Ja jeg er skeptisk til vendingsforsøk :/ men da har jeg iallefall prøvd, også er jeg på sykehuset hvis det skjer noe. Jeg tenker egentlig at det må være en grunn til at min baby har ligget med rumpa ned hele veien, så er skeptisk. Men men..
Huff så dumt at din skulle snu seg altså. Men babyen kan jo kanskje fortsatt snu seg tilbake av seg selv??
De anbefaler vaginalt her og, men man får velge. Jeg var første gang på ul + samtale torsdag, men da jeg trengte tid på å tenke fikk jeg time igjen idag for samtale. Så satte de opp KS + vendingsforsøk idag, men de sa egentlig ikke noe annet rundt vendingsforsøket enn at det var heeelt trygt (føler som sagt ikke at det var helt sant). Men de sa også at det kunne hende at den som skulle gjøre vendingsforsøket sa nei, dersom han hadde festet seg osv.
Det kan hende at den timen du er satt opp på er for å sjekke leie + samtale? Hvilket sykehus skal du på?
Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle bestemme meg for. Jeg endte vel med at som førstegangsfødende ønsket jeg KS, men dersom jeg hadde født før hadde jeg prøvd vaginal. Legene sa til meg at ca 50 % av de som prøvde vaginal måtte ha KS uansett, og at det gjerne var førstegangsfødende. De sa også at det ble en veldig "legestyrt" fødsel med epidural osv, så jeg ble rett og slett engstelig for dette. Jeg har hørt både negative og positive opplevelser rundt setefødsler, men prøvde å ikke la meg styre av det. Men som sagt, jeg hadde forsøkt vanlig fødsel om jeg hadde født før
da vet jeg at jeg har "hatt en baby gjennom systemet" og jeg vet hvordan en fødsel oppleves osv. Jeg er også usikker når det angår vekstestimeringen, da grensen for setefødsel er 4kg og min er beregnet til ca 3,8 ved termin. Vet de kan ta feil, men..
Er ikke glad for at det ble KS heller, men føler det er det rette for meg
Krysser fingrene for at babyene våre legger seg med hodet ned