August

Hei.
Nå kan jeg endelig melde meg inn her jeg også:smiley-angelic003 Venter bare på mensen en av de nærmeste dagene så er vi i gang. Dette blir spennende og håper det blir mange terminspirer denne månedenxsmile6

LykkeSpire1. Barn#1. IVF#1. Livio IVF-klinikken.
Foreløpig Gonal-F og Fyremadel. Uttak/innsett uke 35.

Oi! Jeg har fått mensen(heldigvis kom den akkurat som forventet denne gangen!), så nå setter det i gang! Herregud så spennende! :woot:

Oi! Jeg har fått mensen(heldigvis kom den akkurat som forventet denne gangen!), så nå setter det i gang! Herregud så spennende! :woot:

Yay, spennende! :hello2 Lykke til!

Da setter jeg deg på stimulerer, selv om du kanskje begynner med sprøyter først i morgen. Min mens er alltid nøyaktig, men nå er er jeg på dag 4 etter jeg sluttet på primolut, og venter fortsatt. Årh, utålmodig.

Så spennende! Da har vi uttak nesten samtidig! Jeg har tatt sprøyter i 2 dager nå og er veldig spent på virkning, bivirkninger og om det blir noe egg!

Er estradotplaster noe man bruker for å kontrollere syklusen eller kanskje å forberede for å bli mer mottakelig ved innsett? Eller var innsett 24/7? Beklager om det er dumme spørsmål, jeg ble ikke klok på første googling. Da havnet jeg på noe om overgangsalder:) Jeg har mitt første fryseforsøk snart, men får ingen medisiner. Jeg skal ha ultralyd nå på fredag (09.08). Regner med jeg får eggløsning onsdag 14.08 og innsett mandag 19.08. Frykter for tirsdag og søndag. Da må det vel utsettes.
Jeg har hatt tre innsett i naturlig syklus (ingen medisiner) og det er absolutt det beste - bare ikke blitt gravid og da må vi prøve medisiner. Estradot er østrogen, som eldre får ved overgangsalder, men som også gjør at jeg «ikke har en syklus» så jeg får ikke eggløsning nå og de styrer alt med medisiner :) jeg får innsett når slimhinnen er tykk nok på ultralyd (som jeg har nr 2 av imorgen) estradot er grusomt og jeg blir gal av hormonene!

Jeg har alltid hatt flaks med eggløsningen, og ikke fått avbrutt forsøk :) anbefaler deg å teste mer en på morgenen som sykehuset sier, jeg får bare positiv test i en kort periode på dagen/ettermiddagen, så jeg hadde misset den om jeg ikke gjorde det. Masse lykke til!

Jeg har hatt tre innsett i naturlig syklus (ingen medisiner) og det er absolutt det beste - bare ikke blitt gravid og da må vi prøve medisiner. Estradot er østrogen, som eldre får ved overgangsalder, men som også gjør at jeg «ikke har en syklus» så jeg får ikke eggløsning nå og de styrer alt med medisiner :) jeg får innsett når slimhinnen er tykk nok på ultralyd (som jeg har nr 2 av imorgen) estradot er grusomt og jeg blir gal av hormonene!

Jeg har alltid hatt flaks med eggløsningen, og ikke fått avbrutt forsøk :) anbefaler deg å teste mer en på morgenen som sykehuset sier, jeg får bare positiv test i en kort periode på dagen/ettermiddagen, så jeg hadde misset den om jeg ikke gjorde det. Masse lykke til!
Forrige mnd fikk jeg positiv eggløsningstest 4 morgener på rad og måneden før 3 morgener på rad. Jeg har lang periode med mye luteiniserende hormon. Positivt resultat starter 2 døgn før eggløsning. Jeg skal til første ultralyd i morgen.

Takk for både informasjon om hva estradot er og tips om testing:-)

Status etter UL: en hadde falt sammen så da er det bare en igjen... nå står det mellom uttak lør/man. Jeg ba derfor om en my kontroll i morgen. Har hatt EL før uttak før så vil heller sjekke en gang for mye. Puh.. så sårbar man blir med kun en:(

Håper det gikk bra i dag :Heartbigred

Østrogen er noe skikkelig dritt! Håper du lykkes denne gangen:)
Kan jeg spørre hvor stor dose med estradot du bruker?

Jeg har fått beskjed fra klinikken i dag at blodprøvene for rubella er i gråsonen, noen andre som har vært borti dette? De vil at jeg skal ta kontrollprøve av denne i morgen men vi er på ferie og får ikke sjekket dette før neste uke:( nå vet jeg ikke om vi kan følge behandlingsopplegget denne måneden eller om det må utsettes, mensen startet vagt i kveld så regner med den kommer i morgen og da er jo planen å starte med sprøyter på lørdag... skal ringe klinikken i morgen tidlig, håper virkelig alt går i orden:smiley-angelic008

Østrogen er noe skikkelig dritt! Håper du lykkes denne gangen:)
Kan jeg spørre hvor stor dose med estradot du bruker?
Husker ikke om det er mikrogram eller milligram, men 2 plaster med 100 i hver hver tredje dag :)

Orchidaceae, 36 år, B0, 1IVF, Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Estradot/Lutinus, fryseforsøk innsett nr 4 den 9.8.

Prøvde du Lutinus/progesteronstøtte på noen av forsøkene i naturlig syklus? Har skjønt at det er ganske vanlig.

Så spennende! Da har vi uttak nesten samtidig! Jeg har tatt sprøyter i 2 dager nå og er veldig spent på virkning, bivirkninger og om det blir noe egg!

Ja, det har vi faktisk! Jeg ser faktisk at vi begge skal på UL på St. Olav neste fredag!

Jeg er også veldig spent på om jeg kommer til å merke noen bivirkninger, (blir litt stressa når bivirkningene inkluderer pusteproblemer og slag :wideyed:) og selvsagt på hva de kommer til å se på UL! Herregud, jeg tror jeg må prøve å tenke minst mulig på det.

Jeg satt første sprøyte i dag og følte meg altså tøff som en superhelt!! Det er ikke bare bare å stikke sprøyter på seg selv! Var helt mo i knærne etterpå :joyful: Når det er sagt så var nåla på Bemfolaen så tynn og liten at jeg måtte se etter for å vite om den hadde gått inn i huden eller ikke for det var overhodet ikke vondt.

Hei alle sammen :happy: Ny runde snart i gang, så melder meg inn her.

Rouge. 33 år. Barn#1. ICSI#3. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn.
Bemfola, Fyremadel og Ovitrelle. Oppstart uke 33. Mulig uttak/innsett uke 35/36.

Last edited:
Da starter jeg også endelig opp i morgen.

Lykke til alle, jeg har troen på august. Tenker at kropp og sinn er godt oppladet etter sol og sommer.

:love017

Back
Topp