Baby ligger i sete

Var hos jordmor i går, som ikke lenger var sikker på hvilke vei babyen ligger. Det kunne kjennes ut som om hodet var ned, men da har hun festet det god nedi der! Det kunne og kjennes ut som et hode som låg rett ovenfor navlen min, men det var vanskelig å vite. Når jeg ble undersøkt sparket babyen ganske langt oppe på magen, og da mente hun at babyen umulig kan nå så langt opp hvis hun ligger sete (at hun dermed må ligge med hodet ned) Men jeg har ingen forhåpninger. Skal på kontroll på sykehuset på tirsdag, regner med at jeg får ul da!

Både jordmor og fastlege mente at de kjente spark høyt oppe hos meg og trodde hodet lå ned, men det viste seg å være armer osv. Og det er visst vanskelig å kjenne hodet hvis hodet ligger "sideveis" lissom :p men krysser fingrene for at hun har snudd seg hos deg :) du får insistere på UL på tirsdag :)
 
Både jordmor og fastlege mente at de kjente spark høyt oppe hos meg og trodde hodet lå ned, men det viste seg å være armer osv. Og det er visst vanskelig å kjenne hodet hvis hodet ligger "sideveis" lissom :p men krysser fingrene for at hun har snudd seg hos deg :) du får insistere på UL på tirsdag :)

Det er det jeg frykter her og...
Jeg får håpe det best, men forvente det verste ;-)
 
Dette er min store frykt! Selv om jeg ser jo at du skriver at det faktisk var befriende. Var du forberedt på at det ville bli ks? Eller ble du plutselig bare trillet avgårde?
Jeg ble bare plutselig trillet avgårde, hadde ingen anelse om at det kunne bli ks. Dette syns jeg var ganske dårlig, for jordmoren sa at de hadde skjønt det ganske tidlig at det kom til å ende i ks. Så syns de kunne fortalt meg det. Det var vell verst for samboer som ble sittende igjen når de trilte meg avgårde
 
Jeg ble bare plutselig trillet avgårde, hadde ingen anelse om at det kunne bli ks. Dette syns jeg var ganske dårlig, for jordmoren sa at de hadde skjønt det ganske tidlig at det kom til å ende i ks. Så syns de kunne fortalt meg det. Det var vell verst for samboer som ble sittende igjen når de trilte meg avgårde

Det er dette jeg føler veldig på at vil gjøre meg skikkelig redd. Jeg er nødt til å ha kontroll, og da ønsker jeg så mye kontroll som det er mulig å ha under en fødsel. Hvordan gikk det med deg og samboer etterpå, fikk dere snakket med noen?
 
Det er dette jeg føler veldig på at vil gjøre meg skikkelig redd. Jeg er nødt til å ha kontroll, og da ønsker jeg så mye kontroll som det er mulig å ha under en fødsel. Hvordan gikk det med deg og samboer etterpå, fikk dere snakket med noen?
Ja, legen kom å snakket med oss, og vi er blitt tilbudt psykolog på helsestasjonen :) fått masse hjelp i ettertid
 
Iom at fødselen min var i gang, og bebisen var så liten (lå i sete), så ble det haste-ks her. Og min erfaring er at ks faktisk ikke er noe å frykte. Jeg ble tatt såå godt vare på! Det jeg syns var tungt var tiden etterpå, jeg var ikke skikkelig på bena før etter en uke, og først nå, to uker senere har jeg kuttet smertestillende. På Ullevål kan man og normalt velge når barnet ligger i sete, men de anbefaler sterkt vaginal fødsel. Både for barn og mor er det det beste. Så selv om mitt ks gikk fint, ville jeg helt klart valgt vaginal fødsel neste gang, både på grunn av lang tid på å komme seg etter operasjonen, men og fordi at dersom det ender i haste-ks, så går det veldig fint :)
 
Iom at fødselen min var i gang, og bebisen var så liten (lå i sete), så ble det haste-ks her. Og min erfaring er at ks faktisk ikke er noe å frykte. Jeg ble tatt såå godt vare på! Det jeg syns var tungt var tiden etterpå, jeg var ikke skikkelig på bena før etter en uke, og først nå, to uker senere har jeg kuttet smertestillende. På Ullevål kan man og normalt velge når barnet ligger i sete, men de anbefaler sterkt vaginal fødsel. Både for barn og mor er det det beste. Så selv om mitt ks gikk fint, ville jeg helt klart valgt vaginal fødsel neste gang, både på grunn av lang tid på å komme seg etter operasjonen, men og fordi at dersom det ender i haste-ks, så går det veldig fint :)

Takk for svaret ditt!
Gratulerer med den lille <3 håper dere har det bra!!
Det er bra at du fikk en positiv opplevelse av det hele, selv om du hadde valgt annerledes hvis du hadde kunnet!
 
Må bare få ut litt frustrasjon!! Var på kontroll i dag, og ul viste at babyen ligger i sete. Er straks 36 uker, og da var sjansen stor for at hun ikke snur seg!
Jeg blir mest sannsynlig satt i gang pga svangerskapsdiabetes uansett, og nå ble det enda mer å ta hensyn til. Hvis hun fortsetter å ligge i sete må de måle hvor stort bekken jeg har. Jeg er litt lav (162) og pga dette kan det tenkes at bekkenet mitt er for smalt til å føde i sete. Og da blir det keisersnitt!!
Kjenner jeg ble veldig nervøs nå!!
Så plutselig tråden din!
Min ligger i skråleie, og om den ikke havner riktig vei, eller i sete, får jeg nok ikke føde.
Men ved seteleie kan jeg få føde vaginalt, om bekkenet er stort nok.

Merker jeg er nervøs for alt fra vendingsforsøk til røntgen av bekkenet. Og selve fødselen, eller ks. Større fare for mor og barn ved slike risikosvangerskap, som det nå så fint ble krysset av for... :/

Jeg er i uke 36 snart. Skal tilbake om to uker, men nervøs siden første barnet ble født i uke 37... Knipe igjen til baby har snudd seg! :)

Fikk du noe samtale om risiko osv ved setefødsel vs ks? Eller skal du ha ks uansett?
Jeg skal be om å få samtale etter påske, for mye jeg vil ha ordentlig info om før jeg bestemmer meg.

Men, håper jo at baby snur seg da! :)
 
Hei du, jeg fikk samme beskjed som deg. Men fikk tips om denne videoen https://m.youtube.com/watch?v=pteEYX8zwWc og vet du, baby har snudd seg :D Anbefaler deg å prøve, jeg merket at hun begynte å bevege på seg. Gjorde det hver dag i en uke (-det med isposen!) Dro også og svømte i 1time mens jeg gjorde litt av bevegelsene i vann. Da jeg la meg den kvelden var det utrolig mye aktivitet og 3 dager senere på kontroll var hun med hodet ned! Håper hun snur seg :happy:
Hvor ofte gjorde du øvelser?
Hvilke øvelser fungerte best?
La du noe mellom huden og isposen for å unngå frostskader? Hi hi! :)
Og, hvilken uke var du i?
Jeg er snart uke 36.

Takker for svar! :)
 
Jeg har hatt ks og det har gått fint. Kjempe godt i varetatt og flere dager på sykehuset til jeg følte meg klar til å dra hjem.
Min baby lå i sete ved uke 35 og snudde seg.
Hatt to venninner som har født med setefødsel og det har gått kjempe bra!
Lykke til:)
Når snudde babyen seg hos deg? :)
 
Så plutselig tråden din!
Min ligger i skråleie, og om den ikke havner riktig vei, eller i sete, får jeg nok ikke føde.
Men ved seteleie kan jeg få føde vaginalt, om bekkenet er stort nok.

Merker jeg er nervøs for alt fra vendingsforsøk til røntgen av bekkenet. Og selve fødselen, eller ks. Større fare for mor og barn ved slike risikosvangerskap, som det nå så fint ble krysset av for... :/

Jeg er i uke 36 snart. Skal tilbake om to uker, men nervøs siden første barnet ble født i uke 37... Knipe igjen til baby har snudd seg! :)

Fikk du noe samtale om risiko osv ved setefødsel vs ks? Eller skal du ha ks uansett?
Jeg skal be om å få samtale etter påske, for mye jeg vil ha ordentlig info om før jeg bestemmer meg.

Men, håper jo at baby snur seg da! :)

Kjipt at det er flere i min situasjon :-/
Jeg må bare skrive til deg at en venninne av meg hadde baby som låg i skråleie. Hun hørte til Haukeland (det gjør jeg og) og her snur de jo ikke. Hun ble satt i gang noen dager før termin, og så fikk hun en slags bøyle rundt magen som hun skulle gå med. Den hjalp til å snu babyen i seteleie, slik at hun ble liggende slik. Det ble setefødsel, og alt gikk veldig fint!(hennes fødsels historie er mitt håp)

Selve vendingen skal ikke være noe vondt eller problem har jeg hørt. Eneste er at hvis de har bestemt seg for å ligge med baken ned, så snur de seg ofte igjen :-(
Fikk du noe info om røntgen? Til meg sa de bare at det kanskje ble aktuelt med røntgen. De er ikke akkurat særlig informative...

Nei, de sa veldig lite om risikoer, annet enn at det er en risiko. På Haukeland ønsker de at man føder vaginalt, så de vil nok at jeg prøver det så snart bekkenet mitt er stort nok. Er veldig redd for haste KS da... Sånt kan jo skje...

De kan snu seg :) du får be om en samtale etter påske. Jeg har lest noe om at hvis vannet går skal man inn til sjekk med en gang. Fått lite info om dette og, men fikk beskjed om å ringe med en gang jeg var usikker på noe eller hvis vannet går. Da skal man bare fortelle hvorfor man ringer, og de SKAL ta oss inn på sjekk!!

Jeg skjønner at du er nervøs! Det er ikke noe kjekt å tenke på dette i tillegg til at man skal gjennom en fødsel i utgangspunktet... du må skrive hvordan det går når du har fått en samtale :)
 
Kjipt at det er flere i min situasjon :-/
Jeg må bare skrive til deg at en venninne av meg hadde baby som låg i skråleie. Hun hørte til Haukeland (det gjør jeg og) og her snur de jo ikke. Hun ble satt i gang noen dager før termin, og så fikk hun en slags bøyle rundt magen som hun skulle gå med. Den hjalp til å snu babyen i seteleie, slik at hun ble liggende slik. Det ble setefødsel, og alt gikk veldig fint!(hennes fødsels historie er mitt håp)

Selve vendingen skal ikke være noe vondt eller problem har jeg hørt. Eneste er at hvis de har bestemt seg for å ligge med baken ned, så snur de seg ofte igjen :-(
Fikk du noe info om røntgen? Til meg sa de bare at det kanskje ble aktuelt med røntgen. De er ikke akkurat særlig informative...

Nei, de sa veldig lite om risikoer, annet enn at det er en risiko. På Haukeland ønsker de at man føder vaginalt, så de vil nok at jeg prøver det så snart bekkenet mitt er stort nok. Er veldig redd for haste KS da... Sånt kan jo skje...

De kan snu seg :) du får be om en samtale etter påske. Jeg har lest noe om at hvis vannet går skal man inn til sjekk med en gang. Fått lite info om dette og, men fikk beskjed om å ringe med en gang jeg var usikker på noe eller hvis vannet går. Da skal man bare fortelle hvorfor man ringer, og de SKAL ta oss inn på sjekk!!

Jeg skjønner at du er nervøs! Det er ikke noe kjekt å tenke på dette i tillegg til at man skal gjennom en fødsel i utgangspunktet... du må skrive hvordan det går når du har fått en samtale :)
Takk for svar! :)

Jeg har jo to naturlige drømmefødsler bak meg, så dette ble et stort nederlag. Bare det å lese ordet risikosvangerskap liksom...

Jeg spurte masse på vekstkontrollen jeg var på, men fikk lite svar. Bare ny time med ctg osv, og etter det hos lege for vendingsforsøk. Men, leser at man skal møte fastende i tilfelle morkaken løsner eller fødsel starter, og det ender med ks. Dette fikk jeg ikke vite. Og jeg vil jo vite mer om vendingsforsøk før de gjør det. Spesielt siden morkaken min ligger foran!!! Ser for meg at de også snur på morkaken som ligger foran babyen... :/

Fikk vite at de tar røntgen av bekkenet, men ingen info om risiko ved dette. Heller ikke noe om når evt ks blir, eller om skråleie bruker å starte før termin osv. Ingen info annet enn ny kontroll om to uker. Så håper baby ikke kommer samme uke som eldste gjorde...

Fikk beskjed om å ringe hvis vannet gikk da! Det var det første hun sa...

Min baby har ligger med hodet ned tre kontroller etter hverandre, og senest forrige uke da jordmor kjente om hodet var festet... Etter det har baby altså snudd seg...

Får du velge setefødsel eller ks?
Har babyen din ligget med hodet ned noen gang? Og har du prøvd øvelser for å snu babyen?

Jeg blir alene hjemme med tre barn, og da to bleiebarn, siden pappaen jobber. Så passer jo dårlig med ks egentlig. Men setefødsel virker skummelt, synes JEG, og skråleie blir jo ks...
Hadde styrtfødsel sist gang, og baby blå ut og med navlestreng rundt halsen. Så litt redd for setefødsel merker jeg... :/ Og sist hadde jeg kun jordmor inne på fødestuen. Med setefødsel blir det jo brått en 6 personer på overvåkning...
 
Takk for svar! :)

Jeg har jo to naturlige drømmefødsler bak meg, så dette ble et stort nederlag. Bare det å lese ordet risikosvangerskap liksom...

Jeg spurte masse på vekstkontrollen jeg var på, men fikk lite svar. Bare ny time med ctg osv, og etter det hos lege for vendingsforsøk. Men, leser at man skal møte fastende i tilfelle morkaken løsner eller fødsel starter, og det ender med ks. Dette fikk jeg ikke vite. Og jeg vil jo vite mer om vendingsforsøk før de gjør det. Spesielt siden morkaken min ligger foran!!! Ser for meg at de også snur på morkaken som ligger foran babyen... :/

Fikk vite at de tar røntgen av bekkenet, men ingen info om risiko ved dette. Heller ikke noe om når evt ks blir, eller om skråleie bruker å starte før termin osv. Ingen info annet enn ny kontroll om to uker. Så håper baby ikke kommer samme uke som eldste gjorde...

Fikk beskjed om å ringe hvis vannet gikk da! Det var det første hun sa...

Min baby har ligger med hodet ned tre kontroller etter hverandre, og senest forrige uke da jordmor kjente om hodet var festet... Etter det har baby altså snudd seg...

Får du velge setefødsel eller ks?
Har babyen din ligget med hodet ned noen gang? Og har du prøvd øvelser for å snu babyen?

Jeg blir alene hjemme med tre barn, og da to bleiebarn, siden pappaen jobber. Så passer jo dårlig med ks egentlig. Men setefødsel virker skummelt, synes JEG, og skråleie blir jo ks...
Hadde styrtfødsel sist gang, og baby blå ut og med navlestreng rundt halsen. Så litt redd for setefødsel merker jeg... :/ Og sist hadde jeg kun jordmor inne på fødestuen. Med setefødsel blir det jo brått en 6 personer på overvåkning...

Jeg skjønner at det er rart å ha hatt to flotte fødsler før, og nå skulle være i en risiko gruppe. Man tenker vel at nr tre bare skal "komme av seg selv"...

Jeg føler både i ditt og mitt tilfelle at legene slapper helt av, at de gjør dette hver dag og dermed glemmer å gi all infoen som de burde gi. De glemmer at vi er helt nye på dette!!
Ser at du og har lest en del. Jeg får beskjed om å ikke lese så masse på nett, for det er så masse skrekk historier, men hvilke valg har vi da??

Min baby låg med hodet ned og. Var vel ca 32 uker da. Legen sa at hun ikke kom til å snu seg igjen, men nå har hun lagt med baken ned i ukesvis.... Jeg har ikke prøvd øvelser for å snu hun. Det var tanken, men jeg ble litt motløs... Har du prøvd/tenkt å prøve?
De virker veldig strenge på dette med at de ønsker vaginal fødsel, så jeg får nok ikke velge det selv. Jeg ønsker vaginal fødsel selv, men jeg er som jeg skrev livredd for haste KS. Ser for meg å ligge i fødsel i timesvis, og så blir det ks likevel... Men hvis de sier at bekkenet mitt muligens ikke er stort nok, og jeg kan få lov å velge, så tror jeg nok at jeg velger planlagt ks. Men vet ikke hva jeg sier om det når det er et faktum ;-)

Nei, da passer det dårlig med ks uansett for din del. Hvor gammel er barna dine? Kan eldste hjelp til hjemme?
Jeg og ville hatt en naturlig fødsel uten noen flere i rommet enn de som er nødvendig. Ser jo at mest sannsynlig blir det ikke sånn. Jeg har svangerskapsdiabetes i tillegg, så jeg blir uansett mer overvåket pga dette :-(
 
Takk for svar! :)

Jeg har jo to naturlige drømmefødsler bak meg, så dette ble et stort nederlag. Bare det å lese ordet risikosvangerskap liksom...

Jeg spurte masse på vekstkontrollen jeg var på, men fikk lite svar. Bare ny time med ctg osv, og etter det hos lege for vendingsforsøk. Men, leser at man skal møte fastende i tilfelle morkaken løsner eller fødsel starter, og det ender med ks. Dette fikk jeg ikke vite. Og jeg vil jo vite mer om vendingsforsøk før de gjør det. Spesielt siden morkaken min ligger foran!!! Ser for meg at de også snur på morkaken som ligger foran babyen... :/

Fikk vite at de tar røntgen av bekkenet, men ingen info om risiko ved dette. Heller ikke noe om når evt ks blir, eller om skråleie bruker å starte før termin osv. Ingen info annet enn ny kontroll om to uker. Så håper baby ikke kommer samme uke som eldste gjorde...

Fikk beskjed om å ringe hvis vannet gikk da! Det var det første hun sa...

Min baby har ligger med hodet ned tre kontroller etter hverandre, og senest forrige uke da jordmor kjente om hodet var festet... Etter det har baby altså snudd seg...

Får du velge setefødsel eller ks?
Har babyen din ligget med hodet ned noen gang? Og har du prøvd øvelser for å snu babyen?

Jeg blir alene hjemme med tre barn, og da to bleiebarn, siden pappaen jobber. Så passer jo dårlig med ks egentlig. Men setefødsel virker skummelt, synes JEG, og skråleie blir jo ks...
Hadde styrtfødsel sist gang, og baby blå ut og med navlestreng rundt halsen. Så litt redd for setefødsel merker jeg... :/ Og sist hadde jeg kun jordmor inne på fødestuen. Med setefødsel blir det jo brått en 6 personer på overvåkning...

Jeg hører til riksen. Fikk valget mellom setefødsel (hvis bekken var stort nok) og planlagt KS. Jeg var på samtale idag og ønsker KS. De har satt opp en time til vendingsforsøk lørdag, men de tvilte på at det gikk da han har sittet i sete siden uke 28 minst. Men det var verdt et forsøk. De la også til at det var lettere å snu hos de som hadde født før! Ca 40% suksess hos flergangsfødende.. Jeg er utrolig spent og nervøs for dette vendingsforsøket:/ men er verdt forsøket hvis jeg slipper KS. De sa også at det var normalt at man gikk i fødsel før termin hvis babyen lå i sete og at jeg skulle ringe dem om vannet gikk, for da ordnet sykehuset ambulanse-transport. Antar dette praktiseres ulikt fra sykehus til sykehus? Jeg følte det var vanskelig å finne nok informasjon om KS vs setefødsel :/

(Har prøvd øvelser, stå på alle fire, bekkenhev osv. Ikke fungert hos meg :) )
 
Jeg hører til riksen. Fikk valget mellom setefødsel (hvis bekken var stort nok) og planlagt KS. Jeg var på samtale idag og ønsker KS. De har satt opp en time til vendingsforsøk lørdag, men de tvilte på at det gikk da han har sittet i sete siden uke 28 minst. Men det var verdt et forsøk. De la også til at det var lettere å snu hos de som hadde født før! Ca 40% suksess hos flergangsfødende.. Jeg er utrolig spent og nervøs for dette vendingsforsøket:/ men er verdt forsøket hvis jeg slipper KS. De sa også at det var normalt at man gikk i fødsel før termin hvis babyen lå i sete og at jeg skulle ringe dem om vannet gikk, for da ordnet sykehuset ambulanse-transport. Antar dette praktiseres ulikt fra sykehus til sykehus? Jeg følte det var vanskelig å finne nok informasjon om KS vs setefødsel :/

(Har prøvd øvelser, stå på alle fire, bekkenhev osv. Ikke fungert hos meg :) )
Takk for svar! :)
Hvilken uke er du i nå?
Min har brått snudd seg nå, fra hodet ned forrige uke. Nå er jeg snart uke 36.

Vet du om de vender baby når morkaken ligger foran? Og må du komme fastende til vendingsforsøk? Lest at det kan føre til ks dersom noe skjer...?
 
Takk for svar! :)
Hvilken uke er du i nå?
Min har brått snudd seg nå, fra hodet ned forrige uke. Nå er jeg snart uke 36.

Vet du om de vender baby når morkaken ligger foran? Og må du komme fastende til vendingsforsøk? Lest at det kan føre til ks dersom noe skjer...?

37:) så på lørdag er jeg 37+3. Så kjedelig at din har snudd seg. Men da er det antageligvis lettere å få snudd babyen din tilbake? De sa ingenting om morkake foran (min er bak) og de sa ikke at jeg trengte å faste. Jeg har også lest at vendingsforsøk kan ende i KS, men da jeg spurte sa de at det var heeelt trygt og ingen risiko. Hun legen hadde aldri opplevd komplikasjoner etter vendingsforsøk. Følte at de nesten løy litt til meg da, da jeg har lest det samme som deg :/
 
37:) så på lørdag er jeg 37+3. Så kjedelig at din har snudd seg. Men da er det antageligvis lettere å få snudd babyen din tilbake? De sa ingenting om morkake foran (min er bak) og de sa ikke at jeg trengte å faste. Jeg har også lest at vendingsforsøk kan ende i KS, men da jeg spurte sa de at det var heeelt trygt og ingen risiko. Hun legen hadde aldri opplevd komplikasjoner etter vendingsforsøk. Følte at de nesten løy litt til meg da, da jeg har lest det samme som deg :/
Kjedelig når man føler at de ikke forteller hele sannheten. Jeg er litt usikker på om jeg tør vendingsforsøk jeg... Det er vel en grunn til at flere sykehus har sluttet med det?

Babyen min snudde seg til skråleie etter at jordmor skulle kjenne om hodet var festet... :/
Det lå ned hos jordmor, men bevegelig. Uken etter, på vekstkontroll, ligger nå hodet på skrå over rumpen. Med føttene ned.

Blitt anbefalt å prøve vaginalt, om rumpen går ned, men skråleie må jo tas med ks.
Lurer på ks uansett.

Hva fikk deg til å bestemme deg?
Fikk du samtale før vendingsforsøk. Jeg har bare fått en time uke 37, uten at jeg egentlig har sagt ja til vendingsforsøk. Er ikke det da evt bortkastet time, eller vil de uansett sjekke leie og evt snakke om ks?
 
Kjedelig når man føler at de ikke forteller hele sannheten. Jeg er litt usikker på om jeg tør vendingsforsøk jeg... Det er vel en grunn til at flere sykehus har sluttet med det?

Babyen min snudde seg til skråleie etter at jordmor skulle kjenne om hodet var festet... :/
Det lå ned hos jordmor, men bevegelig. Uken etter, på vekstkontroll, ligger nå hodet på skrå over rumpen. Med føttene ned.

Blitt anbefalt å prøve vaginalt, om rumpen går ned, men skråleie må jo tas med ks.
Lurer på ks uansett.

Hva fikk deg til å bestemme deg?
Fikk du samtale før vendingsforsøk. Jeg har bare fått en time uke 37, uten at jeg egentlig har sagt ja til vendingsforsøk. Er ikke det da evt bortkastet time, eller vil de uansett sjekke leie og evt snakke om ks?

Ja jeg er skeptisk til vendingsforsøk :/ men da har jeg iallefall prøvd, også er jeg på sykehuset hvis det skjer noe. Jeg tenker egentlig at det må være en grunn til at min baby har ligget med rumpa ned hele veien, så er skeptisk. Men men..

Huff så dumt at din skulle snu seg altså. Men babyen kan jo kanskje fortsatt snu seg tilbake av seg selv??

De anbefaler vaginalt her og, men man får velge. Jeg var første gang på ul + samtale torsdag, men da jeg trengte tid på å tenke fikk jeg time igjen idag for samtale. Så satte de opp KS + vendingsforsøk idag, men de sa egentlig ikke noe annet rundt vendingsforsøket enn at det var heeelt trygt (føler som sagt ikke at det var helt sant). Men de sa også at det kunne hende at den som skulle gjøre vendingsforsøket sa nei, dersom han hadde festet seg osv.
Det kan hende at den timen du er satt opp på er for å sjekke leie + samtale? Hvilket sykehus skal du på?

Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle bestemme meg for. Jeg endte vel med at som førstegangsfødende ønsket jeg KS, men dersom jeg hadde født før hadde jeg prøvd vaginal. Legene sa til meg at ca 50 % av de som prøvde vaginal måtte ha KS uansett, og at det gjerne var førstegangsfødende. De sa også at det ble en veldig "legestyrt" fødsel med epidural osv, så jeg ble rett og slett engstelig for dette. Jeg har hørt både negative og positive opplevelser rundt setefødsler, men prøvde å ikke la meg styre av det. Men som sagt, jeg hadde forsøkt vanlig fødsel om jeg hadde født før:) da vet jeg at jeg har "hatt en baby gjennom systemet" og jeg vet hvordan en fødsel oppleves osv. Jeg er også usikker når det angår vekstestimeringen, da grensen for setefødsel er 4kg og min er beregnet til ca 3,8 ved termin. Vet de kan ta feil, men..

Er ikke glad for at det ble KS heller, men føler det er det rette for meg :)

Krysser fingrene for at babyene våre legger seg med hodet ned :)
 
Vil bare si at jeg fødte en flott liten jente i Februar i seteleie:) jeg er førstegangs fødende, og fødselen gikk veldig fint, litt for fort, men det hadde vært helt likt om hun kom med hode først;) jeg tror hun var ute på tre pressrier, og jeg revnet ingen ting! ( her hører man mye rart! det er ikke mer sannsynlig å revne under setefødsel) Jeg trodde att fødselen skulle være veldig mye værre enn det den var. Jeg fikk ingen smertelindring.

Lykke til uansett hva dere velger! Jeg var veldig i tvil, og redd, men om neste også kommer i seteleie er jeg ikke i tvil om att jeg vil føde en gang til :)
 
Back
Topp