August 2023

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?
Hva/hvorfor blir forsøk avbrutt? Jeg er helt ny på dette :dontknow Skjønner om du ikke orker forklare!

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?
Åhff! Kjenner til skuffelsen! Drikk et glass vin (om du liker) og gråt hvis du trenger. Det er så beintungt å avbrytes! Stor klem!

Forstår så uendelig godt den skuffelsen du sitter med nå. Sender deg en stor klem ❤️ Du er ikke mislykket, det er ikke din feil at forsøket blir avbrutt. Får dere en samtale? Lagt litt plan videre? ❤️

Når det gjelder blødning, kommer denne ganske raskt etter at du slutter på cyclogest, jeg pleier å begynne å spotte etter 3 dager ca, så full blødning 5 dager etterpå. Har hatt 4 avbrutte forsøk, og det er ganske likt hver gang.

Nei, så utrolig kjipt! Føler sånn med deg:/ har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt men sender deg en stor klem

Jeg hadde sagt til ei venninne (som selv har trengt ivf) at vi holdt på med et forsøk men etter innsettet kjente jeg at jeg ikke orket å oppdatere henne om eventuelle skuffelser eller positiv test så når jeg fikk spørsmål fra henne i dag om når det ble innsett så løy jeg og sa at våre to embryoer ikke utviklet seg bra nok så det blir ikke innsett. Så fikk jeg som svar: hæ, så dere betale 90.000 for kun to embryoer?
Da svarte jeg at det ikke er slik at man er sikret et viss antall embryoer selvom man betaler. Og så svarte hun at hun fikk 10 egg ut og 5 ble til fine embryoer på frys. Altså… hvorfor svare noe slikt?? Er jeg for sensitiv eller er dette et skikkelig på tryne svar?? Kjenner at hun gjorde meg skikkelig irritert og jeg er glad for at jeg ikke har fortalt henne at vi har hatt et innsett nå.

Så utrolig kjipt. Sender over en klem :Heartred

Jeg hadde sagt til ei venninne (som selv har trengt ivf) at vi holdt på med et forsøk men etter innsettet kjente jeg at jeg ikke orket å oppdatere henne om eventuelle skuffelser eller positiv test så når jeg fikk spørsmål fra henne i dag om når det ble innsett så løy jeg og sa at våre to embryoer ikke utviklet seg bra nok så det blir ikke innsett. Så fikk jeg som svar: hæ, så dere betale 90.000 for kun to embryoer?
Da svarte jeg at det ikke er slik at man er sikret et viss antall embryoer selvom man betaler. Og så svarte hun at hun fikk 10 egg ut og 5 ble til fine embryoer på frys. Altså… hvorfor svare noe slikt?? Er jeg for sensitiv eller er dette et skikkelig på tryne svar?? Kjenner at hun gjorde meg skikkelig irritert og jeg er glad for at jeg ikke har fortalt henne at vi har hatt et innsett nå.

Synes det var kjipt svar fra venninnen din ja. Det er dessverre ikke alltid folk tenker seg om men snakker ut fra egne erfaringer uten å lytte og støtte når det er det man egentlig trenger.

Huff, her trenger du egentlig ikke svare, hadde nok også holdt kortene tett til brøstet. Er ingenting som er en selvfølge i dette gamet.

Hei dere, jeg har hengt litt rundt inne på forum en stund. Må si at det er mange tøffe damer her (og partnere). Denne prosessen er tøffere en hva jeg hadde sett for meg.
Vi er i gang med runde to nå på første forsøk etter avbrudd før sommeren.
Vet ikke helt hvor jeg vil med å skrive men.. Noe med at kunne snakke litt med andre i samme båt tenker jeg.
Om vi får det til blir det mitt andre barn og 1 med ny partner.

Ånei, jeg sender deg en klem og tenker på deg Høsteple :( :Heartred

Huff, så leit ❤️

Var på ultralyd i dag, CD11. Slimhinna var ok(tror 8 mm), men hadde foreløpig kun små follikler, tror den største på hver side var 7 mm :banghead: Hvorfor må kroppen min tulle når jeg skulle ha innsett i naturlig syklus?!
Fikk beskjed om å begynne med 2 x Letrozol i dag og frem til fredag, så ny ultralyd da. Skulle jo ha naturlig syklus nå fordi de mente hormoner klusset til syklusen min siden jeg alltid har så kort lutealfase etter innsett. Men nå føler jeg vi er tilbake til det samme jeg har gjort 1000 ganger før som ikke har gitt resultater i det hele tatt.
Jeg ønsker fortsette ei uke til og se etter eggløsning da, men det var ikke et alternativ :meh:

Samtidig orker jeg ikke vente ENDA en mnd på innsett som var alternativet hvis jeg ikke ville gå på Letrozol.

Sorry sutrete innlegg, blir bare så skuffa og lei meg når kroppen oppfører seg sånn :sad010og når jeg ikke får holde meg til planenføler
Hei!
Helt ny på dette, har aldri skrevet her før, men har lest litt her tidligere så tenkte jeg skulle bli med ordentlig nå. Håper jeg skriver på riktig sted :smiley-ashamed004

Jeg skal straks i gang med mitt 5. forsøk med IVF. Har hatt en kjemisk graviditet tidligere og en MA i uke 8 i vår.
Jeg er 35 og dette blir mitt første barn, men min mann har 2 fra før og grunnen til IVF er fordi han steriliserte seg i forrige ekteskap.

Jeg går hos Livio i Oslo, og var på kontroll i dag, så blir trolig innsett onsdag eller torsdag neste uke (23./24.). Dette er vårt siste embryo i fryseren (har hatt to runder med egguttak, fikk 3 embryoer i første runde og 2 i andre) så håper virkelig denne sitter nå.
Hei! Jeg er også i behandling på Livio - så hyggelig vi er flere❤️ Jeg krysser alt jeg har for dere og at dette er en stayer! :)

Sender deg verdens største klem❤️

Hei alle,

Jeg trenger litt hjelp fra dere med-søstere nå. Jeg skal ha tilbakesetting av tint embryo i naturlig syklus. Første gang med naturlig, men har 6 tilbakesettinger med 7 embryo bak meg. Endt med 1 MA og 2 kjemisk.

Jeg tracker EL om dagen og begynte mandag kveld. Da var den negativ. Kontroll tirsdag på syklusdag 9 og da var slimhinna bare 2,1 mm. Jeg ble kjempe skuffa. Og samme kveld ble EL testen positiv da jeg kjente smerter:oops: Men onsdag og torsdag morgen negativ. Legen trodde det var en falsk positiv test pga tynn slimhinne og ikke store nok eggposer.

Er det noen som har opplevd liknende før? Jeg tok en pipelle prøve i juni og etter det har syklusen min vært kjempe merkelig! Eggløsning på dag 10 og 11 og sykluslengder på 35 og 25 dager! Jeg har i alle år hatt klokkeren syklus, både mens dag 28/29 og EL 14/15. Jeg forstår ingenting:(

@Høsteple det var trist å høre.
Blir det flere runder? I så fall håper jeg det ordner seg da. Lykke til!

Jada vi har tre til på frys :) det er bare den kjipe følelsen av å stå på stedet hvil. Ikke minst 5 t i bil hver vei, så jeg blir så fysisk og psykisk sliten av det.
Det forstår jeg godt. Du var jo og litt skeptisk til medisineringen, håper du slipper en slik runde til. :Heartred

Uff, så dumt at du ikke møter forståelse fra fastlegen din. Jeg synes absolutt at lang protokoll er mer slitsomt enn kort, denne ene legen sa det var som å prøve å gi gass med bremsen på, ikke rart man blir sliten av det!

Rart at fastlegen din ikke ville hjelpe deg med en sykemelding. I mitt tilfelle ble jeg sykemeldt for utmattelse/tretthet mener jeg. Ikke infertilitet eller noe knyttet til det. Sykehuset tror jeg bare sykemelder 3 dager etter uttak?

Sender deg en stor klem, det er ikke godt å være så sliten ❤️
Blir så sinna på sånne fastleger!!
Sykehuset sa at jeg måtte ta det med fastlegen min, og heldigvis er han helt fantastisk og har skrevet ut sykemelding uten å blunke alle gangene jeg har hatt behov for det. Og også opplyst meg om at dwtte er noe arbeidsgiver kan søke om å få igjen for fra første sykemeldingsdag, så jeg ikke skal ha dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver.
Og det er jo som du sier, man har faktisk ikke energi til å styre med det. Bare å be om en sykemelding er i seg selv ille nok :banghead:
❤️ Det løste seg heldigvis via min kiropraktiker som sykemeldte meg ut neste uke (har muskelplager som har blitt værre under forsøket). Men ja, syns det var rart at fastlegen ikke ville gjøre det. Eller, på en måte gir det jo mening som hun sa at sykehuset burde sykemelde meg siden de er ansvarlige for behandlingen som gjør at jeg trenger sykemelding. Men så sa hun at hun ikke hadde noen info om behandlingen og det høres jo ut som at hun ikke stoler på meg, eller i hvert fall ikke har lest journalen fra vikaren... Aaaanyway, det er løst for nå.

Back
Topp