August

Det er ikke til å tro!!! Jeg har ventet på mens slik at jeg kunne starte opp med stimulering(sprøyter er kjøpt inn og ligger i kjøleskapet).
I dag tok jeg test, og jammen meg er det to streker (på tre ulike testere). Med en nervøsitet uten like og uendelig mange følelser så kan jeg vel melde meg inn i et terminforum. Jeg er i sjokk!

Jammen meg er jeg gravid :happy093
Så gøy! Gratulerer så mye!

Det er ikke til å tro!!! Jeg har ventet på mens slik at jeg kunne starte opp med stimulering(sprøyter er kjøpt inn og ligger i kjøleskapet).
I dag tok jeg test, og jammen meg er det to streker (på tre ulike testere). Med en nervøsitet uten like og uendelig mange følelser så kan jeg vel melde meg inn i et terminforum. Jeg er i sjokk!

Nei tuller du! Så herlig! :love7

Gratulerer så mye! :Heartred Hvor lenge har dere prøvd?

Nei tuller du! Så herlig! :love7

Gratulerer så mye! :Heartred Hvor lenge har dere prøvd?
Ja, det er helt utrolig. Litt surt å ha brukt mange tusen på medisin, men allikevel den største premien er her og det er positiv test :) nå Håper jeg bare den lille spiren blir værende alle sine uker.
Vi har prøvd i 1,5 år ca :)

Å, herlighet! For en drøm. Gratulerer så mye :Heartbigred

Skal jeg bare ta deg bort fra listen, for blir vel feil å sette deg på gravid i en assistert-liste nå?

Lykke til! Og nyt :Heartred

Gratulerer, så gøy :love017

Å, herlighet! For en drøm. Gratulerer så mye :Heartbigred

Skal jeg bare ta deg bort fra listen, for blir vel feil å sette deg på gravid i en assistert-liste nå?

Lykke til! Og nyt :Heartred
Tusen takk :)Ja, du kan fjerne meg fra listen,det gikk plutselig av seg selv:)
Håper denne lille spiren sitter, kjenner jeg er så redd for SA:(

Tusen takk :)Ja, du kan fjerne meg fra listen,det gikk plutselig av seg selv:)
Håper denne lille spiren sitter, kjenner jeg er så redd for SA:(
Håper virkelig med deg. Heldigvis er det MYE større sjanse for at det går bra, enn at det går galt. Håper du klarer slippe de tankene, og nyte at du faktisk har blitt gravid. Det er jo så stort! God klem :Heartred

Vi har også ultralyd på fredag, og jeg er fryktelig spent på hva de kommer til å si! På telefon sa sykepleieren jeg snakket med at det tidligst blir egguttak på mandag, og nå har jeg underbevisst liksom innstilt meg på at sånn blir det. Så nå prøver jeg å bygge ned de forventningene:p Aner ikke hva som er vanlig, har hørt om helt opp i 17 dager med stimulering tror jeg :wtf:

Lykke til!
Ja. Blir spennende dag i morgen. Jeg skal også på ultralyd. Krysser fingrene for mange fine egg på oss begge og for snarlig uttak:)

Spent på oppdateringer i løpet av dagen. Så mange som har ting i planen sin i dag:):nailbiting:

Da er jeg ferdig på UL! Legen fant 4-5 egg som var under modning på hver side, og alt så bra ut forøvrig. Eggene var bare mellom 10-13 mm hver ennå, så jeg skal fortsette med stimulering (samme dose) fram til mandag og så blir det ny UL da. :cat:

Jeg er også ferdig med ultralyd. Hadde en stor fin eggpose på høyre side og 3-4 fine på venstre. Det var flere halvstore som forhåpentligvis vekser seg fine til tirsdag. fortsetter med sprøyter i 2 dager til, så blir det uttak på tirsdag:)

Var på ul i går, flere eggposer, noen på 10/12mm, så økt dose og stimulering til ny kontroll på mandag. Kjenner det jobber på, så regner med uttak på onsdag!:)

Var på ul i går, flere eggposer, noen på 10/12mm, så økt dose og stimulering til ny kontroll på mandag. Kjenner det jobber på, så regner med uttak på onsdag!:)

Samme som meg det da :happy: Kjenner også godt at det skjer noe, og det blir sikkert enda mer action i dagene som kommer! Lurer på hva som er grunnen til at du fikk økt dosen mens jeg fortsetter på samme.. :confused004

Dette har vært en dag full av opp og nedturer. Kom til klinikken for planlagt UL, legen ser flere egg på begge sider, men de har ikke vokst seg så store enda. Når hun sjekker livmoren min ser hun antydning til en polypp og utfører en ultralyd med saltvannsløsning. Der ser hun fortsatt noe på 5mm som hun mistenker er en polypp. Hun mener derfor at jeg må henvises til hysteroskopi for å se om dette er noe som må fjernes og vurderer at forsøket må avbrytes. Jeg ble så skuffet og følte hele verden raste litt sammen men holdt tårene tilbake så godt jeg kunne frem til jeg kom meg ut i bilen og braste ut i høylytt gråt (tror jeg kan være litt ekstra emosjonell av disse hormonene).:smiley-angry017
Jeg tenker jo tusen tanker etter denne timen, at det vil ta lang tid å få time til hysteroskopi osv, alt føltes så håpløst ut. Etter at jeg fikk roet meg litt bestemte jeg meg for å undersøke mulighetene for hysteroskopi privat slik at vi i det minste kan få litt fortgang i dette.
Får da time hos klinikk hausken allerede på onsdag så jeg bestemmer meg for å ringe opp til klinikken igjen for å høre om det er mulig å fortsette forsøket nå eller om vi i det minste kan starte neste syklus. Føler meg nesten desperat, men har fått så mye forståelse og god hjelp fra leger og sykepleiere på telefonen i dag.
Mye frem og tilbake men konklusjonen blir at legen på ivf-klinikken ber meg øke dosen Gonal-F over helgen å utføre ny UL på mandag. I beste fall har jeg ikke polypp og kan gjennomføre forsøket med tilbakeføring av embryo, men høyst sannsynlig fortsetter vi med eggstimulering og satser på uttak og nedfrysning. Kjenner jeg har tusen tanker og føler meg så usikker på hva som blir veien videre nå, men har hvertfall bestemt at jeg fortsetter stimulering til mandag og tar ny vurdering etter UL da. :smiley-ashamed008
Beklager, no et litt langt innlegg, men må innrømme at det er litt godt å få skrevet fra seg dagens kaos:signs017

Samme som meg det da :happy: Kjenner også godt at det skjer noe, og det blir sikkert enda mer action i dagene som kommer! Lurer på hva som er grunnen til at du fikk økt dosen mens jeg fortsetter på samme.. :confused004
Jeg tror det vurderes ut fra hvordan de har vokst. Hadde det vært mindre utvikling hadde de nok økt dosen din også. Jeg var selv inne for 2. vurdering i dag, og fordi de har vokst jevnt og gradvis, skal ikke jeg heller øke dosen. De hadde helt sikkert økt dosen din om de tenkte at det var nødvendig.

@LykkeSpire1 stor klem til deg! Håper ikke du må avbryte, men bra at de oppdaget det og følger med, slik at du får et best mulig utbytte. Hadde jo vært leit om den polyppen ble oppdaget etter innsett, og førte til at du ikke ble gravid eller mistet. Jeg har vært gjennom lignende, det ble vurdert nedfrysning og ny hysteroskopi, men i påfølgende undersøkelser gjennom stimuleringsperioden var skyggen på ultralyd de mistenkte kunne være en polypp borte. Håper det ikke er noe hos deg også! Eller at de fryser ned og får undersøkt/fjernet.

@LykkeSpire1 stor klem til deg! Håper ikke du må avbryte, men bra at de oppdaget det og følger med, slik at du får et best mulig utbytte. Hadde jo vært leit om den polyppen ble oppdaget etter innsett, og førte til at du ikke ble gravid eller mistet. Jeg har vært gjennom lignende, det ble vurdert nedfrysning og ny hysteroskopi, men i påfølgende undersøkelser gjennom stimuleringsperioden var skyggen på ultralyd de mistenkte kunne være en polypp borte. Håper det ikke er noe hos deg også! Eller at de fryser ned og får undersøkt/fjernet.
Takk for god klem:hilarious: Ja, det er bra at de oppdaget den og får det sjekket ut, jeg vil jo at de beste forutsetningene for å bli gravid skal være tilstede. Men kan jeg spørre, var det sånn at den grå skyggen forsvant hos deg og at de valgte å sette inn likevel?
Jeg får antagelig fjernet det som er der(om det er noe) på onsdag, men tror ikke de vil sette tilbake et embryo rett etter en slik prosedyre.. :sorry:
Jeg har hvertfall senket forventningene mine og må bare prøve å ta det som det kommer, selvom det nesten er helt umulig nå:nailbiting:

Back
Topp