PP14/IVF#1 - CD14 - UTTAKSDAG
Da var endelig dagen for egguthenting her - og de fikk ut 9 fine egg!
Jeg begynner på starten.. (blir langt dette, må huske til et eventuelt senere forsøk!)
I går var jeg på yin yoga, og fikk bare roet skikkelig ned. Mye fokus på pust og avspenning, og det var akkurat det jeg trengte! Har gått og vært ganske nervøs for uttaket i flere dager nå, så det var deilig å kjenne seg litt roligere plutselig. Klarte å beholde roen hele dagen, og tok et deilig bad på kvelden, og sov godt helt til klokken ringte i dag tidlig!
Måtte presse i meg frokost, sånn at jeg ikke skulle bli dårlig av pille-cocktailen! Takk og pris for melon og salt kjeks, sier jeg bare! Fikk ned et rundstykke med bare smør på etter hvert også, og pillene gikk ned på høykant! Jeg tok ikke voltaren allikevel pga plager med magesyre/spiserør. Syns det tok overraskende lang tid før jeg kjente noe av dem, men begynte å føle meg litt "ør i nøtta" etter en time.
Vi ble så bortskjemt på Klinikk Hausken! Altså, man får jo et "hotellrom" for seg selv, med fint bad og dusj, og en seng såklart. Lå og slappet av før legen plutselig sto i døren og lurte på om jeg var klar! Jeg var sånn passe klar..
Men motivert for å bli ferdig med uttaket!
Lokalbedøvelsen kjente jeg ingenting av! Men fulgte med på skjermen sammen med sykepleieren, og hun forklarte og tok seg god tid! Føltes veldig trygt! Da de stakk inn selve støvsugeren (som jeg kaller den
) kjente jeg et litt vondt press, men helt ærlig.. Det var ikke i nærheten så vondt som jeg hadde trodd! Jeg syns skylling av egglederne var MYE verre!
Så begynte de å suge ut væsken i eggposene. "Ett egg" hørte jeg embryologen si bak en vegg, og tårene begynte å renne!
Jeg var bare så lettet over at det faktisk var noe der inne, og hele meg ble fylt av nytt håp!
Så var alle de store eggposene tømt, og de hadde fått ut 9 egg! Sykepleier sa at alle hadde vært av god størrelse, hva nå enn det betyr!
Jeg ble kjempesvimmel da jeg skulle reise meg opp, og måtte legge meg ned igjen. Prøvde igjen, men holdt på å gå i bakken!
Så sykepleieren måtte holde godt i meg på vei tilbake til rommet, og jeg bare sluknet i senga. Lå der en times tid før jeg følte meg bra nok til å dra hjem! Nå ligger jeg i senga og ser på serier mens mannen varter opp og er god med meg!
De har satt av foreløpig tid til innsett på onsdag formiddag, men de sa at det kunne endre seg ila morgendagen! Testdato er tirsdag 29.09.
Håper vi kommer så langt at det blir aktuelt å teste!
Nå er jeg kjeeeempespent på å høre hvor mange som blir befruktet! De ringer i morgen tidlig og sier fra. Plis plis plis la det være gode nyheter!!
- TP -