August 2025

De hos Ullevål mente det kan skyldes at jeg har litt lav AML 6,8 i i januar i år og 4,7 i i mai i fjor (så har stiget) og litt få eggposer - 9 stk nå i forhold til alderen min. Mens fertilitetspesialisten mente det var innenfor og syntes det ikke var så lavt. Så Ullevål mente jeg ble fort gravid sist fordi jeg var yngre og mest sannsynlig hadde bedre verdier da (gikk gravid 20/21 så var 31 år).

Jeg har personlig tror det skyldes det pluss stress for har jobbet i et veldig usunt arbeidsmiljø med dårlig ledelse de siste årene pluss at jeg også har gått igjennom noen tunge familiære situasjoner. Så egentlig litt vanskelig å sette fingrene på hva som har gjort at jeg ikke har blitt gravid naturlig nå, men jeg tenker det er kombinasjonen :)

Er det ditt første barn og IVF du skal gå igjennom nå?
hva er AML har det sammenheng med færre eggposer?

Jeg har et barn først naturlig før da jeg var 30 år er nå 32 og har prøvd på baby nr 2. Etter 1,5 år me forblind naturlig ble jeg gravid igjen med letrozol men mistet i MA uke 14. Nå er det 7 pp siden jeg mistet uten å bli gravid igjen. Alt er normalt her men vi valgte å gå for ivf. Tok blodprøve på AMH idag så blir spennende hvilke medisiner jeg blir satt på stimulering. Forventer mens den 12.august så håper vi rekker stimulering denne syklusen.

hva er AML har det sammenheng med færre eggposer?

Jeg har et barn først naturlig før da jeg var 30 år er nå 32 og har prøvd på baby nr 2. Etter 1,5 år me forblind naturlig ble jeg gravid igjen med letrozol men mistet i MA uke 14. Nå er det 7 pp siden jeg mistet uten å bli gravid igjen. Alt er normalt her men vi valgte å gå for ivf. Tok blodprøve på AMH idag så blir spennende hvilke medisiner jeg blir satt på stimulering. Forventer mens den 12.august så håper vi rekker stimulering denne syklusen.
Mye stave feil her skulle stått etter 1,5 år med prøving naturlig ..

Da fikk vi ut tre egg denne runden, krysser fingrene for at det er i alle fall ett gullegg der som kan settes inn på tirsdag (pluss at jeg drømmer sånn om å få noe på frys). :smiley-angelic001 Ble skikkelig svimmel etter uttaket i dag, det har jeg ikke blitt tidligere. Fikk også en god dose med antibiotika jeg skal ta de neste 3 dagene, det var også nytt. Blir også økt dose progesteron sammenlignet med tidligere, så nå settes alle tiltak i verk. Det mååå bli baby denne runden, noe annet er uaktuelt :gen045
Så bra! Det er 3 gode sjanser det❤️ spennende med antibiotika. Er det oppdaget noen bakterier, eller er det for å være på den sikre siden?

Ja :Heartred
Vi har jo ikke akkurat lite å sette fingrene i med en 3åring som springer rundt, men det stopper liksom ikke tankekjøret. Så kanskje det hadde vært lurt å få sette seg ned på kvelden og bare koble helt ut med en serie. Skal sjekke ut reservatet! :happy:
Skjønner det, travelt med en liten krabat i hus :happy::Heartpink Jeg har ofte følt akkurat det du sier, at man klarer å koble av med en serie, rømme litt inn i en annen verden :Heartpink Du får sjekke ut og si om du likte den! Bare 6 episoder så lett å pløye gjennom (iallefall for meg uten en travel krabat i hus :hilarious:)

Da fikk vi ut tre egg denne runden, krysser fingrene for at det er i alle fall ett gullegg der som kan settes inn på tirsdag (pluss at jeg drømmer sånn om å få noe på frys). :smiley-angelic001 Ble skikkelig svimmel etter uttaket i dag, det har jeg ikke blitt tidligere. Fikk også en god dose med antibiotika jeg skal ta de neste 3 dagene, det var også nytt. Blir også økt dose progesteron sammenlignet med tidligere, så nå settes alle tiltak i verk. Det mååå bli baby denne runden, noe annet er uaktuelt :gen045
Åh vi håper på gullegg og superspermen, veldig spennende :smiley-angelic001:Heartbigred

Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg er så redd for at egget ikke skal overleve opptining. Har ingen spesiell grunn til å være redd for det, men tror det kommer av at det er det siste egget og da blir jeg til og med fratatt 10-14 dager med reellt håp.
Off - det er mange bekymringer i denne prosessen - men dette må gå bra :smiley-angelic001 :Heartpink Enig med de andre at frykten vår er ofte irrasjonell men vanskelig å styre. Når får du svar?

Skjønner det er vanskelig valg. Det har fungert bra på mine egg, men det kan være annerledes for andre. Du kan jo kanskje vente med å bestemme deg til du vet hvor mange egg du har.

Jeg er på CD11. Nå trapper jeg ned på tilskudd, men beholder Q10, vit D, prenatal, Nac, omega 3 - og så har jeg gått på DHEA i sommer. Tok blodprøver tidlig i denne syklus som ser lovende ut. Gitt to kansellerte sykluser, måtte jeg teste skikkelig nå. Har nok bare vært veldig uheldig. Leser du får en del implantasjonstøtte. Er det nytt denne runden?
Det er fryseforsøk, så det blir kun dette embryoet i denne runden. Hvordan merket du forskjell?

Oj, spennende. Hvordan ligger du an på scanninger? Gjort noen endringer på medisiner også? Jeg krysser fingre for at dette er måneden det løsner!

Jeg hadde samme på ferskforsøket i juni, og denne gangen prolutex i tillegg. På "hjemmeprøving" har jeg brukt albyl-e og klexane ved positiv test. Jeg tenker at det er bedre med kitchen sink. Om ikke annet så slipper man hvertfall å lure.

I dag kom omsider blodprøveresultatene. Jeg har vært spent! Jeg har gått på DHEA igjennom sommeren og spent på effekten. Dessverre ble ikke en DHEA prøve tatt, men testosteronnivået er bedre enn før og verdiene er litt bedre enn sist prøver. AMH har faktisk gått opp fra 1,5 til 3,1 pmol! Så nå føler jeg at jeg har en liten bris i seilene igjen. Det var lenge siden… Klinikken anbefaler konvensjon protokoll, og jeg har troa på det selv da det har funket før. Så når mens kommer mot slutten av måneden blir det oppstart om alt ser bra ut på UL.
Jeg så nå at det ikke er før neste syklus det blir uttak. Da har jeg to ting å tipse om som du kanskje kan være interessert i? Gigalaser rødt lys og hbot. For du bodde i Oslo, var det ikke så? Jeg tenker at neste runde kjører jeg på med alt. Har brukt led rødt lys en periode, men gigalaseren har veldig imponerende resultater. Det samme med hbot.

Sniker: AMH kan variere litt fra syklus til syklus, og kan også fint øke over tid basert på kosthold osv. Det kan være flere grunner til det - du får selvsagt ikke flere egg i reserven, men hvis eggstokkene er sunnere og klarer å hente frem flere sunne follikler hver syklus vil AMH kunne bli høyere. For meg har den bare økt siden første gang jeg tok den for to og et halvt år siden - da var den 6,6. Med fokus på inntak av alle vitaminer, co-q10 etc var den nå oppe i 9 sist jeg tok.

3 til 11 på kort tid høres ut som en stor økning, så det kan selvsagt være en feil. Men det er altså fullt mulig å øke Amh.
Ja, det hadde forklart økning. Takk for forklaringen

Det kan være variasjon i AMH, men så mye som opp fra 3 til 11 har jeg aldri hørt. Min AMH har alltid vært lav. Verdien stemmer med follikeltelling på UL. Siden AMH er så lav og det uansett handler om follikler som utvikler seg, er det ikke noe jeg trenger svar på lege fra. Sist måling var 1.5, har det hvert fall ikke gått feil vei. Og godt er det!
Kan jeg spørre hva var variasjon på antall follikler hos deg?

Så bra! Det er 3 gode sjanser det❤️ spennende med antibiotika. Er det oppdaget noen bakterier, eller er det for å være på den sikre siden?
Jeg er operert for alvorlig endometriose, og gikk på doxylin og prednisolon før stimulering/uttak, så mulig det er relatert til det, evt bare forebyggende pga infeksjonsfare etter uttaket. Er siste (offentlige) forsøk, så her prøver vi alt som prøves kan tror jeg :laughing002

Det er fryseforsøk, så det blir kun dette embryoet i denne runden. Hvordan merket du forskjell?

Oj, spennende. Hvordan ligger du an på scanninger? Gjort noen endringer på medisiner også? Jeg krysser fingre for at dette er måneden det løsner!

Jeg hadde samme på ferskforsøket i juni, og denne gangen prolutex i tillegg. På "hjemmeprøving" har jeg brukt albyl-e og klexane ved positiv test. Jeg tenker at det er bedre med kitchen sink. Om ikke annet så slipper man hvertfall å lure.
Hvis det er Ass hatching du referer til, gjør de dette ved befruktning. Mine egg har stort sett alltid latt seg befrukte med høy kvalitet.

Usikker på hva jeg gjør med stimulering denne runden. Klinikken forslo tilbake til tradisjonell menopur 300 stimulering, men jeg skal ta en prat med legen når jeg har vært til fødte scan. Jeg er midt i syklus nå, så skjer ikke noe på noen uker ennå her.

Spennende med fryseforsøk. For noen fungerer dette bedre og kroppen får mer ro enn rett etter stimulering.

Jeg så nå at det ikke er før neste syklus det blir uttak. Da har jeg to ting å tipse om som du kanskje kan være interessert i? Gigalaser rødt lys og hbot. For du bodde i Oslo, var det ikke så? Jeg tenker at neste runde kjører jeg på med alt. Har brukt led rødt lys en periode, men gigalaseren har veldig imponerende resultater. Det samme med hbot.

Takk for tips! Jeg har faktisk IR varmebelte, men resultatene er omdiskuterte, så det brukes ikke nå. Prøvde en gang tidligere uten hell. Mulig det ble for varmt.

Jeg håper og tror på uttak denne måneden, men det er mulig det må flyttes. Jeg orker ikke en runde med avbrutt syklus igjen. Ta kaster jeg inn håndkle!

Veldig rar syklus her etter kjemisk i slutten av juni/starten av juli! Andre som har opplevd det? Eggløsning kom veldig sent den syklusen og mye spotting etterpå. Vanskelig å skille fra første dag mens, men har meldt inn oppstart mens i dag til klinikken og startet med medisiner for FET. Håper kroppen oppfører seg mer normalt denne syklusen så rekker innsett før jeg drar på jobbreise i slutten av måneden :bag: Begynner å bli lei av all usikkerheten og logistikken som følger med IVF altså…

Kan jeg spørre hva var variasjon på antall follikler hos deg?
Det har vært mellom 2-4 de siste årene. Så er det vår 1-2 er det svært vanskelig å bli gravid for sjansene er så må. Jeg har fått ut 2-3 egg. Det virker som eggstokkene tar seg en pause inn i mellom. Veldig merkelig. Men det er vel alderen

Back
Topp