August 2025

Sniker.
Tempen er ikke viktig så lenge du tar UL og skal sette ovitrelle. Ovitrelle overstyrer uansett din egen EL, og den blir kun satt når du har modne follikler/moden follikel. Hvis du ikke skal sette ovitrelle så ser jeg kanskje et større behov… Vet at det er enkelte klinikker som fortsatt styrer etter EL-testing, men det er jo en veldig mye mer usikker metode for innsett. Vet du hva prosedyren er for deg?

Ellers så kan man jo alltids teste for nysgjerrighet, men som sagt ved IVF er det mest vanlig å styre innsett etter UL og follikelmodning. Som jo tross alt er et mye bedre mål enn temping;)
Beklager jeg tror jeg har glemt å takke for godt svar her :bag: MEN tusen takk for godt og forståelig svar! :smiley-angelic003:hello2:HeartbigredJeg la vekk tempingen, og det var litt godt for det er jo nok «styr» med sprøytene.

Jeg kan settes som ruger <3 Har hatt innsett av et 5 dagers i dag. 3 stk embryo endte på frys, kjenner at det gjør sinnsstemningen litt bedre å vite at de ligger klar om dette forsøket skulle mislykkes :) Er fortsatt 3 stk embryo igjen på labben som enten forkastes eller fryses i morgen
Hurra for ruging :hello2 :Heartbigred

Jeg kan settes som ruger <3 Har hatt innsett av et 5 dagers i dag. 3 stk embryo endte på frys, kjenner at det gjør sinnsstemningen litt bedre å vite at de ligger klar om dette forsøket skulle mislykkes :) Er fortsatt 3 stk embryo igjen på labben som enten forkastes eller fryses i morgen
Fantastisk! Så herlig med full fryser :gen014

Ser du gikk fra offentlig til privat, måtte du/dere utredes på nytt eller hvordan funket det?

Fantastisk! Så herlig med full fryser :gen014

Ser du gikk fra offentlig til privat, måtte du/dere utredes på nytt eller hvordan funket det?
Jeg måtte ha en konsultasjon/oppstartstime med UL til kr 3 200. Tok med meg det jeg hadde av informasjon om medisiner og dosering fra OUS. Ellers måtte vi ta nye blodprøver og bestille nye politiattester. Hadde konsultasjonen helt i slutten av juni og fikk startet opp etter første mens etter at klinikken var åpen etter ferien :)

Har en del symptomer, men mistenker at det er cyklogesten. Alle tidligere ganger har jeg ventet til minst 14 dpo med testing, men i dag røk jeg på en... Den var hundre prosent blenda :confused: :confused:
Vet det kaaan snu, men føler de fleste får i alle fall en antydning til strek? Allerede søkt opp alternativer videre, må ha nytt uttak og vet ikke om jeg orker å vente på det offentlige.

Hva med deg? Heier på egget ditt :gen014
Aff hadde også masse symptomer med cykolgest så jeg skjønner at du ville teste! Det kan fortsatt snu ja, hvis egget festet seg på dag 9 for eksempel så er det ikke nok hcg i kroppen før 11-12 dpo. Det er så vanskelig dager fra 8 ish til 14 dpo…. Så mye håp og samtidig så prøver man å beskytte seg selv fra en til heart break :sorry:

Må range litt her også..

Jeg er litt skuffe.. Vi hadde oppstartssamtale idag med overlege. Trodde det var planlegging av veien videre mtp. medisiner og oppstart, og at neste steg var medisiner. Var visst bare forsamtale før sykepleiersamtalen for å vite at vi er akseptert.

Det viser seg at vi mangler enda en blodprøve, som må være i boks før vi kan starte... Og rekvisisjonen kommer per post.

Legen sa at vi nok kom i gang med uttak i september/oktober. Hvertfall tidlig høst sa hun. Så får vi melding nå like etterpå om at samtale med sykepleier først er 29. oktober... Som vil si at vi tidligst er i gang uti november. Det var utrolig kjedelig..
Uff, så kjedelig det skjønner jeg godt. Vi har time neste uke og alle prøvene er da tatt innen den tiden. Alle prøvene ble rekvirert digitalt, kun en ble send på post som er da tatt allerede. Håper vi kan få starte opp i løpet av sept. Hvilke sykehus var dere på?

Aff hadde også masse symptomer med cykolgest så jeg skjønner at du ville teste! Det kan fortsatt snu ja, hvis egget festet seg på dag 9 for eksempel så er det ikke nok hcg i kroppen før 11-12 dpo. Det er så vanskelig dager fra 8 ish til 14 dpo…. Så mye håp og samtidig så prøver man å beskytte seg selv fra en til heart break :sorry:
Ja, derfor har jeg egentlig likt å teste senere for da kan jeg leve i det gode håpet. Men ble for spent rett og slett.

Enig med deg! Får behandling på St. Olavs, usikker på ventetid, men sånn som @Harelabb skrev så ser det ut som det er en del måneder. Jeg ringer de på mandag og så får vi se!

Jeg hadde ingen symptomer de første ukene den ene gangen det har gått bra! Har trua. Når tester du?
Hmm jeg hadde håpt og egentlig regnet litt med at man fort får nytt uttak men der tar jeg nok feil:/ det er så grusomt den ventetida!

Jeg tror jeg må svi av en test imorgen. Vet ikke om jeg klarer å vente mer. Og tror jeg kommer til å våkne mange ganger i natt fordi jeg er så spent! Når skal du ta en ny test?

Jeg har også flere myomer, som alle gynekologer sier ikke hindrer graviditet, men én skrev at en myom kan påvirke slimhinnen litt, selv om det ikke hindrer implantasjon. Derfor vil jeg prøve alt jeg kan, og tenker å be om ultralyd ved neste innsettelse. Håper det er mulig.
Dere som har gjort IVF før og offentlig, har de brukt ultralyd når de har satt inn egget hos dere? Er dette noe man kan spørre om de kan bruke? Jeg har bare hørt fra flere at offentlig vanligvis ikke bruker ultralyd og at egget har ikke sitti før de har godt privat, der flere har følt at det satt pga. bruk av ultralyd ved tilbakesettelse :love017
Jeg hadde innsett på OUS i mai, uten ultralyd. Jeg spurte legen i etterkant, og hun sa at de pleier å ikke bruke ultralyd. Jeg vurderer å be om at de bruker det neste gang. På en av ultralydene før oppstart sa gynekologen (den aller beste jeg har møtt så langt) at slimhinnen min ikke var jevnt tykk, og at de bør prøve å sette embryoet der slimhinnen var tykkest.
Jeg har også flere myomer, som alle gynekologer sier ikke hindrer graviditet, men én skrev at en av myommene trykker på slimhinnen litt, selv om det ikke hindrer implantasjon, skrev hun.
Man prøver alt man kan for å lykkes så jeg tenker å be om ultralyd ved neste innsettelse. Håper det er mulig.

Negativ test 10dpo her også :/ har du fortsatt litt håp?
Ånei :sad010 jeg saumfarte Internett i går og fant mange historier om negativ 10 dpo og senere positiv, dog usikker på om de har glanet like lenge på den negative testen som jeg (tipper jeg så på den i tilsammen en halvtime i går altså, helt håpløst :smiley-ashamed004). Så har bittelitt håp. Tror jeg tar neste test 12 eller 13 dpo, slik at jeg da med sikkerhet kan si at det ikke ble noe hvis fortsatt negativ.

Har fortsatt litt håp for oss begge! Du har vel også ett egg igjen på frys?

Ånei :sad010 jeg saumfarte Internett i går og fant mange historier om negativ 10 dpo og senere positiv, dog usikker på om de har glanet like lenge på den negative testen som jeg (tipper jeg så på den i tilsammen en halvtime i går altså, helt håpløst :smiley-ashamed004). Så har bittelitt håp. Tror jeg tar neste test 12 eller 13 dpo, slik at jeg da med sikkerhet kan si at det ikke ble noe hvis fortsatt negativ.

Ja og chat gpt sa at 66% testet positive 10dpo så det betyr at det egentlig er ganske mange som ikke gjør det men allikevel er gravid. Håper virkelig det gjelder oss!! :Heartpink Tror jeg også tester 12 eller 13dpo. Har heldigvis et egg igjen men kjenner meg stressa av tanken at det etter den der må blitt et nytt uttak. Trengte 4 innsett for å få storebror.

Ja og chat gpt sa at 66% testet positive 10dpo så det betyr at det egentlig er ganske mange som ikke gjør det men allikevel er gravid. Håper virkelig det gjelder oss!! :Heartpink Tror jeg også tester 12 eller 13dpo. Har heldigvis et egg igjen men kjenner meg stressa av tanken at det etter den der må blitt et nytt uttak. Trengte 4 innsett for å få storebror.
Håper sånn det blir strek på dere!! :smiley-angelic001:Heartpink

Ja og chat gpt sa at 66% testet positive 10dpo så det betyr at det egentlig er ganske mange som ikke gjør det men allikevel er gravid. Håper virkelig det gjelder oss!! Tror jeg også tester 12 eller 13dpo. Har heldigvis et egg igjen men kjenner meg stressa av tanken at det etter den der må blitt et nytt uttak. Trengte 4 innsett for å få storebror.
Krysser alt !! :Heartred

Jeg blir satt opp på venteliste til uke 44 men har ellers fått plass uke 48 for nytt uttak :happy: Blir lang protokoll, hadde kort nå på første så det blir spennende å se hvordan kroppen jobber med det :smiley-angelic001
Spennende, håper på det beste med lang protokoll og at du kommer til på venteliste i uke 44 :smiley-angelic001 :Heartpink

Last edited:
Back
Topp