Tusen takk, det gikk greit ja!Vel overstått! Gikk uttaket greit? Krysser fingrene for ett eller flere gullegg blant de 11!
Drømmen er å få noen på frys
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk, det gikk greit ja!Vel overstått! Gikk uttaket greit? Krysser fingrene for ett eller flere gullegg blant de 11!
Drømmen er å få noen på frys
Så bra! Da krysser vi fingrene for befruktning og overlevelse5 i riktig størrelse ble sluset ut her. Alt gikk fint, selv om legen sa det kunne bli mer ubehag pga urinblære som kom litt i veien.
Her dyrker de alltid til blasto. Blir innsett på tirsdag forhåpentligvis. De gjør oocytt aktivivering denne gang. Det brukes vel mest etter erfaring med lav befruktning (noe som ikke har vært et problem) men det kan muligens også hjelpe på utviklingen, jeg har hatt noe etterslepere før, som deler seg treigt og stopper på dag 4 og 5 eller noe. Håper dette kan hjelpe.
Så bra! Da krysser vi fingrene for befruktning og overlevelse![]()

Oi, ja det høres veldig spennende ut, jeg har litt troa på sånt..Ja, det føltes utrolig bra. Høres dumt ut, men har drømt om å få en blasto helt siden vi sendte inn papirene til riksen for snart 2 år siden. Så veldig spent nåTakk, trenger all lykkeønskninger man kan få i dette gamet
Hvordan går det med deg da? Nyter sprøytefri dag?![]()

Jeg spurte i går og da sa de at hvis det blir over 8 som er befruktet så kan de dyrkes videre til blasto. Men har jo hørt om mange som har mindre antall hvor de dyrker til blasto, så virker som det er en vurderingssak og at det kommer an på hvilken klinikk/sykehus du holder til på. Hvor mange ble blasto hos deg?Gratulerer med 9! Så bra. Vet du noe om kriteriene de setter for å dyrke til blastocyst? Jeg hadde bare 5 befrukta egg, men mine ble dyrket til blastocyster. Av og til får jeg inntrykk av at det dyrkes til blastocyst når det er mange å ta av, men det var det jo ikke hos meg. Mulig det er når det enten er mange å ta av eller at det ser ut som om det er flere med optimal utvikling etter en dag eller to. Jeg vet ikke. Jeg fikk en telefon kort tid før 2-dagers-innsett om at det ble blastocyst istedet.
Ja. Vi får bare håpe på innsett og frys. Ser du har hatt noen runder. Håper det er din turTakk.
Har begge gangene før hatt én blasto igjen som har sett helt perfekt ut som har og delt seg dag for dag etter boka. Første gangen var det en ekstra igjen på morulastadiet, som skulle fryses når den ble til blasto, men så sa det bare stopp. De regner med at det blir innsett denne gang også. Det lille valmuefrøet må bare bli værende! Hadde vært så fantastisk å fått frys som bonus, det er drømmen.
Takk, ja håper på detSå fantastiskHåper de klarer seg så du får mange på frys!
![]()

Ja, jeg har troa på det jeg også! Veldig deilig med sprøytefri ja, men jeg følte liksom hele tiden at jeg hadde glemt noe. Hehe. Alt er nok normalt ja, jeg hadde som sagt en del smerter jeg også. Blir godt å få ut ja, håper du får et bra uttak med et godt resultatOi, ja det høres veldig spennende ut, jeg har litt troa på sånt..
Ja, må si jeg nyter sprøytefri dagSliter litt med de smertene på høyre side, ringte klinikken og legen trodde at alt var normalt så det er bra. Gleder meg til å få de ut i morgen, er veldig spent
![]()

Av 6 egg ble 5 befruktet og 2 ble til blastocyster. Den ene feirer ett år i morgen og den andre ruger jeg på. Det var ikke planen fra start å dyrke til blastocyster. Det tror jeg de bestemte først da det viste seg at 4 delte seg optimalt.Jeg spurte i går og da sa de at hvis det blir over 8 som er befruktet så kan de dyrkes videre til blasto. Men har jo hørt om mange som har mindre antall hvor de dyrker til blasto, så virker som det er en vurderingssak og at det kommer an på hvilken klinikk/sykehus du holder til på. Hvor mange ble blasto hos deg?
Enten rett ved eggløsning, få dager etter Ovitrelle/annen eggløsningspøyte eller gravid.kan noen være med å dobbeltolke eggløsningstesten ![]()
Sagt på en annen måte: positivkan noen være med å dobbeltolke eggløsningstesten ![]()
,ett på frys. Takk for hjelp. Ville selv sagt den var positiv. Da er det å ringe haugesund i morgenSagt på en annen måte: positiv
Vet du , det er helt normalt å sitte med de følelsene . Forrige gang jeg hadde forsøk satt jeg igjen med kun 1 egg. Det var 2 dagers og ikke 100 % perfekt. Jeg gikk rett i kjelleren og startet å planlegge neste forsøk. Men jeg ble gravid, mitt ene lille egg er nå 4 årJeg har fulgt tråden her en liten stund. Dere har sånn fin tone og backer hverandre så nå tenkte jeg å dele litt om meg.
Søskenforsøk på Riksen (barn født 2015, naturlig unnfanget men bruk av Pergotime/Clomifene)
Er 38år og har hatt lang protokoll.
Fem egg ut, tre befruktet, ett embryo (2-dagers) satt inn i går,ett på frys.
Jeg synes hele prosessen har vært krevende og flust av bivirkninger. Jeg trodde jeg skulle bli glad og letta i går etter insett, men er nok ganske skuffa over få egg og embryo så tankene kverner raskt mot "hva hvis..". Denne ventingen skjønner jeg at også blir litt tøff, og minner meg nok om all venting og forhåpninger jeg har hatt på naturlige sykluser (vi har prøvd en stund for å si det sånn). I dag har jeg prøvd å bare gjøre hyggelige ting og ta vare på meg selv.. Blodprøve 2.sept (14 dager etter uttak) så teller dagene.
Jeg var også litt skuffet over "bare" 6 egg ut da jeg hadde mitt ferskforsøk. Likt som deg satt jeg en inn og fikk en på frys. Den som ble satt inn blir ett år i morgen og nå jeg ruger på den som ble fryst. Ett innsett og en på frys kan gi to unger. Jeg har ikke troa verken på å forberede seg på det verste eller å ha for store forventninger, men helt realistisk så kan du få en unge i mai neste årJeg har fulgt tråden her en liten stund. Dere har sånn fin tone og backer hverandre så nå tenkte jeg å dele litt om meg.
Søskenforsøk på Riksen (barn født 2015, naturlig unnfanget men bruk av Pergotime/Clomifene)
Jeg synes hele prosessen har vært krevende og flust av bivirkninger. Jeg trodde jeg skulle bli glad og letta i går etter insett, men er nok ganske skuffa over få egg og embryo så tankene kverner raskt mot "hva hvis..". Denne ventingen skjønner jeg at også blir litt tøff, og minner meg nok om all venting og forhåpninger jeg har hatt på naturlige sykluser (vi har prøvd en stund for å si det sånn). I dag har jeg prøvd å bare gjøre hyggelige ting og ta vare på meg selv.. Blodprøve 2.sept (14 dager etter uttak) så teller dagene.
Kjenner igjen følelsene og tankene veldig godt. Men da er det veldig godt å være her inne å kunne dele tanker og lese om andre som er i samme situasjon.Jeg har fulgt tråden her en liten stund. Dere har sånn fin tone og backer hverandre så nå tenkte jeg å dele litt om meg.
jeg har fått ut 12 og 13 egg. første forsøk ble 2 forsøk men begge negative. Og da tenker jeg at det hadde ikke så mye å si at jeg fikk ut 12. Kunne likegodt vært 3-4 egg så hadde det kanskje vært av bedre kvalitet. Så ja, som mange her inne sier, man trenger jo bare det ene egget som går hele veien!
Synes også at det er bare fine folk og god stemning her. Vil du jeg skal legge til på listen på første side? Jeg forstår godt tankekjøret. I tiden etter innsett er det enda en runde med strevsom venting, i tillegg oppfører kroppen seg som om den er gravid pga ovitrelle og progresteronstøtte. Jeg innbiller meg at jeg får mer bivirkninger av lutinus, enn av stimulering i forkant. Det kan også være en salig blanding av lutinus/progresteron og andre hormoner, som sikkert ikke er utav kroppen med en gang. Blir mer sliten, følsom, og hoven i kroppen. Samtidig, kan det også være et resultat av stresset det er å vente på positiv test også. Å hele tiden prøve å kjenne etter og tolke kroppen, være redd for blod på papiret, etc. Eller så er det kanskje enda en salig blanding av iboende stress og hormoner. Stresshormon andre hormoner har vel en gjensidig påvirkning.Jeg har fulgt tråden her en liten stund. Dere har sånn fin tone og backer hverandre så nå tenkte jeg å dele litt om meg.

Jeg tror også Lutinus påvirker mye. Denne gangen er jeg uten Lutinus og foruten de 4-5 første dagene etter Ovitrelle har jeg følt meg normal. Jeg var ikke mitt normale jeg med Lutinus for 2 år siden. Da var jeg skikkelig hormonpåvirket.Synes også at det er bare fine folk og god stemning her. Vil du jeg skal legge til på listen på første side? Jeg forstår godt tankekjøret. I tiden etter innsett er det enda en runde med strevsom venting, i tillegg oppfører kroppen seg som om den er gravid pga ovitrelle og progresteronstøtte. Jeg innbiller meg at jeg får mer bivirkninger av lutinus, enn av stimulering i forkant. Det kan også være en salig blanding av lutinus/progresteron og andre hormoner, som sikkert ikke er utav kroppen med en gang. Blir mer sliten, følsom, og hoven i kroppen. Samtidig, kan det også være et resultat av stresset det er å vente på positiv test også. Å hele tiden prøve å kjenne etter og tolke kroppen, være redd for blod på papiret, etc. Eller så er det kanskje enda en salig blanding av iboende stress og hormoner. Stresshormon andre hormoner har vel en gjensidig påvirkning.
Så bra du klarer fokusere på å gjøre hyggelige ting for deg selv, det prøver jeg også på. Kveldsturer med høy aktivitet synes jeg hjelper å klarne hodet. Nå må dagen frem mot testing gå fort for dere! Jo mer dagene fylles opp med noe, jo fortere går det forhåpentligvis. Godt det snart er helg.
Masse lykke til![]()