spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Enig i alt du sier bortsett fra at homofili har lite med sex å gjøre. Det har tross alt en påvirkning på hva man tenner på og ikke. Man kan ikke få en homofil mann til å ligge med en dame. Det strider mot hans natur. Akkurat som det er unaturlig for deg å ha sex med en dame, med mindre du er bifil selvfølgelig.Jeg tenker at dette er kjempeenkelt jeg, og ikke avansert i det hele tatt. Parforhold har ikke så mye med kjønn å gjøre hverken hos oss eller i naturens verden (derav protesten fra meg når du sier det ikke er naturlig). Homofile klarer fint å lage barn og har gjort det i mange år allerede. Fordi; det å være homofil har lite med sex og mye med kjærlighet å gjøre. Før Rikshospitalet og diverse klinikker i Danmark begynte å hjelpe lesbiske med å få barn hendte det at homofile og lesbiske gikk sammen om å lage barn og delte på de slik man deler på barn etter skilsmisser i dag. Og det var vel heller få av disse som skred til verket og hadde sex. De løste dette slik andre par som trenger assistert befruktning i dag gjør det. I all enkelhet med en duglig handjobb og utstyr for inseminasjon.
Noen gikk inn i heterofile ekteskap og brøt ut av disse siden. Det finnes uante muligheter, og omsorgsbehovet kan være like stort uansett hvilket kjønn du er og hvilket kjønn du digger.
Homofile dyr oppdrar barna sine på samme måte som heterofile: med kjærlighet og tålmodighet og håp for framtiden vil jeg tro.
Uansett: dette var en diskusjon om for og imot surogati som nå har dreid seg i retningen for eller imot at homofile menn kan oppdra barn eller ikke. Helt klart et sidespor. Staten Norge har også anerkjent at det klarer de helt fint. Det er derfor de får lov å adoptere (i teorien).
Når det kommer til surogati er det også endel heterofile par som har valgt den løsningen i jakten på sitt ønskebarn.
For øvrig er jeg enig i at dette er en liten avsporing i forhold til hva diskusjonen egentlig skulle handle om.
Jeg ville vite fordeler og ulemper ved surrogati fordi jeg egentlig ikke har gjort meg opp en mening om det er etisk riktig eller ikke.