August 2023

Det er noen år siden jeg var hos de, men de er helt klart mest streng ved uttak/oppstart av behandling. Dersom du tar kontroll hos en gyn nærme deg vil de ikke veie deg ved innsett. Dersom du tar kontroll på st Olavs vil de mest sannsynlig veie deg
Jeg veide 2.5 kg for mye en gang på kontroll og ble sendt rett hjem igjen. 5 t I bil. Med tvungen oppfølging fra spl og noen mnd ksrenstid før jeg fikk innsett igjen (de "regnet ut" hvor lang tid jeg trengte å gå ned disse kg og fikk ikke starte på igjen før det). Det var veldig nedverdigende behandling og gjorde mine komplekser for veiing mye verre.
Jeg er desverre ikke sjokkert at all.
Fortsatt traumer etter forsamtale der med møkkadama som kostet bort endoen min(på stolavs har jeg ikke endo, det bestemte hun) og har derfor aldri før fått behandling for det av dem. Også kastet hun ett blikk på mannen min og sa noe a la "du er feit og snuser derfor blir dere ikke gravid". Fyren hadde ul av testikler fordi prøven var så dårlig at de mistenkte kreft, vi fikk beskjed om at icsi var helt åpenbart.

Også på forsøk så var det visst så mirakuløst bra likevel(3mnd etterpå, ingen livsstilsforandring) at de tok vanlig ivf istedenfor icsi... vi protesterte til ingen nytte . 2/13 befruktet, 1 insett dag 2 og ingen på frys.

Fikk melding fra Hausken nå om at svarene på vevsprøver tyder på en infeksjon i livmoren og jeg fikk en resept på en toukers kur som jeg må ta før fryseforsøk. Ser resepten ligger inne, men vet ikke om jeg skal starte på den med en gang. Står «Dette til orientering, vi er tilbake fra ferie om 2,5 uker» på slutten, så tror ikke jeg får noe mer svar.
Bare å begynne, og pass på å få i deg litt probiotika også. Eventuelt bruk vivag pluss 4-5 dager etter ab kuren

Så bra at du har fått et svar som forhåpentligvis kan være grunnen til at det ikke har funket til nå :Heartpink har du fått resept på Doxylin? Jeg ser ingen åpenbar grunn til at du bør vente med å ta kuren, men hvis du kan vente til klinikken åpner og fremdeles rekke innsett i august, så er jo det det beste.

Jeg har jo selv tatt en to-ukers kur og ble gravid etter det, på 10. innsettet. Har veldig troen på at dette er forklaringen for din del også, når alt annet ser så bra ut. Blir så frustrert av at det offentlige ikke tar tak i sånne «lavthengende frukter» som mulig infeksjon i livmor - jeg regnet meg frem til at vi har fått satt inn 6 AA-blastoer, hvor ikke en eneste en førte til noe annet enn kjemiske :mad:
Så godt å høre! Det gir håp! Men samtidig hårreisende at de ikke tester for noe så enkelt tidligere i forløpet!
Ja, jeg fikk resept på 14-dagers kur med Doxylin og har hentet ut medisin. Da starter jeg på kuren i morgen da. Ser egentlig ikke noe grunn for at han skulle skrive en resept på det i ferien sin hvis jeg ikke skal begynne på den før uti august.

Poojenta - 36 - B13 - Klinikk Hausken - FER#3 - DHEA, gonal F, genotropin, ganirelix, gonapeptyl, ovitrelle. Oppstart 16.07

Poojenta - 36 - B13 - Klinikk Hausken - FER#3 - DHEA, gonal F, genotropin, ganirelix, gonapeptyl, ovitrelle. Oppstart 16.07
Kan jeg spørre hva det var som gjorde at du fikk genotropin? Tenkte jeg skulle foreslå det selv for vårt siste forsøk. Og er det DHEA du skal gå på eller tostran?

Her er jeg 2 dpo, men vi prøvde ikke hjemme for å ikke ødelegge for neste innsett. Gjorde litt vondt å la være :bag:
Men det betyr at jeg har truffet godt på å booke ultralyd til innsett I august. Frem til cd 12 er vi på ferie i karlstad, Sverige. Og det var vanskelig å finne gynekolog, må jeg si! Fant en, men den var dyr. 1800 for ultralyd tror jeg. Så da satset jeg på at eggløsning var noen dager forsinket (som den ofte er på letrozol), og booket meg inn i Oslo til kvelden cd 12. Elsker når mine behov for å planlegge faktisk funker så bra som nå :angelic:

Her er jeg 2 dpo, men vi prøvde ikke hjemme for å ikke ødelegge for neste innsett. Gjorde litt vondt å la være :bag:
Men det betyr at jeg har truffet godt på å booke ultralyd til innsett I august. Frem til cd 12 er vi på ferie i karlstad, Sverige. Og det var vanskelig å finne gynekolog, må jeg si! Fant en, men den var dyr. 1800 for ultralyd tror jeg. Så da satset jeg på at eggløsning var noen dager forsinket (som den ofte er på letrozol), og booket meg inn i Oslo til kvelden cd 12. Elsker når mine behov for å planlegge faktisk funker så bra som nå :angelic:
Ingenting som er bedre :Heartred

Jeg går å venter på at det skal bli helg sånn at mensen kommer. For når den er her betyr det at det er 28 dager til oppstart av medisiner og vi er endelig ett skritt nærmere innsett :gen014
Mannen kommer hjem fra sjøen på onsdag og vi har fått anbefalt å prøve selv med tanke på at jeg hadde sanering for ikke så lenge siden, og det er økte sjanser da. Men er så redd for at om vi skulle være så heldige å bli gravide før oppstart, så mister jeg bare igjen, også ender det opp med at innsettet nok engang blir utsatt :bored:

Jaja måtte uansett tiden gå inn i granskauen fort fremover, samtidig som den må gå sakte sånn at vi kan nyte sommeren

Jeg går å venter på at det skal bli helg sånn at mensen kommer. For når den er her betyr det at det er 28 dager til oppstart av medisiner og vi er endelig ett skritt nærmere innsett :gen014
Mannen kommer hjem fra sjøen på onsdag og vi har fått anbefalt å prøve selv med tanke på at jeg hadde sanering for ikke så lenge siden, og det er økte sjanser da. Men er så redd for at om vi skulle være så heldige å bli gravide før oppstart, så mister jeg bare igjen, også ender det opp med at innsettet nok engang blir utsatt :bored:

Jaja måtte uansett tiden gå inn i granskauen fort fremover, samtidig som den må gå sakte sånn at vi kan nyte sommeren
Jeg forstår deg så godt ❤️ vi står i samme dilemma. Vi fikk jo faktisk utsatt innsett fra april til juni pga abort fra en hjemmelaget, og det er så sykt surt. For vår del har vi 3 på frys og vil avstå frem til vi er ferdige med de, etter det kan vi prøve så mye vi vil hjemme. Forstår godt ditt dilemma altså, veldig lett for meg/andre å synse om hva som er lurest, men det er deres magefølelse som er viktig. Det er så surt å få behandling utsatt..

Kan jeg spørre hva det var som gjorde at du fikk genotropin? Tenkte jeg skulle foreslå det selv for vårt siste forsøk. Og er det DHEA du skal gå på eller tostran?
Jeg gikk på DHEA. Sluttet på det nå når jeg stimulerer. Jeg tror genotropin er pga lav respons. At den muligens kan hjelpe flere egg til modning. Jeg fikk ut fire egg sist forsøk, og det er rekord for meg, da gikk jeg også på både DHEA og genotropin.

Jeg forstår deg så godt ❤️ vi står i samme dilemma. Vi fikk jo faktisk utsatt innsett fra april til juni pga abort fra en hjemmelaget, og det er så sykt surt. For vår del har vi 3 på frys og vil avstå frem til vi er ferdige med de, etter det kan vi prøve så mye vi vil hjemme. Forstår godt ditt dilemma altså, veldig lett for meg/andre å synse om hva som er lurest, men det er deres magefølelse som er viktig. Det er så surt å få behandling utsatt..
Ja der sier du noe Høsteple. Vi skulle jo egentlig ha innsett september i fjor, ble gravid selv og nå pga mange faktorer så har plutselig 1 år flydd avgårde. Og eggene mine har vel neppe blitt bedre på den tiden :bored:
Nei her blir det å avstå frem til innsett. Takk for gode tanker og innspill. Setter stor pris på det

Jeg går og venter på eggløsning for å få oversikt over når neste mensen er forventet. Må prøve å ordne meg med jobb sånn at jeg får dratt på ultralyd på riktig dag i syklus og så reise når det blir innsett. Jeg er spent på om syklusen min nå faller tilbake til normalen sånn som den har pleid å gjøre etter forsøk. Appen min som regner ut sannsynlig eggløsning og mens er helt på ville vidder etter lange og korte sykluser omhverandre. :laughing002

Jeg begynte med nedregulering idag - første sprøyte med gonapeptyl satt :) Var på privat ultralyd for en måned siden og da fant de en 3x3 cm cyste (med blod, fra eggløsning trodde hun). Håper ikke den gir noen problemer. Andre som har hatt cyste ved ferskforsøk?

Jeg begynte med nedregulering idag - første sprøyte med gonapeptyl satt :) Var på privat ultralyd for en måned siden og da fant de en 3x3 cm cyste (med blod, fra eggløsning trodde hun). Håper ikke den gir noen problemer. Andre som har hatt cyste ved ferskforsøk?

Ikke akkurat med fersk forsøk. Men da jeg ble naturlig gravid med eldste så var jeg inne på ultralyd for å undersøke hvorfor det tok sånn tid å bli gravid. Jeg hadde cyste og det så dårlig ut for eggløsning sa gynekologen jeg gikk til. Dette her var lite håp for mente hun.

Mensen kom ikke og jeg fikk positiv test gitt. Så da hadde eggløsning skjedd allikevel og jeg hadde tilogmed blitt gravid på den. ❤️ Babyen er nå 13 år og har kranglet med meg om rydding av rommet sitt. :laughing002

Back
Topp