Avocado's voksende spire

Vi skal ha oss en Volvo xc70 [emoji41] Trenger mye plass (har hund), 4x4 og som kan trekke ei svær campingvogn [emoji23] Da begynner utvalget å begrense seg litt. Har ventet på at det skulle komme for salg i vår prisklasse, men tror kanskje vi har funnet noe nå [emoji2]
Har Toyota rav4 nå, så ble ganske så overrasket når vi fant ut at det ikke var plass i den, skulle ikke trodd det liksom [emoji848]

XC70 er diger bil, så den blir nok fin! :D
Syns ofte slike SUV’er som Rav4 o.l. har mye mindre plass enn man skulle tro.
Vi prøvekjørte flere typer, men endte opp med stasjonsvogn til slutt vi og ;)
Lykke til med bilkjøp! :)

Vi skal ha oss en Volvo xc70 [emoji41] Trenger mye plass (har hund), 4x4 og som kan trekke ei svær campingvogn [emoji23] Da begynner utvalget å begrense seg litt. Har ventet på at det skulle komme for salg i vår prisklasse, men tror kanskje vi har funnet noe nå [emoji2]
Har Toyota rav4 nå, så ble ganske så overrasket når vi fant ut at det ikke var plass i den, skulle ikke trodd det liksom [emoji848]

Oi, dårlig plass i rav4? Det likte jeg ikke, drømmebilen min jo.. Men har dere stor hund med tilsvarende gigantisk bur?

XC70 er diger bil, så den blir nok fin! :D
Syns ofte slike SUV’er som Rav4 o.l. har mye mindre plass enn man skulle tro.
Vi prøvekjørte flere typer, men endte opp med stasjonsvogn til slutt vi og ;)
Lykke til med bilkjøp! :)

Satser på at det blir ett bra kjøp - vil helst ha en bil som varer noen år nå før det må byttes. Stasjonsvogn blir bra [emoji41]

Oi, dårlig plass i rav4? Det likte jeg ikke, drømmebilen min jo.. Men har dere stor hund med tilsvarende gigantisk bur?
Det er en super bil, og vi får plass til medium stort bur + chassis til barnevognen i bagasjerommet. Problemet er avstanden fra baksetene og til fører/ passasjersete. Med isofix basen + recaro bilstol festet, så blir det ikke plass til beina til personen som kjører/ evt passasjer fremme [emoji33]
Det høres helt sprøtt ut og nesten ingen som tror oss, bortsett fra dem som har samme bil selv. Vi er ikke kjempehøye heller, jeg er 170 og samboer 175.
Jeg ville ihvertfall sjekket opp i dette før kjøp av ny bil, bare i tilfelle. Vi gikk på en liten smell nå, har ikke hatt bilen ett år enda [emoji17]

Blir perfekt aldersforskjell om dere blir gravide nå! Håper dere også kan slå til med en hjemmelaget en ❤️ Sender over litt babystøv!

Burde egentlig drøye prøving til mai/juni, for å være rimelig sikre på å gå til over nyttår og få neste i 2019 ;) men siden det tok så lang tid sist så starter vi prøvingen tidlig, så kan vi si vi har prøvd 6+ måneder om vi søker hjelp igjen.

Babystøv :love7
Babyen min har blitt så stor at hun ikke har tid til å sitte lenge og kose eller la mammaen snuse inn babylukt :love2

Burde egentlig drøye prøving til mai/juni, for å være rimelig sikre på å gå til over nyttår og få neste i 2019 ;) men siden det tok så lang tid sist så starter vi prøvingen tidlig, så kan vi si vi har prøvd 6+ måneder om vi søker hjelp igjen.

Babystøv :love7
Babyen min har blitt så stor at hun ikke har tid til å sitte lenge og kose eller la mammaen snuse inn babylukt :love2

Får i hvert fall håpe at det ikke tar like lang tid denne gangen! Er syklusen sånn nogen lunde tilbake nå? Er sikkert ikke bare bare å tempe heller med en ettåring i hus :p

Mmmmm, gleder meg til å snuse inn babylukt ❤️

Får i hvert fall håpe at det ikke tar like lang tid denne gangen! Er syklusen sånn nogen lunde tilbake nå? Er sikkert ikke bare bare å tempe heller med en ettåring i hus :p

Mmmmm, gleder meg til å snuse inn babylukt ❤️
Kan nok bare glemme temping foreløpig, vi våkner som regel minst to ganger i løpet av natta :) og å tempe når mini vil opp NÅ kan også bli litt tungvindt :p

Har hatt noenlunde/litt lang syklus i 2 måneder nå, så satser på at den er på plass!

Kan jo risikere et par tette barn nå, men heller det enn å vente for lenge :Heartred

Snart er hun her vet du :love7

Lykke til med innspurten!

37+5 og vekstkontroll :)

De to siste timene hos JM har SF-målet vært på tur ut av kurven sin. Den siste uken har jeg i tillegg lagt på meg 4! kg :wideyed:
Den komboen landet meg på vekstkontroll på sykehuset i dag. Heldigvis ren urin og fint blodtrykk, så ingen mistanke om sv.forgiftning :) Økende ødem i kroppen da, så det forkarer jo vektøkningen til dels. Trange sko nå :p

Legen var skikkelig forsinket i dag, så jeg ble likegreit lagt på CTG mens jeg ventet. Alt normalt :)
Det ble etterhvert UL med legen. Han slet noe voldsomt med å få til gode målinger, særlig av hodet, siden hun ligger så vanvittig langt nede i bekkenet. Det ble heller flere magemålinger og ut i fra disse estimerte han at hun er ca 24% over snittet :eek:
Det er jo endel, så dette ville de følge opp videre.
Det blir ny glukosebelastningstest på meg i morgen tidlig for å utelukke sv.diabetes (Yay, fasting og sukkerlake ...igjen...:bored:). Den var fin i uke 26, så håper den fortsatt er fin nå!
Mandag neste uke blir det ny vekstkontroll. Legen sa at om hun fortsatt er mer enn 20% over da så vil de sette i gang fødselen :woot:
Shit just got real!!

De to siste timene hos JM har SF-målet vært på tur ut av kurven sin. Den siste uken har jeg i tillegg lagt på meg 4! kg :wideyed:
Den komboen landet meg på vekstkontroll på sykehuset i dag. Heldigvis ren urin og fint blodtrykk, så ingen mistanke om sv.forgiftning :) Økende ødem i kroppen da, så det forkarer jo vektøkningen til dels. Trange sko nå :p

Legen var skikkelig forsinket i dag, så jeg ble likegreit lagt på CTG mens jeg ventet. Alt normalt :)
Det ble etterhvert UL med legen. Han slet noe voldsomt med å få til gode målinger, særlig av hodet, siden hun ligger så vanvittig langt nede i bekkenet. Det ble heller flere magemålinger og ut i fra disse estimerte han at hun er ca 24% over snittet :eek:
Det blir ny glukosebelastningstest på meg i morgen tidlig for å utelukke sv.diabetes (Yay, fasting og sukkerlake ...igjen...:bored:). Den var fin i uke 26, så håper den fortsatt er fin nå!
Mandag neste uke blir det ny vekstkontroll. Legen sa at om hun fortsatt er mer enn 20% over da så vil de sette i gang fødselen :woot:
Shit just got real!!

Kjipt med så mye mas nå på slutten, men godt de følger deg godt opp. Men betyr det at du i løpet av neste uke kan bli mamma? :D ❤️

Kjipt med så mye mas nå på slutten, men godt de følger deg godt opp. Men betyr det at du i løpet av neste uke kan bli mamma? :D ❤️

Ja, betyr visst det :eek::eek::eek:

Spennende! Nå nærmer det seg veldig - kanskje neste uke allerede :D

Oi!! Tenk at du kan bli mamma allerede i neste uke [emoji7] Håper jo selvfølgelig at målene er litt mindre slik at det kan starte av seg selv, men det hadde kanskje vært greit å komme i gang nå mot slutten når man begynner å bli tung og lei? Det blir i alle fall veldig spennende å følge med her fremover [emoji16]

Oi!! Tenk at du kan bli mamma allerede i neste uke [emoji7] Håper jo selvfølgelig at målene er litt mindre slik at det kan starte av seg selv, men det hadde kanskje vært greit å komme i gang nå mot slutten når man begynner å bli tung og lei? Det blir i alle fall veldig spennende å følge med her fremover [emoji16]

Når det er snakk om kanskje 10 dager før termin så er det heeeelt greit for meg altså :rolleyes:
Kan vel bare innrømme at jeg er smålei av bekken og tung kropp ;)

Shit just got real!!

Så bra at du blir fulgt opp så godt!! Får håpe at du får gå til termin, men om du skulle blitt indusert så er jo det for det beste <3 Ikke lenge igjen til du får se henne nå<3 Misunnelig på deg som skal føde, da jeg virkelig skulle gjort det om igjen i dag om jeg kunne!!

Så bra at du blir fulgt opp så godt!! Får håpe at du får gå til termin, men om du skulle blitt indusert så er jo det for det beste <3 Ikke lenge igjen til du får se henne nå<3 Misunnelig på deg som skal føde, da jeg virkelig skulle gjort det om igjen i dag om jeg kunne!!

Hehe.. du kan få gjøre det for meg altså :rolleyes::p

Men fra spøk til alvor, fint å høre at du ikke er avskrekket! :)
Kan ikke si jeg gruer meg, men ikke gleder meg heller. Kontrollfreaken i meg er nok mest nervøs over å ikke vite hva jeg går til ;)
Og en dag skal du nok få gjøre det igjen! :D

Fokus på premien nå :dummy1:

Lykke til! Godt med tett oppfølging

Shit just got real!!
Så godt de følger deg opp! (Her var det 6 uker ventetid på vekstkontroll som følge av SFmål laaaaaaaaangt utenfor kurven)

Mye usikkerhet med bare magemål, så krysser fingrene for at hun er helt perfekt på alle måter :Heartred og settes du i gang nå så er hun uansett klar :love7

Lykke til med sukkerlaken!

Back
Topp