Takk for svar!
Jeg har jo to naturlige drømmefødsler bak meg, så dette ble et stort nederlag. Bare det å lese ordet risikosvangerskap liksom...
Jeg spurte masse på vekstkontrollen jeg var på, men fikk lite svar. Bare ny time med ctg osv, og etter det hos lege for vendingsforsøk. Men, leser at man skal møte fastende i tilfelle morkaken løsner eller fødsel starter, og det ender med ks. Dette fikk jeg ikke vite. Og jeg vil jo vite mer om vendingsforsøk før de gjør det. Spesielt siden morkaken min ligger foran!!! Ser for meg at de også snur på morkaken som ligger foran babyen... :/
Fikk vite at de tar røntgen av bekkenet, men ingen info om risiko ved dette. Heller ikke noe om når evt ks blir, eller om skråleie bruker å starte før termin osv. Ingen info annet enn ny kontroll om to uker. Så håper baby ikke kommer samme uke som eldste gjorde...
Fikk beskjed om å ringe hvis vannet gikk da! Det var det første hun sa...
Min baby har ligger med hodet ned tre kontroller etter hverandre, og senest forrige uke da jordmor kjente om hodet var festet... Etter det har baby altså snudd seg...
Får du velge setefødsel eller ks?
Har babyen din ligget med hodet ned noen gang? Og har du prøvd øvelser for å snu babyen?
Jeg blir alene hjemme med tre barn, og da to bleiebarn, siden pappaen jobber. Så passer jo dårlig med ks egentlig. Men setefødsel virker skummelt, synes JEG, og skråleie blir jo ks...
Hadde styrtfødsel sist gang, og baby blå ut og med navlestreng rundt halsen. Så litt redd for setefødsel merker jeg... :/ Og sist hadde jeg kun jordmor inne på fødestuen. Med setefødsel blir det jo brått en 6 personer på overvåkning...