Du må gjøre akkurat hva du vil og hva du liker, men babybjørn er ikke bra for babyen om du skal bruke den lenge. Du kan bruke babybjørn frem til babyen er ni kilo, min gutt på snart tre veide ni kilo da han var 14 måneder. Men det har ingenting å si da babyen sitter på samme måte uansett om de veier 10 kilo eller tre, Og nei barnet sitter ikke feil vei, babybjørn kan du bruke begge veier. Ja, dette er ikke en babybjørn, men babyen sitter på samme måte som i en babybjørn. Jeg har også eid en babybjørn og aldri mer. Vond for baby og vond for meg, jeg velger ergonomisk. Da kan jeg bære hele dagen uten dårlig samvittighet. Så derfor anbefaler jeg også dette videre da jeg elsker bæring og bruker det lenge.
Ok (y)
Baby Bjørn er det eneste som har funket for oss på alle barna
Vi er ikke "aktive bærerer". Bæresele bli brukt ved f.eks husarbeid osv. Vi tar ikke på oss bæretøy (i vårt tilfelle Baby Bjørn ) og går på fjellet, på tur, på butikken osv osv. Vi har vogn :-D
..ja, du kan ha barna begge veier i Baby Bjørn, men det anbefales å snu dem ved 3-4 mnd. (Ansikt fremover).
...denne Britaxen er lite lik en Baby bjørn i mine øyne - hadde jeg gidda så hadde jeg tatt bilde av meg selv med et mer passende barn oppi Baby Bjørnen vår. Men det bildet er nok lagt ut for å ødelegge for oss u-ergonomiske bærere og derfor har ikke mannen ordnet sele og barn hel tordentlig i mine øyne
...og jeg mener at bæring over lang tid ikke er bra - uansett bæretøy. Noe bæretøy er bedre enn annet, men ikke i lengden. Mener jeg ;-)
Men Baby Bjørn er vel uansett den børeselen som kan brukes kortest tid i alder og vekt...