Bør surrogati bli lovlig?

Jeg forstår veldig godt at man gjerne ønsker egne biologiske barn, men personlig syns jeg det er litt rart at adopsjon er så uaktuelt om man har VIRKELIG lyst på barn og ikke kan få dem selv. Jeg syns ikke å lure på det er ondskapsfullt.

Så senest nå i LMF-magasinet, en kvinne som hadde stått i adopsjonskø i 8 år! Hun var i starten av 40-åra nå.

D er ikke bare bare å adoptere. Man kan ikke troppe opp på et kontor og "bestille" et stakkars barn fra et eller annet land. De fleste land ønsker at ungene skal adopteres innad i landet, og dersom ungene skal ut av landet er d veldig mange kriterier, og en lang og vanskelig prosess!

Så senest nå i LMF-magasinet, en kvinne som hadde stått i adopsjonskø i 8 år! Hun var i starten av 40-åra nå.

D er ikke bare bare å adoptere. Man kan ikke troppe opp på et kontor og "bestille" et stakkars barn fra et eller annet land. De fleste land ønsker at ungene skal adopteres innad i landet, og dersom ungene skal ut av landet er d veldig mange kriterier, og en lang og vanskelig prosess!

Det er jeg klar over. Er derfor jeg skrev i et annet innlegg at det er dumt at det tar så lang tid. Det skulle vært lettere å adoptere.

Ja, det er veldig dumt at det skal ta så lang tid. :/
Men det med at det skal være av ens eget kjøtt og blod syns jeg er litt rart samtidig som jeg kan forstå det litt. Om en ikke kan få barn selv syns jeg man ikke akkurat kan være så utrolig kresen...
Tolket det som at du mener at ufrivillig barnløse ikke får være kresen??

Tolket det som at du mener at ufrivillig barnløse ikke får være kresen??

Det bestemmer jo ikke jeg. Eneste er at jeg ikke skjønner at de kan være det når de faktisk ikke har så fryktelig mange alternativer for å få barn. Men om folk ikke vil adoptere så er jo det totalt opp til dem.

Back
Topp