* Baby makin' project *

ORIGINAL: snuppis!

Jeg sender masse sol til deg fra sør-Frankrike [:D]

Takk for det snuppis! [;)] Nå håper jeg virkelig det hjelper [:)]

Jaaa! Positiv EL test i dag [:D] Det betyr at tanta kommer om 12-14 dager, og etter det er det 20 dager til spraystart [:D]
(hvis de fremdeles har plass til oss 3 uker etter skjemaet da..?)
Uttak og innsett er egentlig satt til uke 37, men må bli i uke 40 i stedet. Jeg håper de prioriterer oss selv om det er litt forandringer i syklusen. Hun første sykepleieren jeg snakket med sa jo at det gikk helt fint, for det var ikke unormalt. Men den gleden ødela hun "sure" sykepleieren jeg snakket med noen dager etter [:@] Vi får se om vi får plass til dere!! Blæh!

Ja ja.. jeg satser alt jeg har på at vi får sette i gang ute i august [:)] Tror og håper det lar seg ordne [:D]

I morgen er det harry tur.. IGJEN! 2 gangen denne uka [8D] Hihi..

HIPP HIPP HURRA. [:)][:)][:)]
Gratulerer så mye med dagen idag, vennen.
Håper du får en knall fin dag.

Stooor klem.

Takk for bursdagshilsner i dagboken min jenter [:D] Nå er jeg endelig blirr 26 år.. hihi.. hva er det for en alder egentlig? [8D]

Jeg er så glad at jeg skjelver her jeg sitter [:D] Nei nei, ta det med ro.. jeg er IKKE gravid (tenk hvordan jeg vil reagere dersom vi en dag faktisk finner ut at vi er blitt gravide da..? [8|])

Men sykehuset ringte meg akkurat!! [:D] Jaaaaaaa! Endelig litt oppfølging [:D] Sykepleieren lurte på om jeg hadde fått blødning i sommer og hvilken dag jeg var på nå! Tjoho! Hun sa at vi kunne starte på den blødningen som kommer nå på torsdag eller fredag!! Så det betyr at det bare er 22-23 dager til vi er igang med sprayen!! Jaaaaaaa! Jeg gleder meg [:D] Jeg som var så redd for at de skulle si at de ikke hadde plass til oss likevel [:(] Men det sa hun at de skulle ordne [:D]

Nå får den tanta værsegod å komme altså! Komme da tante, komme da! Send meg tantene deres alle sammen.. NÅ!

Er på syklusdag 32 i dag, og hadde positiv EL test på dag 20. Men min lutealfase på 13 dager så burde jo tanta være her på dag 34. Bring it on! I'm ready for it [:D]

Skal ringe på mandag som planlagt, gi beskjed om hvilken dag blødningen startet sånn at de kan føre inn datoene på oppstart og timer til UL osv osv [:D] Tenk å glede seg så mye!! Jippijajey!

Hvorfor har tanta stoppet opp plutselig da?? Hmm [8|] Hadde ikke kommet helt egentlig, men så vondt som jeg hadde i går med magen som stod ut som en kule og med begynnende rosa utflod, og nå NADA!? Hmm [8|] Jeg vet jo at hun kommer nå, men hvorfor ikke starte for fullt når hun først har meldt sin ankomst? [:@] Jeg vil begynne å telle ned dagene til spraystart NÅ!

Jaja, jeg får sette igang med aktiviteter av forskjellige slag, da kommer hun nok tilbake.

Ellers hadde jeg en super fin date med tullis i går. [;)] You make me laugh!

Jeg blør og har driiiit vondt, men har aldri vært så glad for det noen gang [:D]

Takk for det Serene [;)] Håper dere får en utrolig fin helg dere også!

Her går alt bra vet du snuppis [;)] Er spent på hva du har funnet på altså [;)] Hihi.. Slet litt med å sove i natt faktisk, tenkte og grublet på sprayen og om jeg kommer til å klare og bruke den.. [8|] Uff uff.. Jaja, det skal gå så fint så [:D]

Nå er det ikke lenge til samtalen deres eller snuppis! [:D] NÅ er dere snart med på karusellen altså, tenk det! Det skal jo bli bebis på dere [;)]

Lagde meg ny signatur i går kveld.. [:)] syns frosker er så søte. Den er litt barnslig, men der har du meg [8D]

Oioioi!! Er så spent altså [;)] Tror postdama har tatt seg helg gitt.. ikke noe post enda [&:] Sover nok lenge hun... [8D]

Det skal bli bra snuppis! Satser på at dere får begynne snart dere også.. blir utrolig spennende! Nå håper jeg ikke noe kommer i veien for samtalen deres denne gangen altså [;)]

Åh Så snill du er [:)] Fint bursdagskort det snuppis! Tusen, tusen takk! [:D] Du er flink du!

Om altså 8 timer og 10 minutter skal jeg ringe til Porsgrunn! Håper det ikke er så altfor lang kø på linjene ettersom de åpner etter sommerferien [8|] Håper jeg ringer først av alle! [:D]

Er så redd for at de plutselig skal si at det allikevel ikke er plass, selv om de sa på tirsdag at jeg skulle begynne på denne blødningen uansett når den måtte komme. [8|] Er jo på dag 4 nå, 5 i morgen. Så nå syns jeg egentlig de neste dagene kan gå fortere enn fortest forbi!

For nå er vi så klare og innstilt på å komme i gang altså!

It's the final countdown [:D] 15 dager igjen! Kan ikke dagene suse forbi som vinden gjorde her i natt??!! [8|] Fortere enn fortest!

Uff og uff.. [:(] Psykologen min vil ha meg med på en psykodrama gruppe [:(] Jeg som hater sånt!! Rollespill og utlevering av sine problemer blant totalt fremmede [:(] Jaja, jeg får vel bare bite tenna sammen og go with the flow [8|] Det verste er at dette skal begynne nå mens vi skal igang med forsøket [:(] Syns det blir veldig mye nå altså... Jeg har det jo bra nå, hvorfor gjøre sånt når jeg er på bedringens vei? Uff, jeg liker ikke sånt. [:'(]

Jeg vil ha fokus på forsøket jeg nå, men psykologen mener jeg har godt av det. Hun vet vel hva hun driver med [8|]

Vi er så klare for dette forsøket. Vi er så klare for å bli foreldre. Vi vet at det ikke er noen garanti med IVF'n heller, men man må da kunne ha et lite håp? Om det ikke går på 1 forsøk, så håper jeg vi klarer det på et av de iallefall... please?

Tenk at jeg snart skal spraye, og jeg som ikke klarer å bruke nesespray når jeg er tett i nesa en gang.. hvordan skal dette gå?? Joda, jeg klarer alt jeg bestemmer meg for [:D]

Dette med sprayen skal gå kjempe fint har jeg bestemt [:D] Gleder meg så til å begynne [:D]

Rollespill ja.. hmm.. mye rart man skal igjennom egentlig [&:] Men what doesn't kill you, makes you stronger har jeg hørt. Kanskje jeg blir å se på TV etter hvert, kanskje jeg er en dyktig skuespiller...? Ny hovedrolle innhaver i Hotell Cæsar [8D] Hahaha.. Det hadde jo vært midt i blinken for meg [8D] NOT!

Har googlet litt om babyklister. Legger det her så jeg slipper å spørre alle så mye om det ene og det andre [8D]

Babyklister

Svar fra Frøyaklinikken:

"Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn.

Ufb forum:

dette er helt ufarlig å bruke. Homeopati brukes f.eks på barn med god effekt (oftest best på dem faktisk).
Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og jeg tror også alkohol.

Noen dager før innsetting av egg

Det skal taes 10 dråper 3 ganger daglig inntil positiv test, evt lenger hvis det er fare for abort.

1 flaske burde (...) være nok

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann
Rist flasken før bruk for å sørge for rett sammensetning av stoffene.

Bruksanvisning:

Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister")

Innhold:
Urtica urens D4/Berberis fructus D4

Historie:
Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange.

I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Anvendelse:
1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort
2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger
3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen.

Inntakelse:
1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder.

2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet.

3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten.

Bivirkninger:
Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig.

Oppbevaring:
Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.
Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

Holdbarhet:
Holdbarheten er 3 år.

Da har brevet kommet, og jeg vet hvordan det ser ut fremover [:D] Skriver det her, så vet jeg hvor jeg har det [:)]

Spraystart: 25/8-09 (Synerela) 1 gang i hvert nesebor kl. 08 og kl. 20. (etter sprøytestart 1 spray i ett nesebor kl. 08 og kl. 20)

Sprøytestart: 9/9-09 (Puregon 100 IE) 1 gang pr. dag (helst om morgenen)

UL dag 8: 16/9-09 klokka 13.00 (ikke stikke før UL!)

Tenk at det bare er litt over 1 mnd til jeg skal på UL for å sjekke hvordan jeg reagerer på puregon [:D] Oioioi! Syns jeg har så liten dose da, er nesten redd for at det ikke skal skje noe med den dosen der [8|] Men men, de gjør det vel for å passe på at jeg ikke blir overstimulert..? Tenk om det ikke blir noen egg ut av det da?? [8|][:(] Uff og huff. Nei, det skal gå bra det her! [:D]

Så spennande tid du har foran deg Lille Mille[:)][:)] tenk mot slutten av september er du en ruger mest sannsynlig[:D][:D] herlig tanke, ikkje sant?[;)]

Men kan eg spør kvifor du helst skal stikke om morningen? Er det klinikken som har anbefalt det?
Tenker siden du ikkje skal stikke ul-dagen, var likt for meg det altså, men eg stakk om kvelden, så dosen ble liksom ikkje "forskjøvet" med mange timer når eg var på ul-kontroll[8D]

Jo det er herlig å tenke på det [:D] Men så kommer den andre tanken smygende - den som tenker at det kanskje ikke kommer så langt som til innsetting [8|] Du vet jo hvordan det er [;)]

Det er faktisk sykehuset som har skrevet det. Skal vi se hva det står; Sprøytene skal settes på samme tidspunkt hver dag, helst om morgenen.

Så jeg gjør som de sier jeg [;)] Tror ikke det har noe å si jeg da.. alle sykehus sier jo forskjellig..? [8|]

Nei, har sikkert ikkje noko særlig å sei då tenker eg[:D] best å gjør som klinikken seier! Hehe[:D][:D]

Tankene ja, skumle de av og til..[8|] men, prøv å vær positiv og tenk at dette går!!! Sjøl om motet kanskje ikkje alltid er der[:)]
Eg tenkte sjølsagt av og til tanken, "tenk om dette ikkje går", men prøvde helst å tenke at dette SKAL gå..[:)][:)]

Ja jeg får vel gjøre det da.. tenke positive tanker [;)] Det hjelper vel neppe å gå rundt å være negativ..? Dette SKAL gå!

Back
Topp