Bæresele

Leste på nette at det var til 4-5 mnd! Men så over her at en slutta med det ganske tidlig. Var usikker på det selv. For lille her er sterk i nakken, men bestilte med innlegg tilfelle han må bruke det.

Håper den kommer fort :D kjekt å ha han på bryte når jeg trenger begge armen til noe annet :p haha
Såpass lenge ja! Da bestiller nok jeg også med :) Jeg tenkte å bruke den mest til turer ute da jeg synes det er litt stress å dra vogna opp og ned trappa for hver gang vi skal ut og lufte hunden.

Jeg har kjøpt meg ergobaby. Lillebror her er straks 6 kg, men bare fem uker så må bruke spedbarnsinnlegget. Han passer i det selv om han er en liten bolle;) hvis jeg gjør det rett da. Syns det er litt vrient å få han godt på plass. Og så synes jeg den er vanskelig å få på seg?? På bruksanvisningen og på en video jeg fant på YouTube viser de at man skal ta på den stroppen på ryggen ved å ha hendene over hodet og nedover ryggen for å få tak i stroppene, dette har jeg ikke sjans til. Får dere til dette? Enten må mannen hjelpe meg eller så må jeg feste denne før jeg har på meg selen og så feste de på siden. Ellers synes jeg den er veldig god på sammenlignet med babybjørn. Den er en killer for nakke og rygg,noe alle sier. Hjelper ikke at baby ikke sitter ergonomisk heller.

Jeg sliter også med den klipsen bakpå ryggen. Har flyttet den lenger opp så får akkurat tak i den, men det beste er å få hjelp av mannen :)

Jeg har kjøpt meg ergobaby. Lillebror her er straks 6 kg, men bare fem uker så må bruke spedbarnsinnlegget. Han passer i det selv om han er en liten bolle;) hvis jeg gjør det rett da. Syns det er litt vrient å få han godt på plass. Og så synes jeg den er vanskelig å få på seg?? På bruksanvisningen og på en video jeg fant på YouTube viser de at man skal ta på den stroppen på ryggen ved å ha hendene over hodet og nedover ryggen for å få tak i stroppene, dette har jeg ikke sjans til. Får dere til dette? Enten må mannen hjelpe meg eller så må jeg feste denne før jeg har på meg selen og så feste de på siden. Ellers synes jeg den er veldig god på sammenlignet med babybjørn. Den er en killer for nakke og rygg,noe alle sier. Hjelper ikke at baby ikke sitter ergonomisk heller.

Jeg er kanskje myk i armene, men jeg tar på meg den slik. Men du kan jo stille på de? Hva med å dra den litt opp slik at du får tal i den?

Jeg ville egentlig ha Babybjørn one. Først og fremst fordi jeg er veldig fornøyd med andre produkter fra BB, fordi jeg liker designet og ikke minst fordi den skal være like bra som Ergobaby 360, men da jeg forhørte meg på Barnas hus fortalte de at den ikke er bra for så små babyer. Det kommer av belastningen de får på hoftene. Når babyen blir eldre og ikke har behov for nyfødtinnlegg, så er de i teorien like bra. Man kan forresten bruke BB one inntil 15 kg :-)

Veldig godt å ha på (y) er noen annet en babybjørn!! ( hvertfall den babybjørnen jeg har)
Litt knotete å få på aleine. Men gikk lettere når jeg hadde prøvd litt ;) :)
Stroppen over på nyfødt innlegget åpna jeg når lille sitter oppi da det virka bedre for min baby. Noen som vet om dette har noe å si?

Tommel opp !! Gleder meg veldig til å gå på turer nå :) :D

Har du tips til bedre sele?;)

Ergobaby! :) Jeg har Ergobaby 360, og etter jeg droppet spedbarnsinnlegget er den helt fantastisk å bruke. :)
Jeg hadde babybjörn med første (arvet) og den tok livet av skuldrene mine, så brukte den sjelden på grunn av det og fordi den ikke er så ergonomisk. ;)

Veldig godt å ha på (y) er noen annet en babybjørn!! ( hvertfall den babybjørnen jeg har)
Stroppen over på nyfødt innlegget åpna jeg når lille sitter oppi da det virka bedre for min baby. Noen som vet om dette har noe å si?

Høres lovende ut :) Gleder meg til å teste!

Hvor lenge passer nyfødtinnlegget? Tenkte også å kjøpe ergobaby 360, men er jo teit å kjøpe med innlegg om det ikke passer om en uke liksom. Har sjal fra før som brukes når snuppa ikke vil roe seg og mamma har noe hun skulle ha gjort :)

Er fra 4 måneder en ikke trenger å bruke innlegget, men jeg droppet det nå. Babyen sitter uansett i froskestilling og hodet støttes veldig bra om en bretter opp fliken på ryggen. :)

Er fra 4 måneder en ikke trenger å bruke innlegget, men jeg droppet det nå. Babyen sitter uansett i froskestilling og hodet støttes veldig bra om en bretter opp fliken på ryggen. :)

jeg tenker man må ta sånn med litt skjønn.. er jo veldig individuelt hvor store barna er ifht utvikling.. noen kan være små for alderen og noen store :)

Har babybjørn bæreselen og den ødelegger ryggen og nakken min.. Så har nettopp bestillt ergobaby 360 fra jollyroom, gleder meg til å få den :-D da kan jeg gå tur mens jeg bærer lille :-))

Jeg har også droppet det. Han er 7 uker imorra.. men 6 kg.. ;-) står ikke no om alder i min bruksanvisning (kun om du skal bære på hofta).. står bare at de skal ha hodekontroll, og det føler jeg at min har..

Tidligere tok jeg selen helt på først og slakket skulderremmene. Løftet lillegutt oppi derifra. Hvis du slakker skulderremmene helt, følger bruksanvisninga og lener deg litt frem (tar barnet og sæla litt fra kroppen etter at du har på skulderstroppene), klarer du å klipse på den på ryggen :-) men må bruke bevegeligheten litt ja.. trekker bare litt i sæla jeg, så får jeg tak i. Teknikken kommer etterhvert

Last edited:
Back
Topp