August 2023

Takk! Ja, burde nok vært noe der nå for oss begge to.. Må du gjennom ny stimulering eller har dere noe på frys?
Vi må ha ny stimulering, sende de til Danmark og vente på svar om noen er friske. Har brukt ett år på dette ene innsettet. Men kan bli gravid naturlig også, men med høy sjanse for kjemisk. Har opplevd to kjemisk på 7 pp, så det er håp for at det plutselig en dag går bra også.

Vi må ha ny stimulering, sende de til Danmark og vente på svar om noen er friske. Har brukt ett år på dette ene innsettet. Men kan bli gravid naturlig også, men med høy sjanse for kjemisk. Har opplevd to kjemisk på 7 pp, så det er håp for at det plutselig en dag går bra også.
Ny stimulering her også. De siste to embryoene våre var også gentestet men ser ikke ut som det har hjulpet for vår del.

Krysser fingrene for dere, enten at det går neste gang eller at det går bra naturlig :Heartred

Takk :Heartpink

De mente det kunne ha en positiv effekt mtp habituell abort, derfor prøver jeg metformin. Blir også ganske uvel av de, men begynner heldigvis å venne meg litt til de
Aha sånn ja :) jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne gå på de under graviditet men husker ikke helt hvorfor. Du kan bytte til glucophage og. Bare et tips :)

Ny stimulering her også. De siste to embryoene våre var også gentestet men ser ikke ut som det har hjulpet for vår del.

Krysser fingrene for dere, enten at det går neste gang eller at det går bra naturlig :Heartred
Tusen takk, og samme til dere. Målet er så stort og fint, verdt å kjempe for. Men i dag skal det være plass til sorg også, prøve så godt jeg kan å ta følelsene inn over meg.

Hei!
Helt ny på dette, har aldri skrevet her før, men har lest litt her tidligere så tenkte jeg skulle bli med ordentlig nå. Håper jeg skriver på riktig sted :smiley-ashamed004

Jeg skal straks i gang med mitt 5. forsøk med IVF. Har hatt en kjemisk graviditet tidligere og en MA i uke 8 i vår.
Jeg er 35 og dette blir mitt første barn, men min mann har 2 fra før og grunnen til IVF er fordi han steriliserte seg i forrige ekteskap.

Jeg går hos Livio i Oslo, og var på kontroll i dag, så blir trolig innsett onsdag eller torsdag neste uke (23./24.). Dette er vårt siste embryo i fryseren (har hatt to runder med egguttak, fikk 3 embryoer i første runde og 2 i andre) så håper virkelig denne sitter nå.

Hei!
Helt ny på dette, har aldri skrevet her før, men har lest litt her tidligere så tenkte jeg skulle bli med ordentlig nå. Håper jeg skriver på riktig sted :smiley-ashamed004

Jeg skal straks i gang med mitt 5. forsøk med IVF. Har hatt en kjemisk graviditet tidligere og en MA i uke 8 i vår.
Jeg er 35 og dette blir mitt første barn, men min mann har 2 fra før og grunnen til IVF er fordi han steriliserte seg i forrige ekteskap.

Jeg går hos Livio i Oslo, og var på kontroll i dag, så blir trolig innsett onsdag eller torsdag neste uke (23./24.). Dette er vårt siste embryo i fryseren (har hatt to runder med egguttak, fikk 3 embryoer i første runde og 2 i andre) så håper virkelig denne sitter nå.
Lykke til! Gjerne skriv deg opp slik så fører jeg deg opp :) veldig fint om du vil lage et nick også, så er det lettere å følge deg

Legg inn info som følgende:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Hei :Heartred
Jeg er helt ny i forumet, og litt usikker på hvor eller hva jeg skal skrive. Vi har vært prøvere i over 1 år, før vi ble henvist til IVF i år. Har nå har vært igjennom første egguttak der vi fikk 6 på frys, der det første ble satt inn på fredag. Venter nå i spenning på å kan teste (føles som 200 dager til). Går på Linitus, så symptomene er der allerede. Skal teste fredag 25. Siden det er første egginnsett prøver jeg å ikke ha for høye forhåpninger, men det er vanskelig :happy: Hos oss var det mannen som gjør at vi måtte i gang med IVF, derfor er kanskje håpet enda større på at det skal klaffe. En berg- og dalbane av tanker og følelser er det i allefall. Men ville si hei her inne.
Så hyggelig og velkommen til oss :)

Skriv gjerne som oppskriften nedenfor hvis du vil legges til I oppropslisten på side 1.

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

Synes også de var litt tricky, følte noen ganger jeg mistet litt av væska når jeg var på tredje hetteglasset :knegg:

Ble så latterlig mye sprøyter og hetteglass av den runden med stimulering :knegg: (brukte dog bare 1/3 av sprøytene som var til 3 hetteglass)
Wow, det var litt av en samling sprøyter. Jeg har aldri tatt et slikt bilde selv, men det er jo sikkert litt morsomt å ha..

Lykke til! Gjerne skriv deg opp slik så fører jeg deg opp :) veldig fint om du vil lage et nick også, så er det lettere å følge deg

Takk! :)
Løpejente <3 - 35 - B1 - Livio - Forsøk 5 - naturlig syklus - innsett 23./24. august

Jeg begynner å svette litt og bli urolig. På UL forrige uke hadde jeg for tynn slimhinne. Begynte på estradot. Skal ha ny ultralyd morgenen samme dag som innsett.

Leser jo på nett at slimhinnen blir tykkere etter eggløsning og ved østrogentilskudd. Men hvor raskt funker østrogenet? Når jeg googler får jeg bare svar ut fra de som har styrt syklus, ikke om det å tilføre østrogen etter eggløsning. Uff, håper så veldig det ikke blir avbrutt...noen med erfaring? Råd?

Da skal første sprøyte med gonal F settes i morgen, må si jeg gruer meg noe voldsomt
Jeg satt min første på lørdag og har sprøyteskrekk, men det gikk greit likevel. Ganske ubehagelig prosess, men som de andre sier, nålen er tynn og jeg synes ikke den gjør noe vondt. Det ble litt lettere å sette allerede på dag to:happy: Det kommer nok til å gå fint for deg også, men har full forståelse for at du gruer deg.

Så hyggelig og velkommen til oss :)

Skriv gjerne som oppskriften nedenfor hvis du vil legges til I oppropslisten på side 1.

Takk❤️

87-er, 36 år. Prøver på vår første, ved St.Olavs. Dette er forsøk nr 1. Kort protokoll med uttak av 6 egg som alle ble befruktet og fryst. Første innsett i naturlig syklus 11 august. Går på Linitus nå☺️

Hei alle sammen! Vi er vel ikke akkurat i gang ennå, men i dag fikk vi tilsendt kontrakt og medisinliste/resepter, og så skal vi ha samtale med koordinator i morgen. Det sto kort protokoll på beskjeden med medisinene, så da er det vel det da.
Har fått resept på Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Cyclogest. Synes ikke jeg har hatt noen effekt av cyclogest så langt - har brukt det i sommer mens vi har prøvd naturlig. Mensen kommer helt slik den pleier (utenom forrige måned da jeg ikke brukte dem, da var perioden plutselig bare 20 dager, men det har aldri skjedd før så det var jo bare helt spesielt). Men hva hvis de ikke «virker» på meg? Har kort lutealfase så tenker at jeg ønsker meg noe sterkere holdt jeg på å si. Finnes det? :hilarious: Jeg er så ny på dette og føler ikke jeg vet noe som helst. Aner ikke hva jeg lurer på en gang til samtalen i morgen! Men det blir spennende å komme i gang, da:Heartred

Hei alle sammen! Vi er vel ikke akkurat i gang ennå, men i dag fikk vi tilsendt kontrakt og medisinliste/resepter, og så skal vi ha samtale med koordinator i morgen. Det sto kort protokoll på beskjeden med medisinene, så da er det vel det da.
Har fått resept på Menopur, Fyremadel, Ovitrelle og Cyclogest. Synes ikke jeg har hatt noen effekt av cyclogest så langt - har brukt det i sommer mens vi har prøvd naturlig. Mensen kommer helt slik den pleier (utenom forrige måned da jeg ikke brukte dem, da var perioden plutselig bare 20 dager, men det har aldri skjedd før så det var jo bare helt spesielt). Men hva hvis de ikke «virker» på meg? Har kort lutealfase så tenker at jeg ønsker meg noe sterkere holdt jeg på å si. Finnes det? :hilarious: Jeg er så ny på dette og føler ikke jeg vet noe som helst. Aner ikke hva jeg lurer på en gang til samtalen i morgen! Men det blir spennende å komme i gang, da:Heartred
Jeg har lutealsvikt og får progesteron Lutinus. Funker for å forlenge lutealfase, og har blitt fort gravid (men dessverre mistet 3ggr) etter å ha begynt på det.

Cyclogest vil ikke kunne utsette mensen "I evig tid", men skal gi deg vanlig lengde på lutealfasen, dvs 12-14 dager :)

Jeg har blitt så sliten av medisinene (skjønner hva dere mener ift lang protokoll @Sofia87 og @Feyra) at jeg bestemte meg for å be om sykemelding. Har hatt en kjempegod legevikar de siste årene som var forståelsesfull ift ivf, men nå er min egentlige fastlege tilbake (som jeg har treffet to ganger maks) og hun mener at jeg må kontakte sykehuset det jeg er i behandling for å få sykemelding. Usikker på om jeg kan få sykemelding fra sykehuset, men skal spørre. Har null energi for å styre med dette...

Jeg har blitt så sliten av medisinene (skjønner hva dere mener ift lang protokoll @Sofia87 og @Feyra) at jeg bestemte meg for å be om sykemelding. Har hatt en kjempegod legevikar de siste årene som var forståelsesfull ift ivf, men nå er min egentlige fastlege tilbake (som jeg har treffet to ganger maks) og hun mener at jeg må kontakte sykehuset det jeg er i behandling for å få sykemelding. Usikker på om jeg kan få sykemelding fra sykehuset, men skal spørre. Har null energi for å styre med dette...
Uff, så dumt at du ikke møter forståelse fra fastlegen din. Jeg synes absolutt at lang protokoll er mer slitsomt enn kort, denne ene legen sa det var som å prøve å gi gass med bremsen på, ikke rart man blir sliten av det!

Rart at fastlegen din ikke ville hjelpe deg med en sykemelding. I mitt tilfelle ble jeg sykemeldt for utmattelse/tretthet mener jeg. Ikke infertilitet eller noe knyttet til det. Sykehuset tror jeg bare sykemelder 3 dager etter uttak?

Sender deg en stor klem, det er ikke godt å være så sliten ❤️

Jeg satt min første på lørdag og har sprøyteskrekk, men det gikk greit likevel. Ganske ubehagelig prosess, men som de andre sier, nålen er tynn og jeg synes ikke den gjør noe vondt. Det ble litt lettere å sette allerede på dag to:happy: Det kommer nok til å gå fint for deg også, men har full forståelse for at du gruer deg.
Tusen takk :love7 da har jeg nettopp satt sprøyten, jeg merket den veldig godt, så måtte knipe en del :angelic: men det gikk heldigvis fint, bare litt angst med å håndtere hele pennen :oops: er det vanlig at den lekker noen dråper når man tar ut pennen? :sorry:

Da er første sprøyta satt. Jeg brukte et kvarter fra hetta var av til sprøyta var satt, lol! :hilarious: Jeg var så nervøs at klokka mi begynte å pipe pga. unormal høy puls :bag: Det er noe med å stikke seg selv.. Men det gikk bra, og det kommer sikkert til å gå bedre i morgen :angelic:
Jeg kan flyttes til stimulerer, @Høsteple :)

Blir så sinna på sånne fastleger!!
Sykehuset sa at jeg måtte ta det med fastlegen min, og heldigvis er han helt fantastisk og har skrevet ut sykemelding uten å blunke alle gangene jeg har hatt behov for det. Og også opplyst meg om at dwtte er noe arbeidsgiver kan søke om å få igjen for fra første sykemeldingsdag, så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver.
Og det er jo som du sier, man har faktisk ikke energi til å styre med det. Bare å be om en sykemelding er i seg selv ille nok :banghead:

Back
Topp