August 2025

Vi får holde hverandre med selskap her og dele tips til tidsfordriv :happy: F.eks. nå som det regner skikkelig har jeg begynt å se miniserien «Reservatet» på netflix, veldig spennende og anbefales :Heartpink Før det så jeg «untamed» men den var så som så, ok å se men ikke kjempespennende… Men smaken er som baken og den er todelt!
Ja :Heartred
Vi har jo ikke akkurat lite å sette fingrene i med en 3åring som springer rundt, men det stopper liksom ikke tankekjøret. Så kanskje det hadde vært lurt å få sette seg ned på kvelden og bare koble helt ut med en serie. Skal sjekke ut reservatet! :happy:

Hei, sniker meg inn her. Venter på oppstart i august.
hva er årsaken til ivf hos deg når du har født et barn naturlig før?
De hos Ullevål mente det kan skyldes at jeg har litt lav AML 6,8 i i januar i år og 4,7 i i mai i fjor (så har stiget) og litt få eggposer - 9 stk nå i forhold til alderen min. Mens fertilitetspesialisten mente det var innenfor og syntes det ikke var så lavt. Så Ullevål mente jeg ble fort gravid sist fordi jeg var yngre og mest sannsynlig hadde bedre verdier da (gikk gravid 20/21 så var 31 år).

Jeg har personlig tror det skyldes det pluss stress for har jobbet i et veldig usunt arbeidsmiljø med dårlig ledelse de siste årene pluss at jeg også har gått igjennom noen tunge familiære situasjoner. Så egentlig litt vanskelig å sette fingrene på hva som har gjort at jeg ikke har blitt gravid naturlig nå, men jeg tenker det er kombinasjonen :)

Er det ditt første barn og IVF du skal gå igjennom nå?

Hallo du.
Hyggelig med noen "gamle" kjente. Vi får håpe du igjen får luksusen med fryseegg, du også :)

Jeg er så usikker på om det faktisk er optimalisering - det er mest det. Hadde jeg vært sikker på at det økte sjansen hadde jeg ikke nølt. Men noen studier viser at det faktisk senker sjansen for å lykkes, spesielt for oss med litt eldre og skjørere egg. Huff altså, det er så frustrerende med forskning som peker i alle retninger.

Hvor i løypa er du nå? Har du endret noe mtp kosttilskudd siden sist?
Skjønner det er vanskelig valg. Det har fungert bra på mine egg, men det kan være annerledes for andre. Du kan jo kanskje vente med å bestemme deg til du vet hvor mange egg du har.

Jeg er på CD11. Nå trapper jeg ned på tilskudd, men beholder Q10, vit D, prenatal, Nac, omega 3 - og så har jeg gått på DHEA i sommer. Tok blodprøver tidlig i denne syklus som ser lovende ut. Gitt to kansellerte sykluser, måtte jeg teste skikkelig nå. Har nok bare vært veldig uheldig. Leser du får en del implantasjonstøtte. Er det nytt denne runden?

Da fikk vi ut tre egg denne runden, krysser fingrene for at det er i alle fall ett gullegg der som kan settes inn på tirsdag (pluss at jeg drømmer sånn om å få noe på frys). :smiley-angelic001 Ble skikkelig svimmel etter uttaket i dag, det har jeg ikke blitt tidligere. Fikk også en god dose med antibiotika jeg skal ta de neste 3 dagene, det var også nytt. Blir også økt dose progesteron sammenlignet med tidligere, så nå settes alle tiltak i verk. Det mååå bli baby denne runden, noe annet er uaktuelt :gen045

Da fikk vi ut tre egg denne runden, krysser fingrene for at det er i alle fall ett gullegg der som kan settes inn på tirsdag (pluss at jeg drømmer sånn om å få noe på frys). :smiley-angelic001 Ble skikkelig svimmel etter uttaket i dag, det har jeg ikke blitt tidligere. Fikk også en god dose med antibiotika jeg skal ta de neste 3 dagene, det var også nytt. Blir også økt dose progesteron sammenlignet med tidligere, så nå settes alle tiltak i verk. Det mååå bli baby denne runden, noe annet er uaktuelt :gen045
Heia heia små egga!! :smiley-angelic001

Crap! klarte ikke å vente likevel…. Og nå har jeg en skyggestrek på en tidlig babyplan :banghead: har fått det før… at man aldri lærer seg :bag:
Hvilken dpo og har du tatt ovitrelle? Har du bilde? :D

Hvilken dpo og har du tatt ovitrelle? Har du bilde? :D
Er 10 dpo og tok ovitrelle for 12 dager siden. Men har hatt sånn på babyplan så vet at det ikke er noe…

Vedlegg

• IMG_1549.jpeg
    IMG_1549.jpeg
    520,4 KB · Visninger: 55
Dette skal det bli baby av! :gen014

Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg er så redd for at egget ikke skal overleve opptining. Har ingen spesiell grunn til å være redd for det, men tror det kommer av at det er det siste egget og da blir jeg til og med fratatt 10-14 dager med reellt håp.

Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg er så redd for at egget ikke skal overleve opptining. Har ingen spesiell grunn til å være redd for det, men tror det kommer av at det er det siste egget og da blir jeg til og med fratatt 10-14 dager med reellt håp.
jeg skjønner veldig godt! Man er jo så redd for alt som kan potensielt komme i veien for å prøve :Heartred

Er sjelden disse fryktene våre er rasjonelle. Krysser fingrene for deg og egget :Heartred

Back
Topp