Baby ligger i sete

Jeg er også usikker når det angår vekstestimeringen, da grensen for setefødsel er 4kg og min er beregnet til ca 3,8 ved termin. Vet de kan ta feil, men..

Dette har jeg ikke fått info om! Sa de det på sykehuset? Min veide ca 3,2 kilo for to uker siden. Har svangerskapsdiabetes, og da KAN de jo bli litt store.... Alt vi må tenke på :(
 
Dette har jeg ikke fått info om! Sa de det på sykehuset? Min veide ca 3,2 kilo for to uker siden. Har svangerskapsdiabetes, og da KAN de jo bli litt store.... Alt vi må tenke på :(

Riksen sa det, men jeg tror Haukeland har en "større" grense. Tror den er 4,5 hos dem, men skal ikke si det helt sikkert. Var ikke du inne på sykehuset igår? Hvordan gikk det? Baby fortsatt i seteleie?
 
Riksen sa det, men jeg tror Haukeland har en "større" grense. Tror den er 4,5 hos dem, men skal ikke si det helt sikkert. Var ikke du inne på sykehuset igår? Hvordan gikk det? Baby fortsatt i seteleie?

Da får jeg høre med de neste uke når jeg skal inn.
Ja, men fikk ikke ul for å sjekke :( Jordmor kjente på magen min og fant ut at hun ligger i sete da. Tok sparketest som var fin da, så babyen har det iallefall bra :)

Blir spennende å se hvordan det går med deg!
 
Da får jeg høre med de neste uke når jeg skal inn.
Ja, men fikk ikke ul for å sjekke :( Jordmor kjente på magen min og fant ut at hun ligger i sete da. Tok sparketest som var fin da, så babyen har det iallefall bra :)

Blir spennende å se hvordan det går med deg!

Det viktigste er at baby har det bra :) takk i like måte! :)
 
Ja jeg er skeptisk til vendingsforsøk :/ men da har jeg iallefall prøvd, også er jeg på sykehuset hvis det skjer noe. Jeg tenker egentlig at det må være en grunn til at min baby har ligget med rumpa ned hele veien, så er skeptisk. Men men..

Huff så dumt at din skulle snu seg altså. Men babyen kan jo kanskje fortsatt snu seg tilbake av seg selv??

De anbefaler vaginalt her og, men man får velge. Jeg var første gang på ul + samtale torsdag, men da jeg trengte tid på å tenke fikk jeg time igjen idag for samtale. Så satte de opp KS + vendingsforsøk idag, men de sa egentlig ikke noe annet rundt vendingsforsøket enn at det var heeelt trygt (føler som sagt ikke at det var helt sant). Men de sa også at det kunne hende at den som skulle gjøre vendingsforsøket sa nei, dersom han hadde festet seg osv.
Det kan hende at den timen du er satt opp på er for å sjekke leie + samtale? Hvilket sykehus skal du på?

Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle bestemme meg for. Jeg endte vel med at som førstegangsfødende ønsket jeg KS, men dersom jeg hadde født før hadde jeg prøvd vaginal. Legene sa til meg at ca 50 % av de som prøvde vaginal måtte ha KS uansett, og at det gjerne var førstegangsfødende. De sa også at det ble en veldig "legestyrt" fødsel med epidural osv, så jeg ble rett og slett engstelig for dette. Jeg har hørt både negative og positive opplevelser rundt setefødsler, men prøvde å ikke la meg styre av det. Men som sagt, jeg hadde forsøkt vanlig fødsel om jeg hadde født før:) da vet jeg at jeg har "hatt en baby gjennom systemet" og jeg vet hvordan en fødsel oppleves osv. Jeg er også usikker når det angår vekstestimeringen, da grensen for setefødsel er 4kg og min er beregnet til ca 3,8 ved termin. Vet de kan ta feil, men..

Er ikke glad for at det ble KS heller, men føler det er det rette for meg :)

Krysser fingrene for at babyene våre legger seg med hodet ned :)
Jeg har ikke fått samtale, så håper jeg får det. Men er jo satt opp på ctg så regner med at de tenker vendingsforsøk da....
Har morkaken foran, vet ikke om de kan vende da? Skal på SØF jeg, så mindre sykehus.

Ønsker meg jo samme fødsel som med de to andre, så dette var ikke med i planene. Håper bare han snur seg igjen! :)

Jeg fikk vite av annen jordmor at man ikke må ha epidural. Jeg vil jo føde naturlig.
Min baby er estimert til 3,5 - 3,6 kg ved fødsel.

Merker jeg er litt skeptisk til røntgen av bekkenet. Er ikke det skadelig for babyen? Man kan jo ikke ta det som gravid?

Jeg vingler fram og tilbake på hva jeg vil.
Lite lyst på vendingsforsøk iallfall.
Håper baby finner riktig stilling i løpet av påsken. Det hadde vært fantastisk! :)


Håper det går bra for deg også! :)
 
Vil bare si at jeg fødte en flott liten jente i Februar i seteleie:) jeg er førstegangs fødende, og fødselen gikk veldig fint, litt for fort, men det hadde vært helt likt om hun kom med hode først;) jeg tror hun var ute på tre pressrier, og jeg revnet ingen ting! ( her hører man mye rart! det er ikke mer sannsynlig å revne under setefødsel) Jeg trodde att fødselen skulle være veldig mye værre enn det den var. Jeg fikk ingen smertelindring.

Lykke til uansett hva dere velger! Jeg var veldig i tvil, og redd, men om neste også kommer i seteleie er jeg ikke i tvil om att jeg vil føde en gang til :)
Takk for at du deler! :)
Jeg hadde styrtfødsel sist, så takler nok at det går fort. Men redd for evt navlestreng i klem når hodet skal ut. Og om skuldre/ hofter blir sittende fast...

Visste du at det ble setefødsel, og ble overvåket? Hvor mange måtte være tilstede under fødselen?

Godt å høre at det gikk så bra med deg og babyen! Ingen komplikasjoner overhodet?
Herlig! :)
 
Jeg har ikke fått samtale, så håper jeg får det. Men er jo satt opp på ctg så regner med at de tenker vendingsforsøk da....
Har morkaken foran, vet ikke om de kan vende da? Skal på SØF jeg, så mindre sykehus.

Ønsker meg jo samme fødsel som med de to andre, så dette var ikke med i planene. Håper bare han snur seg igjen! :)

Jeg fikk vite av annen jordmor at man ikke må ha epidural. Jeg vil jo føde naturlig.
Min baby er estimert til 3,5 - 3,6 kg ved fødsel.

Merker jeg er litt skeptisk til røntgen av bekkenet. Er ikke det skadelig for babyen? Man kan jo ikke ta det som gravid?

Jeg vingler fram og tilbake på hva jeg vil.
Lite lyst på vendingsforsøk iallfall.
Håper baby finner riktig stilling i løpet av påsken. Det hadde vært fantastisk! :)


Håper det går bra for deg også! :)

Mener at jeg har lest at det varierer fra sykehus til sykehus? Men usikker :) du får påpeke at morkaken ligger foran når du kommer, sånn i tilfelle (men de ser det helt sikkert på ul).

Hmm det jeg har hørt er at førstegangsfødende må ha epidural, mens flergangsfødende ikke nødvendigvis må ha det. Ikke sikkert det stemmer, kan hende det også varierer fra sykehus til sykehus? :)

De sa ingenting om at røntgen var skadelig til meg, men har lest at de ikke vet hvilken påvirkning det har på baby.

Mine bekymringer rundt setefødsel er de samme som deg, så venter spent på svar fra "februarprinsesse" :)

Jeg gruer meg veldig til vendingsforsøket.. Men har skjønt at de gir seg fort om de forstår at det ikke kommer til å fungere..
 
fødselen min varte under to timer, så pulsen falt litt fordi jeg hadde stormrier. De overvåket hun veldig nøye, og jeg følte de hadde full kontroll. det var to leger og to jordmødre tilstede. det sto også en barnelege klar til å ta hun i mot. Vi visste att hun var i sete fra uke 37.

når kroppen hennes var ute av livmoren så tok det litt lenger tid til neste pressrie kom, men det ble også veldig nøye kontrollert. (litt drypp så kommer den!)
Om babyen din ikke Kommer fort nok eller sitter fast så hjelper de deg :) Jeg føler jeg ble veldig godt ivaretatt, og de fulgte veldig godt med på hvordan hun hadde det hele tiden :) Hun var litt daff når hun kom ut, så hun fikk under ett minutt med oksygen, men det hadde hun nok trengt om hodet kom først også pga. riene ;)

Kan jeg spørre om hvor stor babyen din var? :)
 
3300 og 36 i hodet. Hodet er jo det største som skal ut uansett, bløtt vev blir jo uansett "most", om ungen ikke er kjempe stor:) Når har du termin?

Jeg har termin 25/4 :) baby estimert til å bli 3,8-4kg til termin. Vet de kan ta feil ang. vekstestimeringen, men både jeg og samboer var store babyer :)
 
Jeg har termin 25/4 :) baby estimert til å bli 3,8-4kg til termin. Vet de kan ta feil ang. vekstestimeringen, men både jeg og samboer var store babyer :)
okei, har du bestemt deg for hva du vil gjøre? Jeg ville ikke ta keisersnitt, ikke føde og ikke prøve å vende :p men tilslutt fant jeg ut att tanken på ett kirurgisk inngrep var mer skummelt enn det naturlige. Jeg savner ikke de fire siste ukene som gravid, jeg gruet meg utrolig mye til fødsel. Men det gikk jo helt utrolig bra med oss begge to! :) Jeg håper den siste tiden blir litt bedre for deg, masse lykke til uansett hva du velger!
 
okei, har du bestemt deg for hva du vil gjøre? Jeg ville ikke ta keisersnitt, ikke føde og ikke prøve å vende :p men tilslutt fant jeg ut att tanken på ett kirurgisk inngrep var mer skummelt enn det naturlige. Jeg savner ikke de fire siste ukene som gravid, jeg gruet meg utrolig mye til fødsel. Men det gikk jo helt utrolig bra med oss begge to! :) Jeg håper den siste tiden blir litt bedre for deg, masse lykke til uansett hva du velger!

Jeg ville heller ikke noen av delene. Hehe :p Prøvde vending tilslutt, men det fungerte ikke. Har fått dato til KS 20/4 (5 dager før termin). Helte mye mot KS pga baby sin estimerte størrelse som er på grensen. Dersom fødsel starter før KS dato så ser jeg an, jeg får lov å ombestemme meg :) tusen takk for det :) går bedre nå som jeg føler jeg har en "plan", føler at jeg har mer kontroll nå:)
 
Back
Topp