Augustskravla

Og yey, for han på 2,5 går nå uoppfordret på potta når han kjenner at han må :D bæsjet litt på potta gjorde han også før leggetid:happy: *jeg er så stolt:p*
Herlige små opplevelser av mestring og stolthet.

Her startet hverdagen med et pang.

Jeg kom hjem halv fem og fant at eldstemann satt med leksene. Enda?? Ferdig på skolen 1315 jo? Vel. Han begynte jo like før jeg kom.... Blodsukker lavt, neppe spist etter skolen, leksa var krevende av typen som ikke har to streker under svaret og slikt liker han ikke. Middagen sen. Vi ble enige om resten av leksa etter middag. Han var vel ferdig med leksa for en halvtime siden.

I moegen skal det gjøres før jeg kommer hjem.

Mellomste hadde gjort den lille leksa hun hadde, men er fortsatt ikke i seng. Hun spiser. Sakte.

Jeg digger elastiske bokbind, så derved er leksa til de voksne gjort. Bokbind på bøkekene, lade opp nettbrett og oppdatere det. Livet mitt første uke av skolen ble mye lettere da boksokker og andre elastiske bokbind kom. Vi har flere enn ungene har bøker, som en kombinasjon av at både jeg og mannen handlet uten å vite at den andre gjorde det, og de har stadig færre bøker etter at de fikk utdelt en ipad.

Men neste år begynner minstemor også på skolen og hun har begynt å se seg ut hvilke hun vil ha....

Og der smalt det litt hardere gitt.

Håndball pleide være hver mandag i gymsalen. Sykle bort. I alle fall på denne tiden av året.

Håndball er nå hver mandag og onsdag, i en hall 10 min med bil herfra. 1730.

Annenhver onsdag har hun fakrisk kor 1730 til 19, så her må hun velge. Systematisk gå glipp av 1 av 4 treninger eller slutte i koret. Koret som dog stoppet da korona kom og ingen har hørt noe siden

De er fra hele kommunen, blander altså 4 skolekretser og 3 klassetrinn, sistr halvtimen sammen med koret for de litt eldre, så tilsammen 6 klassetrinn. Det er jo ikke helt kohort - vennlig. Så mulig det ikke blir helt enda. Vi får se.

Tirsdag og torsdag har hun fotball, men bare i et par mnd til, så vidt jeg har forstått. Ut september omtrent.
Tirsdag er det korps. Som er ferdig i det fotballen begynner sånn ca. Fem min før. Har hatt et par som ble hentet og fikk på leggskinn og kjørt rett bort.

Hun begynner å bli for gammel til å gå på så mange ting. De tilspisser seg med flere og flere dager.

Hun har i tillegg spilletimer, har ikke fått tid for det enda, med spillelærer. Men det er helst før midsag sånn at det ikke kræsjer. En grunn til å beholde Sfo, om hun han ha det i Sfo tiden.

Fint, jeg har fått vondt i halsen....
Er IKKE glad for å få noe som minner om Covid-19 symptomer dagen etter vi besøkte mamma

Jeg har innsett at nav var ganske greie med meg når jeg søkte om all den dritten der. Det eller jeg hadde en jævla god sak.
Jeg skjønner jo at de har mye å gjøre men så må de ansette flrre.
Målet er altså at fra slutten av august så.skal man ikke måtte vebte lenger enn 4 uker på vedtak.. Jeg søkte 1 august å kan da i realiteten gå to mnd uten, det kan også ta lenger tid.

Jeg skjønner jo at de har mye å gjøre men så må de ansette flrre.
Målet er altså at fra slutten av august så.skal man ikke måtte vebte lenger enn 4 uker på vedtak.. Jeg søkte 1 august å kan da i realiteten gå to mnd uten, det kan også ta lenger tid.
De ansatte jobber ekstremt mye overtid nå også.

De ansatte jobber ekstremt mye overtid nå også.
Det kan godt hende, det var jeg jo ingenting om men det er ganske håpløst at man må gå mange mnd uten lønn. De som søkte i mars og april skulle jo fått innen juni ble det sagt.

Hos meg har de i tillegg gjort en feil, som gjør at jeg ikke får etterbetalt før fra i dag av, det er over to uker med tapte penger, så da må jeg klage å håpe de godtar klagen, men først må dagpenger innvilges

Back
Topp