August 2025

Ja, det er faktisk sant. At det kan være god for hode og kroppen sin del! Fikk du mye bivirkninger? Jeg har ikke merket så mye på Gonapetyl til nå, har tatt det litt over en uke nå. Men prøvde progrestoron en syklus og det gjorde at jeg ikke fikk sove, selvom det egentlig skal gi motsatt effekt har jeg skjønt. Ikke lett å bli klok på hormoner!

Skal du har de sagt du kan teste? Så spennende :Heartbigred
VIl ikke si mye bivirkninger nei. Prosessen har vært slitsom og gått ut over søvn og energi, men ellers lite bivirkninger på kort protokoll. Denne runden med lang protokoll har vært litt mer, deriblant overgangssymptomene fra synarela (som egentlig er som forventet,siden kroppen blir satt i kunstig overgangsalder ). Har også merket litt mer til progesteronstøtten denne gangen også (men jeg tar også en del mer av denne enn tidligere). Tror ikke det er uvanlig å sove dårlig på progesteronstøtte, jeg har i allefall sovet svært dårlig den siste uka i følge Garmin-klokka mi :hilarious:

Det blir test 2 uker etter innsett, dvs 26.august :smiley-angelic001 :dead:

Når har du UL?

Ville bare gi en liten oppdatering.

Hadde første egguthenting i går. Veldig vondt på den ene siden, bare litt ubehag på andre.
Endre opp ned 17 follikler, 14 egg, og i dag fikk vi vite at 12 ble befruktet!

MEN... legen så mye løs væske på den vonde siden under uttaket. Har aldri fått beskjed om det før, og ultraydene har ikke vist noe! Hun tror det kan være hydrosalpinx, væske i egglederen.

Skal få resultatene neste uke, men hvis det stemmer, må egglederen fjernes før vi kan forsette.
Har noen opplevd dette før?

Hadde første egguthenting i går. Veldig vondt på den ene siden, bare litt ubehag på andre.

MEN... legen så mye løs væske på den vonde siden under uttaket. Har aldri fått beskjed om det før, og ultraydene har ikke vist noe! Hun tror det kan være hydrosalpinx, væske i egglederen.

Skal få resultatene neste uke, men hvis det stemmer, må egglederen fjernes før vi kan forsette.
Ikke helt det samme, men jeg fikk beskjed om noe lignende før endometrioseoperasjonen min. Endte opp med å måtte fjerne begge egglederne fordi de var fulle i væske, og rett og slett ødelagt. Tok det ganske tungt, men de sa at det var bedre å fjerne de enn å la de være, for med all betennelsen og væsken skapte de bare et dårligere miljø der inne,og ville redusere sjansene mine for graviditet, enn hvis de hadde latt de være.

Wow så mange med 12 befruktet! Ble liksom en god og dårlig tilbakemelding samtidig :Heartpink Håper uansett på beste mulige utfallet for deg :Heartpink:smiley-angelic001 Jeg har ikke opplevd dette men er helt ny i denne verden også :Heartpink

Ferdig på ultralyd nå. Egguttak er utsatt med to dager da folikklene ikke var helt så store som vi ønsket. Det største var på 16 mm bare. Men han sa det så bra ut og at jeg hadde mange fine «poser» i begge eggstokkene. :gen014
Så da skal jeg kose meg med Pstereo i dag og Robbie Williams i morra uten å stresse så fælt til ny sjekk på mandag. Eller jeg skal prøve :dance008

VIl ikke si mye bivirkninger nei. Prosessen har vært slitsom og gått ut over søvn og energi, men ellers lite bivirkninger på kort protokoll. Denne runden med lang protokoll har vært litt mer, deriblant overgangssymptomene fra synarela (som egentlig er som forventet,siden kroppen blir satt i kunstig overgangsalder ). Har også merket litt mer til progesteronstøtten denne gangen også (men jeg tar også en del mer av denne enn tidligere). Tror ikke det er uvanlig å sove dårlig på progesteronstøtte, jeg har i allefall sovet svært dårlig den siste uka i følge Garmin-klokka mi :hilarious:

Når har du UL?
ja blir nok mer jo mer man putter i seg!

Jeg skal ha ul 27.august! Så dagen etter du skal ta test :love017 blir spennende!

Ferdig på ultralyd nå. Egguttak er utsatt med to dager da folikklene ikke var helt så store som vi ønsket. Det største var på 16 mm bare. Men han sa det så bra ut og at jeg hadde mange fine «poser» i begge eggstokkene. :gen014
Så da skal jeg kose meg med Pstereo i dag og Robbie Williams i morra uten å stresse så fælt til ny sjekk på mandag. Eller jeg skal prøve :dance008
Bare litt mer stimulering som må til så du må kose deg på konsertene!!:dance018:dance011Ingen grunn til bekymring, de modnes mer med litt mer sprøyter så er de snart klar for plukking :chicken::hello2:gen026

Mente blasto da så klart :hilarious:
Måtte sjekke med chatgpt hva som egentlig er forskjellen, og det er faktisk et embryo fra dag 1 til og med uke 8 faktisk! Blastocyst er betegnelsen på stadiet fra dag 5-6 ish, så du hadde rett i at det er et embryo skal vi stole på chat gpt :woot: Blastocyst er det når det er klar for innsett tror jeg :happy:

Når har du UL?
Kan jeg spørre hvilke progesteronstøtte du går på? Jeg har nettopp begynt på utrogestan ❤️

26.august er en fin dato, håper så masse masse at alle gode ting er tre for deg :smiley-angelic001:Heartpink

Måtte sjekke med chatgpt hva som egentlig er forskjellen, og det er faktisk et embryo fra dag 1 til og med uke 8 faktisk! Blastocyst er betegnelsen på stadiet fra dag 5-6 ish, så du hadde rett i at det er et embryo skal vi stole på chat gpt :woot: Blastocyst er det når det er klar for innsett tror jeg :happy:
Ja det stemmer nok, men vi vil jo ha mange blastocyster på frys og til innsett :D

Back
Topp