Bæresele

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
For å få litt frie hender på dagtid fant jeg frem bæreselen. Jeg har arvet en Babybjörn synergy. Den kan brukes fra 3,5kg og lillen på fem uker veier over 5kg, så ingen problemer der;) Den er lett å bruke og lillen satt godt oppi den og sovnet nesten med en gang. Så kommer det store spørsmålet: hvor lenge kan han sitte oppi selen av gangen??

Jeg begrenser det til en times tid ca.. men er vel ikke noen fasit på det.. :-)

Her bruker jeg sjal av type Caboo og begrenser i grunn ikke. Går tur osv med den

Siden du ikke har en ergonomisk sele så ville jeg brukt den svært lite. I denne selen så sitter babyen i feil stilling med beina. Har du en ergonomisk sele eller sjal så kan du bruke de lenge, der sitter barnet riktig med beina og får tyngden riktig sted.
Her ser du hvor stor forskjell det er på selene :)ImageUploadedByBV Forum1432272579.630296.jpg

Siden du ikke har en ergonomisk sele så ville jeg brukt den svært lite. I denne selen så sitter babyen i feil stilling med beina. Har du en ergonomisk sele eller sjal så kan du bruke de lenge, der sitter barnet riktig med beina og får tyngden riktig sted.
Her ser du hvor stor forskjell det er på selene :)Vis vedlegget 118446
Har du tips til bedre sele?;)

Har du tips til bedre sele?;)

Jeg liker veldig godt ergo baby, nå som babyen er liten bruker jeg mye elastisksjal :) Jeg liker veldig godt å bære og bærer ungene lenge. Min eldste var fire år når jeg sluttet å bære han i ergoen.
Den er også mye bedre for deg da vekten blir litt mer fordelt :)

Jeg liker veldig godt ergo baby, nå som babyen er liten bruker jeg mye elastisksjal :) Jeg liker veldig godt å bære og bærer ungene lenge. Min eldste var fire år når jeg sluttet å bære han i ergoen.
Den er også mye bedre for deg da vekten blir litt mer fordelt :)
Kanskje vi skal skaffe oss en sånn;) Jeg har et bæresjal å, men syns ikke han satt så bra i det.

Kanskje vi skal skaffe oss en sånn;) Jeg har et bæresjal å, men syns ikke han satt så bra i det.

Har du tatt det stramt nok da?
Jeg setter babyen slik som i en bæresele og her sovner babyen på sekundet :) Jeg knyter det på meg veldig stramt. En god bæresele er virkelig verdt å kjøpe seg om man liker å bære barna :)

Har du tatt det stramt nok da?
Jeg setter babyen slik som i en bæresele og her sovner babyen på sekundet :) Jeg knyter det på meg veldig stramt. En god bæresele er virkelig verdt å kjøpe seg om man liker å bære barna :)
Kanskje jeg må knyte det strammere ja! Jeg synes det var så lite støtte til hodet...

Veldig fornøyd med min beco butterfly bæresele. Bærer barnet med hoftene, ikke like mye skuldre og nakke. Baby bjørn har jeg tidligere prøvd - var drepen for mine skuldre og nakke. Samt ikke bra for barnets hofter, som allerede nevnt.

Her ser du hvor stor forskjell det er på selene :)Vis vedlegget 118446

Den ungen sitter vel strengt talt feil vei i Baby Bjørnen ?!
...og er han ikke alt for stor også til å sitte i den - samme hvilken vei..?
Vi har brukt baby bjørn til de er rundt 9 mnd, da "ramler" de jo ut av den :-o

Jeg anbefaler Baby Bjørn - lettvindt og brukervennlig. De skal jo ikke sitte oppi der hele dagen, så tror ikke det har aaaalt for mye å sibmed det der ergonomiske.
Har prøvd Mei Tai, Ergo Baby, Stokke og diverse sjal. Ingenting slår Baby Bjørnen synns vi.
Baby har alltid klaget i alt annet.

...ser nå at det er en Britax og ikke Baby Bjørn som er avbildet, men uansett så ser det ut som det barnet har oversteget vektgrensen på bæreplagget.

Last edited:
Noen andre som har ergobaby og er fornøyd/misfornøyd? Har en bærebjørn men den er jo grusom både for skuldrene og ribbeina mine :o så orker ikke bruke den så mye!!

Den ungen sitter vel strengt talt feil vei i Baby Bjørnen ?!
...og er han ikke alt for stor også til å sitte i den - samme hvilken vei..?
Vi har brukt baby bjørn til de er rundt 9 mnd, da "ramler" de jo ut av den :-o

Jeg anbefaler Baby Bjørn - lettvindt og brukervennlig. De skal jo ikke sitte oppi der hele dagen, så tror ikke det har aaaalt for mye å sibmed det der ergonomiske.
Har prøvd Mei Tai, Ergo Baby, Stokke og diverse sjal. Ingenting slår Baby Bjørnen synns vi.
Baby har alltid klaget i alt annet.

...ser nå at det er en Britax og ikke Baby Bjørn som er avbildet, men uansett så ser det ut som det barnet har oversteget vektgrensen på bæreplagget.

Du må gjøre akkurat hva du vil og hva du liker, men babybjørn er ikke bra for babyen om du skal bruke den lenge. Du kan bruke babybjørn frem til babyen er ni kilo, min gutt på snart tre veide ni kilo da han var 14 måneder. Men det har ingenting å si da babyen sitter på samme måte uansett om de veier 10 kilo eller tre, Og nei barnet sitter ikke feil vei, babybjørn kan du bruke begge veier. Ja, dette er ikke en babybjørn, men babyen sitter på samme måte som i en babybjørn. Jeg har også eid en babybjørn og aldri mer. Vond for baby og vond for meg, jeg velger ergonomisk. Da kan jeg bære hele dagen uten dårlig samvittighet. Så derfor anbefaler jeg også dette videre da jeg elsker bæring og bruker det lenge. :)

Elsker ergobabyen vår :D
Hatt den nå i syv år og brukt utrolig mye :) Og ikke minst god å bære med, vekten er mer fordelt!
Vurderer sterkt å kjøpe en ;) liker godt å bære lille men får så vondt av den jeg har :/ er jo så dårlig vekt fordeling på bærebjørnen.. Tar jo bare på skuldrene virker det som. Ergo'n ser jo ut til å fordelen tyngden litt bedre ;)
Men hvor lenge må man evt bruke nyfødt innlegg?

Back
Topp