August

Usj, i dag sløste jeg bort en bitteliten skvett Fyremadel da jeg skulle ta bort ei luftboble i sprøyta, og så piplet det i tillegg ut et par dråper av låret etter at jeg hadde satt sprøyta. :wtf: Det er ikke store mengder som har gått til spille altså, men tror dere det går bra? Håper jeg ikke føkker opp alt nå, siste dag med stimulering!
Det går veldig bra! Litt svinn tåles godt:)

Leste akkuratt om ei som fikk avbrutt siden eggløsningen hadde vært. Og da begynte tankene å surre side ejg har yatt sykt mye eggløsningslim også plutselig i går var det ingen ting. Meeeen, dobesøket før jeg la meg så var det tilbake og i dag også, så da puster jeg litt lettere. Ja, huff. Skulle kunne skrudd av alle tanker en får oppi det her. Satser på at det går bra. Deilig med sprøytefri i dag. Yey! Må ta med alle positive ting før de grusomme 2 ukene starter med venting og overtenking og leting etter symptomer. Lykke til med uttak på torsdag. :joyful::joyful::joyful:
Tror nok det er veldig uvanlig. Og hos de det skjer hos har nok allerede trøbbel med el og egg tror jeg. :)

Da er jeg ferdig med uttak, og det gikk fint. Hadde god effekt av premedikasjon og var ikke nervøs i det hele tatt. Fikk ut 21(!!!) egg og får ikke satt tilbake på fredag pga fare for overstimulering. Men det går fint og jeg er veldig fornøyd med så mange egg:) Nå blir det spennende å høre om hvor mange som ble befruktet. Evt om det blir befruktning. Må vente helt til mandag med mindre det går galt med alle. Alle blir lagt på frys!
Så godt å høre at det gikk bra :) oj det var mange egg ja! Nå blir det innsett da? Neste syklus? ☺️

Da er jeg ferdig med uttak, og det gikk fint. Hadde god effekt av premedikasjon og var ikke nervøs i det hele tatt. Fikk ut 21(!!!) egg og får ikke satt tilbake på fredag pga fare for overstimulering. Men det går fint og jeg er veldig fornøyd med så mange egg:) Nå blir det spennende å høre om hvor mange som ble befruktet. Evt om det blir befruktning. Må vente helt til mandag med mindre det går galt med alle. Alle blir lagt på frys!
21!!! Wow. Der må det jo være flere vinnere. Du blir vurdert på mandag om det er trygt å sette inn en blastocyst da? Er det sånn at de ikke kan vurdere sikkert faren for overstimulering etter 2 dager, men etter 5 er det lettere å se? Dyrkes alle det går bra med til blastocyster? Håper jeg ikke er for nysgjerrig. Synes det er spennende med alle de ulike mulige utfallene.

Ja. Veldig lettet over det! Det blir innsett neste normale syklus, så jeg må vente til oktober. Men det går bra:)
Ser jeg mistolket at det ikke ble innsett på fredag og du måtte vente til mandag:) Syntes det var litt rart om de kunne sette inn blasto på mandag om det var fare for overstimulering :rolleyes:

21!!! Wow. Der må det jo være flere vinnere. Du blir vurdert på mandag om det er trygt å sette inn en blastocyst da? Er det sånn at de ikke kan vurdere sikkert faren for overstimulering etter 2 dager, men etter 5 er det lettere å se? Dyrkes alle det går bra med til blastocyster? Håper jeg ikke er for nysgjerrig. Synes det er spennende med alle de ulike mulige utfallene.
Ja, håper det er flere vinnere ja. De blir ikke innsett nå. St.Olavs har tak på 15 egg så blir alle lagt på frys i forhold til fare for overstimulering. Forsto det som at graviditetshormonene er lite gunstig i forhold til overstimulering og at man kan bli veldig syk hvis man blir gravid. Derfor er det best å vente.
Alle dyrkes til søndag, da er de blitt 5 dagers blstocyst som fryses. De ringer meg på mandag om resultatet.
Bare kjekt at du spør:) er selv like nysgjerrig og synes det er spennende å lese om dere andre også!

Ja, håper det er flere vinnere ja. De blir ikke innsett nå. St.Olavs har tak på 15 egg så blir alle lagt på frys i forhold til fare for overstimulering. Forsto det som at graviditetshormonene er lite gunstig i forhold til overstimulering og at man kan bli veldig syk hvis man blir gravid. Derfor er det best å vente.
Alle dyrkes til søndag, da er de blitt 5 dagers blstocyst som fryses. De ringer meg på mandag om resultatet.
Bare kjekt at du spør:) er selv like nysgjerrig og synes det er spennende å lese om dere andre også!
Innser at det er tirsdag i dag, jeg trodde det var onsdag:)

Blir kjempespennende å høre hvor mange som klarer seg til mandag. Hos meg var det en tredjedel som ble godkjent. Om du også får omtrent det, så er det rundt 7 blastocyster. En hel diger søskenflokk det :)

Blir kjempespennende å høre hvor mange som klarer seg til mandag. Hos meg var det en tredjedel som ble godkjent. Om du også får omtrent det, så er det rundt 7 blastocyster. En hel diger søskenflokk det :)
Hahah. Ja. Mannen sa vi må kjøpe minibuss med alle de eggene der;) dyrket du også til blastocytt?

Hahah. Ja. Mannen sa vi må kjøpe minibuss med alle de eggene der;) dyrket du også til blastocytt?
Ja. Av 6 egg, ble 5 befruktet, en klarte seg dårlig tidlig, 4 utviklet seg fint til fjerde dagen, men bare 2 ble godkjent til henholdsvis innsett og frys. Det er jo for så vidt ikke "bare" med 2, når det er svært sannsynlig at det blir 2 unger av det :)

Synd man bare får lagre 5 år. Du rekker jo ikke 7 unger på 5 år ;)

Vel overstått! Så bra at det gikk bra! Det blir spennende dager framover da, selv om det ikke blir innsett med en gang! Fikk du høre med en gang hvor mange egg de fikk ut?

Vel overstått! Så bra at det gikk bra! Det blir spennende dager framover da, selv om det ikke blir innsett med en gang! Fikk du høre med en gang hvor mange egg de fikk ut?
Ja. Fikk høre det forløpende når de finner. Labben er i naborommet med skyvedør som står åpen. De tar alle selv om noen eggposer var litt små. Men hadde vist mange store eggposer! Det som va rart at det hadde skjedd så mye siden fredag. Da hadde jeg 3-4 bra størrelser. Jeg fikk følge med på skjerm og det var fint for da var jeg med i prosessen:)

Ja. Fikk høre det forløpende når de finner. Labben er i naborommet med skyvedør som står åpen. De tar alle selv om noen eggposer var litt små. Men hadde vist mange store eggposer! Det som va rart at det hadde skjedd så mye siden fredag. Da hadde jeg 3-4 bra størrelser. Jeg fikk følge med på skjerm og det var fint for da var jeg med i prosessen:)

Okei, så spennende! Da blir man kanskje litt mindre opptatt av å kjenne etter om det gjør vondt også! Jeg skal jo også på St. Olav på fredag, så det er veldig kjekt å høre hvordan det foregår!

Jeg fulgte også spent med på skjermen, og så var det spenning med om de fant egg for hver pose som ble tømt:)

Okei, så spennende! Da blir man kanskje litt mindre opptatt av å kjenne etter om det gjør vondt også! Jeg skal jo også på St. Olav på fredag, så det er veldig kjekt å høre hvordan det foregår!
Ja. Man blir det. Så skjønner man hva som foregår. Du ser eggene som blir tømt og ser hvor mange som er igjen. Selve stikkinga gikk veldig bra syns jeg. Var mest ømt i med ultralyden i enkelte stillinger fordi jeg nok er øm i eggstokkene og at de siste lå litt kink til. Mest vondt til slutt, men som hun sa må vi ha alle for vi vet ikke hvilke som er bra:) håper du får mange fine egg også! Men ikke så mange som meg, slik at du får satt inn igjen på samme syklus! Skulle helst ha satt tilbake med det samme, men det går bra:)

Back
Topp