August 2023

Tusen takk :love7 da har jeg nettopp satt sprøyten, jeg merket den veldig godt, så måtte knipe en del :angelic: men det gikk heldigvis fint, bare litt angst med å håndtere hele pennen :oops: er det vanlig at den lekker noen dråper når man tar ut pennen? :sorry:
Bra jobbet :hello2 håper det går enda bedre i morgen da! De få dagene jeg har gjort dette, har det vært en dråpe på spissen etter at jeg har sluppet opp stempelet. Har bare gått ut fra at det er normalt:smiley-ashamed004

Da er første sprøyta satt. Jeg brukte et kvarter fra hetta var av til sprøyta var satt, lol! :hilarious: Jeg var så nervøs at klokka mi begynte å pipe pga. unormal høy puls :bag: Det er noe med å stikke seg selv.. Men det gikk bra, og det kommer sikkert til å gå bedre i morgen :angelic:
Jeg kan flyttes til stimulerer, @Høsteple :)
Så flink du er :love7 ja, det var ikke noe gøy å måtte stikke seg selv, det var det som var den største milepælen for meg :nailbiting:

Aha sånn ja :) jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne gå på de under graviditet men husker ikke helt hvorfor. Du kan bytte til glucophage og. Bare et tips :)
Glucophage er alkurat det samme som Metformin, har brukt begge deler litt hipp som happ (gikk på dette i 2010-2012 pga dia2). :)

Har man Dia2 kan man gå på det i første trimester har jeg forstått :)

Aner ikke hva planen til Hausken er, hvor lenge jeg skal gå på de

Blir så sinna på sånne fastleger!!
Sykehuset sa at jeg måtte ta det med fastlegen min, og heldigvis er han helt fantastisk og har skrevet ut sykemelding uten å blunke alle gangene jeg har hatt behov for det. Og også opplyst meg om at dwtte er noe arbeidsgiver kan søke om å få igjen for fra første sykemeldingsdag, så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver.
Og det er jo som du sier, man har faktisk ikke energi til å styre med det. Bare å be om en sykemelding er i seg selv ille nok :banghead:
Er så enig i dette! Infertilitet er en egen sykemeldingskode, synes det er en uting at leger bruker stress eller depresjon som sykemeldingsgrunn for så vidt.

Jeg begynner å svette litt og bli urolig. På UL forrige uke hadde jeg for tynn slimhinne. Begynte på estradot. Skal ha ny ultralyd morgenen samme dag som innsett.

Leser jo på nett at slimhinnen blir tykkere etter eggløsning og ved østrogentilskudd. Men hvor raskt funker østrogenet? Når jeg googler får jeg bare svar ut fra de som har styrt syklus, ikke om det å tilføre østrogen etter eggløsning. Uff, håper så veldig det ikke blir avbrutt...noen med erfaring? Råd?
Har dessverre ikke erfaring eller råd, har kun brukt Estradot med styrt syklus, og har aldri slitt med tynn slimhinne. Men krysser fingrene for deg, og for at slimhinna er ok størrelse for innsett i dag :Heartpink

Er så enig i dette! Infertilitet er en egen sykemeldingskode, synes det er en uting at leger bruker stress eller depresjon som sykemeldingsgrunn for så vidt.
Men går sykemelding pga infertilitet på den samme kvoten som vanlig sykemelding? At man kan være sykemeldt et år totalt om man har andre sykemeldingsgrunner, eller komme det på toppen?

Jeg begynner å svette litt og bli urolig. På UL forrige uke hadde jeg for tynn slimhinne. Begynte på estradot. Skal ha ny ultralyd morgenen samme dag som innsett.

Leser jo på nett at slimhinnen blir tykkere etter eggløsning og ved østrogentilskudd. Men hvor raskt funker østrogenet? Når jeg googler får jeg bare svar ut fra de som har styrt syklus, ikke om det å tilføre østrogen etter eggløsning. Uff, håper så veldig det ikke blir avbrutt...noen med erfaring? Råd?
Heia fine Høsteple :Heartred Har ikke svar på spørsmålet ditt, men håper du spør legen om dette og deler svaret, for dette var et interresant spørsmål.

Men går sykemelding pga infertilitet på den samme kvoten som vanlig sykemelding? At man kan være sykemeldt et år totalt om man har andre sykemeldingsgrunner, eller komme det på toppen?
Det går under vanlig sykemeldingskvote ja.

Av den magre fangsten av 3 egg, er det ett som er en blastocyst som bor inni meg nå og ett som de skal observere til imorgen og forhåpentligvis fryse ned :shy: de ringte i går og sa at embryoene ikke hadde delt seg som de skulle og de skulle ringe meg i dag tidlig for å si ifra om det ble innsett i dag eller ikke. Jeg hadde en 6 timers kjøretur til klinikken og må si at jeg var ganske pessimistisk og lei meg når jeg satt i bilen kl6:15 og ventet på å bli ringt kl08. Hadde ikke troa. Men det gikk! Og den som svømmer inni meg nå var visst av god kvalitet. Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og så kan vi teste neste fredag :D

Av den magre fangsten av 3 egg, er det ett som er en blastocyst som bor inni meg nå og ett som de skal observere til imorgen og forhåpentligvis fryse ned :shy: de ringte i går og sa at embryoene ikke hadde delt seg som de skulle og de skulle ringe meg i dag tidlig for å si ifra om det ble innsett i dag eller ikke. Jeg hadde en 6 timers kjøretur til klinikken og må si at jeg var ganske pessimistisk og lei meg når jeg satt i bilen kl6:15 og ventet på å bli ringt kl08. Hadde ikke troa. Men det gikk! Og den som svømmer inni meg nå var visst av god kvalitet. Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og så kan vi teste neste fredag :D
Ser ikke ut som at du er med i oversikten :) skriv inn som nedenfor dersom du vil jeg skal legge deg til.

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Da var sprøyte nr.2 satt og følte denne gangen at det gikk mye bedre enn i går, fikk alt inn, og det kom ingen dråper :love7 men blir forferdelig trøtt etter jeg har tatt sprøyten, og så er det nesten som at jeg kan føle at den går direkte ned til eggstokkene laughing6

Masse masse lykke til!! :love7

Ser ikke ut som at du er med i oversikten :) skriv inn som nedenfor dersom du vil jeg skal legge deg til.

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett
Månen - 34 - b1 - Medicus - forsøk nr 1 men 2 avbrutte forsøk først - gonal f/ fyremadel/Ovitrelle/duphaston - oppstart 30. juli og innsett 16. august

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?
Neeeei :( For en drittbeskjed å få. Det er vondt. Sender en stor klem og håper at dere får lagt en plan videre så fort det lar seg gjøre ❤️

Stor klem til deg Høsteple :Heartred

Back
Topp