August

Ja, det har vi faktisk! Jeg ser faktisk at vi begge skal på UL på St. Olav neste fredag!

Jeg er også veldig spent på om jeg kommer til å merke noen bivirkninger, (blir litt stressa når bivirkningene inkluderer pusteproblemer og slag :wideyed:) og selvsagt på hva de kommer til å se på UL! Herregud, jeg tror jeg må prøve å tenke minst mulig på det.

Jeg satt første sprøyte i dag og følte meg altså tøff som en superhelt!! Det er ikke bare bare å stikke sprøyter på seg selv! Var helt mo i knærne etterpå :joyful: Når det er sagt så var nåla på Bemfolaen så tynn og liten at jeg måtte se etter for å vite om den hadde gått inn i huden eller ikke for det var overhodet ikke vondt.

Ja, det blir spennende på fredag for oss begge da! Er veldig spent på om det er noen egg! Men det er vel det hos de fleste?

Kjent lite bivirkninger enda, kun noen hetetokter, brystspreng og mulig litt kort lunte lurer innimellom på om man ikke ska kjenne noe mer. Men ikke satt så mange spøyter enda. de alvorlige bivirkningene er svært sjeldne, så tror ikke vi skal uroe oss for det.

Nei, ikke bare bare å sette sprøyter på seg selv, men blir fort vant og det går overaskende greit!

Pepsimaxxx, 26 år, barn #1, IVF #1, Haugesund sykehus, Synarela (siden 31/5) - Gonal F (fra 14/8) - Ovitrelle - Lutinus, uttak uke 35.

Jeg har hatt tre innsett i naturlig syklus (ingen medisiner) og det er absolutt det beste - bare ikke blitt gravid og da må vi prøve medisiner. Estradot er østrogen, som eldre får ved overgangsalder, men som også gjør at jeg «ikke har en syklus» så jeg får ikke eggløsning nå og de styrer alt med medisiner :) jeg får innsett når slimhinnen er tykk nok på ultralyd (som jeg har nr 2 av imorgen) estradot er grusomt og jeg blir gal av hormonene!

Jeg har alltid hatt flaks med eggløsningen, og ikke fått avbrutt forsøk :) anbefaler deg å teste mer en på morgenen som sykehuset sier, jeg får bare positiv test i en kort periode på dagen/ettermiddagen, så jeg hadde misset den om jeg ikke gjorde det. Masse lykke til!
Uff, sender litt Estradot-sympati din vei. Det er ikke alltid småtterier å gå på de greiene der altså.

Ble litt endring av status her. Jeg lå an til innsett søndag 18.08, så derfor blir det 3 sprøyter for å hindre eggløsning først og 1 for å få eggløsning. Mild syklusstyring. Innsett 19.08 er nå sikker dato.
  • Marithe, 37år, barn#4, FER#1, klinikk Hausken Oslo, fyremadel og ovitrelle, innsett 19.08

Da blir det innsett på onsdag for vår del! Begynner med lutinus imorgen og fortsetter med plasteret.

Håper vi slipper å tine fler enn en :)

Husker ikke om det er mikrogram eller milligram, men 2 plaster med 100 i hver hver tredje dag :)
Jeg brukte vel 100x2, men byttet hver 48. time på ED forsøket mitt i mai. Ser det står som du skrev i pakningsvedlegget, synes bare det var litt rart at jeg skulle bytte så ofte. Egentlig ville de ha meg på 3x100, men jeg ble så dårlig så gikk ned til 2 og det holdt helt fint.

Har dere mange som kan tines?
Vi har tre blasto på frys etter siste uttak i det offentlige. Brukt 1 for 6 mnd siden, men har hatt pause pga bryllup :)

Vi har tre blasto på frys etter siste uttak i det offentlige. Brukt 1 for 6 mnd siden, men har hatt pause pga bryllup :)
Tre blastoer er jo veldig lovende:) Vet du hvilken gradering de har? Jeg var veldig godt fornøyd med å få 2 blastocyster totalt selv. Én til fersk og én til frys.

Dag 4 på gonal-f og starter på fyremadel i morgen tidlig. Kjenner jeg er så spent for ul på mandag! Meeeen gud, så kjedelig det er når en må ta blodprøve på morgenen for så å ha time etter 12:banghead:

Forresten, noen som bruker gonal-f som har kjent noen bivirkninger?

Dag 4 på gonal-f og starter på fyremadel i morgen tidlig. Kjenner jeg er så spent for ul på mandag! Meeeen gud, så kjedelig det er når en må ta blodprøve på morgenen for så å ha time etter 12:banghead:

Forresten, noen som bruker gonal-f som har kjent noen bivirkninger?
Jeg merket ingen bivirkninger av Gonal-f. Masse lykke til på UL på mandag:)

Jeg er bare inne her for å si at jeg ønsker dere alle lykke til :love7
Jenta vi venter på nå er fra uttaket vårt fra august ifjor, så jeg gleder meg jo til å se resultatene :wav

Back
Topp