste, siden dette gjelder 20% av alle gravide. I tillegg alle som "nesten" blir gravide ved å ha blastoer klare men som ikke fester seg, kanskje mest sannsynlig fordi det er noe feil med de. Så er nok ganske mange blastoer med genfeil. Bare tenk på alle som prøver naturlig, og feks blir gravid etter 6 mnd. Da kan det ha vært 5 blastoer som aldri festet seg for disse også, det er jo ikke noe man får undersøkt. Så er det jo alder som spiller mer og mer inn etterhvert også. Ble litt langt dette, men er jo ganske interessant :hilarious:

Du ligger bare en liten uke bak meg, så blir en spennende november! :love017

Helt enig, skulle gjerne ønske at det var lov å teste blastoene i Norge slik at bare de friske settes inn. Hadde spart mange for mye tid og vonde følelser!
Jo for de som har mistet 3 ganger eller mer får man utredning for habituell abort, og da tas det blodprøver. Har ikke gjort det selv. De fleste får ingen utslag. Men det er fortsatt mye vi ikke vet på dette feltet, og det er ikke alt det testes for.
Er jo nokså vanlig å miste, siden dette gjelder 20% av alle gravide. I tillegg alle som "nesten" blir gravide ved å ha blastoer klare men som ikke fester seg, kanskje mest sannsynlig fordi det er noe feil med de. Så er nok ganske mange blastoer med genfeil. Bare tenk på alle som prøver naturlig, og feks blir gravid etter 6 mnd. Da kan det ha vært 5 blastoer som aldri festet seg for disse også, det er jo ikke noe man får undersøkt. Så er det jo alder som spiller mer og mer inn etterhvert også. Ble litt langt dette, men er jo ganske interessant :hilarious:

Du ligger bare en liten uke bak meg, så blir en spennende november! :love017

Ja ikke sant, det er veldig interessant!! Noen ganger syns jeg det er helt sprøtt at vi fortsatt eksisterer, så vanskelig det er å bli gravid! :hilarious: Men så er det sikkert en del som drar opp snittet, og blir gravide bare noen puster på dem!:wacky:

Gøy at vi ligger så likt!! Jeg har fått time til ultralyd neste mandag (04.11), spent på å se hvordan slimhinnen min er denne runden, håper den oppfører seg!:hilarious:

Back
Topp