Augustskravla

Må si at det gjør litt godt i magefølelsen at det i dag er mer aktivitet i denne tråden enn i de to som jeg var mest i i går, om tøymunnbind.

Mellom fanene på mobilen for dette forumet og et annet forum hvor jeg også har en tøymunnbind tråd jeg følger ligger det åpent siden til Tine Solheim med oppskrift på tøymunnbind.
Etter det andre kommer tre faner som går på å følge evt opplysninger om nye smittede i Ålesund kommune. Mye tyder på at min kollega ikke var smittet og kanskje gikk også sykehjemmet klar men der ventes nok mer svar over helga.
Deretter jobb mail av samme grunn, ang min kollega og stoff og stil....

Blæ. Jeg skal jo liksom ikke bruke tid og hjernekapasitet på munnbind før vi er ferdig med denne bursdagen.

Helt klart det også.

I tillegg til at vi har altfor mye klær.

Og det er fem av oss. Det merkes på håndklær og kluter, på undertøy, når vi skifter på sengene, det er flere gensre (den minste er i den alderen hvor den må skiftes daglig fordi hun søler. Den eldste er kommet til den alderen hvor det må skiftes for det luktet svette) det er mye alt rett og slett.

Og vi er enda i et etterslep ettersom jeg har vært lat og ikke tatt unna etter ferien enda. På tross av at vi ikke hadde to sekker med arvetøy i år. Eller kanskje derfor. Da MÅ jeg jo vaske aktivt etter ferien....

Jeg har er vagt håp om å kunne komme ajour med klesvasken når ungene flytter ut og jeg bare må holde styr på mitt og mannens.
Vi bruker for mye håndklær rett og slett. Men sånn går det mye bading

Vi bruker for mye håndklær rett og slett. Men sånn går det mye bading
Ja.

Veldig merkbart etter en tur i svømmehallen alle fem, f eks.

Om sommeren med basseng i hagen er vi stort sett flinke til å henge opp håndklær og la dem bruke dem mange ganger, men etter en tur i svømmehallen vil jeg ha dem i maskinen, særlig nå til dags.

Spent på om det blir mer enn første skoledag på kengubarnet.. Frykter 14 dagee med karantene, det ville vært så innmari kjipt

Ja.

Veldig merkbart etter en tur i svømmehallen alle fem, f eks.

Om sommeren med basseng i hagen er vi stort sett flinke til å henge opp håndklær og la dem bruke dem mange ganger, men etter en tur i svømmehallen vil jeg ha dem i maskinen, særlig nå til dags.
Vi henger til tørk, men har gjerne nytt om det ikke er tørt ved neste baderunde.

Det kemgubarnet bruker på badeland vaskes etter hver gang

Vi henger til tørk, men har gjerne nytt om det ikke er tørt ved neste baderunde.

Det kemgubarnet bruker på badeland vaskes etter hver gang
Vi brukte mye microfiber håndklærene jeg kjøpte for telttur i sommer, de tørker fort. Men hadde et par ekstra vi roterte på ja.

Men etter svømmehall/badeland bør de vaskes.

Også er det jo en del i bruk hjemme også. De brukes et par ganger, men det dusjes etter trening, mannen dusjer hver morgen med mindre han dusjet etter trening kvelden før, jeg bruker to håndklær når jeg dusjer, et eget til håret. Det blir mye. Også vasker ungene seg med klut hver dag, det gjør også jeg når jeg ikke dusjer, det blir rett og slett kvantum av det.

Selv sokker bygger det seg opp mye av, når 5 stk bytter sokker hver dag i en uke.... Det er 35 par sokker det!

37 faktisk, for ungene bytter sokker etter gym på skolen. Vel, det avhenger vel av om de får bruke garderoben igjen, bare utegym og dusj hjemme etter korona, men da bytter de i så fall etter ren dusjen.

37 faktisk, for ungene bytter sokker etter gym på skolen. Vel, det avhenger vel av om de får bruke garderoben igjen, bare utegym og dusj hjemme etter korona, men da bytter de i så fall etter ren dusjen.
Blur noen sokker det ja.

Vi brukte mye microfiber håndklærene jeg kjøpte for telttur i sommer, de tørker fort. Men hadde et par ekstra vi roterte på ja.

Men etter svømmehall/badeland bør de vaskes.

Også er det jo en del i bruk hjemme også. De brukes et par ganger, men det dusjes etter trening, mannen dusjer hver morgen med mindre han dusjet etter trening kvelden før, jeg bruker to håndklær når jeg dusjer, et eget til håret. Det blir mye. Også vasker ungene seg med klut hver dag, det gjør også jeg når jeg ikke dusjer, det blir rett og slett kvantum av det.

Selv sokker bygger det seg opp mye av, når 5 stk bytter sokker hver dag i en uke.... Det er 35 par sokker det!
Ja jeg bruker også to,men ene henger jeg til tørk, det andre går til vask

Ohoi, 12 smittede på en uke, på en ikke så altfor stor kommune... 5 nye bekreftede idag, og alle barn (de har vært i karantene etter tur og isolert etter de ble testet, så skal ikke kunne ha smittet videre da.)
Dette er to familier det er snakk om, 5 i en og 7 i en. De ble testet, symptom eller ikke, og alle slo ut positivt :eek:

Ohoi, 12 smittede på en uke, på en ikke så altfor stor kommune... 5 nye bekreftede idag, og alle barn (de har vært i karantene etter tur og isolert etter de ble testet, så skal ikke kunne ha smittet videre da.)
Dette er to familier det er snakk om, 5 i en og 7 i en. De ble testet, symptom eller ikke, og alle slo ut positivt :eek:
Usj

Oj det var mange på en uke

God morgen.

Da er hverdagen igang, og den faste samtalen på badet på plass.

Mor: nå er du ferdig på do vennen min.

9 år gammel datter: hø? Å? Jeg er trøtt.

Lignende gjentar seg med "så må du vaske deg med dem kluten du holder" og "nå må du spise den skiva di" etc.

Men en halv time før avtalt sykletid er hun da våken, ute i hagen og plukker litt rips til matpakken sammen med de andre. Det gjenstår bare å pusse tenner og pakke sammen sekken, det bør da gå med god margin.

Nei, på tide å komme seg bort og river noe mer tapet nå når ungene er i seng. Går sakte, men sikkert dette her :p

Og yey, for han på 2,5 går nå uoppfordret på potta når han kjenner at han må :D bæsjet litt på potta gjorde han også før leggetid:happy: *jeg er så stolt:p*

Back
Topp