August 2022

Ikke noe liv lengre :sad010det var forventet, men likevel så forferdelig vondt:(
Kjære, gode du ❤️ For en beskjed! Den gjør alltid vondt, uansett hva man har tenkt å forkant. Jeg tenker på deg og håper at du får en god runde senere i høst ❤️
 
Føler sånn med deg. Vi var ordentlig uheldige begge to denne runden. *klemmepå* Det er så urettferdig at det skal gå galt når vi akkurat har rukket å få forhåpninger.
Takk gode deg :Heartred Ja, håper virkelig på oss neste runde, når enn det skulle bli:Heartred
Dette var veldig trist å lese, det var ikke sånn det skulle gå. Jeg hadde håpet på at du skulle få det til denne gangen, du fortjener det! Jeg sender deg en stor klem. ❤
Takk skjønne deg :HeartredFøles som om hele hjertet mitt ble knust. Og skjønner ikke hvordan jeg skal orke å gå gravid igjen. :( Samtidig så er det eneste jeg vil å komme igang igjen.

Ånei! Så trist! Sender mange klemmer. Ta vare på deg selv.❤️
Takk gode du:Heartred

Så forferdelig trist! Sender masse varme tanker til det du skal gjennom nå! :Heartred
:Heartred:Heartred:Heartred
Så forferdelig trasig Sofia :crybaby2
Ja. Første positive test på to år, så skulle det ende sånn:sad010
Kjære, gode du ❤️ For en beskjed! Den gjør alltid vondt, uansett hva man har tenkt å forkant. Jeg tenker på deg og håper at du får en god runde senere i høst ❤️
Ja, det knuste virkelig hjertet mitt, selv om jeg var forberedt på det. Trodde jeg var gravid da man sto opp, og så ikke gravid når man legger seg :sad010:Heartred
 
Uff nei :Heartred :( Masse gode klemmer og tanker til deg!!!
Takk skjønne deg :Heartred
Å kjære Sofia :Heartred Alle mine beste tanker din vei i dag. Det er så ufattelig vondt selv om man kanskje bakerst i hode og i hjerte på en måte vet. Ta vare på deg selv i tiden fremover :Heartred
Takk fine, gode Litjmora:Heartred Ja, jeg visste jo egentlig. Men samtidig var det enda et ørlite håp:Heartred
:sorry: For en fryktelig beskjed å få. Håper du har mye støtte rundt deg. Mange klemmer ❤️
:Heartred:Heartred
Kjære du. Dette var fryktelig trist å lese, selv om usikkerheten har vært stor. Jeg sender deg verdens største klem og kan ikke annet enn å ønske at dette går så bra for seg som det kan, både for kropp og sinn. :Heartbigred

Selv om dette ikke er annet enn dritt, håper jeg du i det minste finner i en ro i avklaringen. Og så tenker jeg at det må være håp for fremtiden i at dere tross alt klarte å bli gravide igjen, og det med inseminasjon. Jeg kommer til å følge deg inn i bedre tider❤
Fineste persefone:Heartred Det er på en måte godt å få en avklaring. Og det er bedre nå enn om 2-3-4 uker. Må prøve å ta med meg at vi klarte bli gravide på IUI. Begge gangene vi har blitt gravide er faktisk på IUI, så vi kommer nok til å kjøre på med det privat imellom innsettene i Porsgrunn.
Koselig om du følger meg inn i bedre tider. Må bare ta av meg hatten for den utrolige støtten du gir til alle. Du er virkelig fantastisk og jeg heier så mye på den lille spiren i magen din, du fortjener det bare så innmari:Heartred
 
For en JÆVLIG dag det ble i går. :blackeye:
Satte fire cytotec med en gang jeg kom hjem, ville bare bli ferdig med det. Vi skulle egentlig bort i helga, og bestemte oss for å reise uansett. Har hatt to SA før, og tenkte at dette klarer jeg. Vi får legge inn et par ekstra stopp så jeg kan skifte bind og bli kvitt litt blod og klumper :hungover:
Har tatt cytotec den ene gangen for å bli kvitt restene, men husker ingen smerter fra den ganga. Ante virkelig ikke at MA var SÅÅ mye mer smertefullt.
Tok pillene i 12-tiden og så satte vi oss i bilen kl 15, og DA smalt det. Det er de verste smertene jeg har hatt noen gang, og jeg har hatt MAAANGE beinbrudd :banghead:
At folk blir sendt hjem med en «oppskrift» og piller og følelsen av «fiks dette selv» er helt horribelt, det burde ikke vært lov. Satt i bilen i 1,5 t i helt sinnsyke smerter. Hadde allerede proppet i meg 2xpinex, 2xvoltaren, 2xparalgin forte og 2xtramadol, så kunne virkelig ikke ta mer smertestillende heller.. Jeg var skjelven, kritthvit i ansiktet og blå på leppene, og helt vanvittig kvalm.
Det roet seg i 18-tiden. Da hadde jeg tatt ytterligere to tabletter med noe lignende voltaren etter at mi søster som jobber på legekontor hadde rådført seg med lege der, og ordnet piller til meg.

Nå kjenner jeg ingenting, bortsett ifra en helt forferdelig tomhetsfølelse. Hadde nesten begynt å glede oss til aprilbaby:sad010

Sorry for langt og sutrete innlegg, måtte bare få det ut. Det var en helt forferdelig traumatisk opplevelse.

Og takk for all støtten i både opp- og nedturer. Hadde aldri holdt ut dette her uten dere :Heartred
 
For en JÆVLIG dag det ble i går. :blackeye:
Satte fire cytotec med en gang jeg kom hjem, ville bare bli ferdig med det. Vi skulle egentlig bort i helga, og bestemte oss for å reise uansett. Har hatt to SA før, og tenkte at dette klarer jeg. Vi får legge inn et par ekstra stopp så jeg kan skifte bind og bli kvitt litt blod og klumper :hungover:
Har tatt cytotec den ene gangen for å bli kvitt restene, men husker ingen smerter fra den ganga. Ante virkelig ikke at MA var SÅÅ mye mer smertefullt.
Tok pillene i 12-tiden og så satte vi oss i bilen kl 15, og DA smalt det. Det er de verste smertene jeg har hatt noen gang, og jeg har hatt MAAANGE beinbrudd :banghead:
At folk blir sendt hjem med en «oppskrift» og piller og følelsen av «fiks dette selv» er helt horribelt, det burde ikke vært lov. Satt i bilen i 1,5 t i helt sinnsyke smerter. Hadde allerede proppet i meg 2xpinex, 2xvoltaren, 2xparalgin forte og 2xtramadol, så kunne virkelig ikke ta mer smertestillende heller.. Jeg var skjelven, kritthvit i ansiktet og blå på leppene, og helt vanvittig kvalm.
Det roet seg i 18-tiden. Da hadde jeg tatt ytterligere to tabletter med noe lignende voltaren etter at mi søster som jobber på legekontor hadde rådført seg med lege der, og ordnet piller til meg.

Nå kjenner jeg ingenting, bortsett ifra en helt forferdelig tomhetsfølelse. Hadde nesten begynt å glede oss til aprilbaby:sad010

Sorry for langt og sutrete innlegg, måtte bare få det ut. Det var en helt forferdelig traumatisk opplevelse.

Og takk for all støtten i både opp- og nedturer. Hadde aldri holdt ut dette her uten dere :Heartred
De smertene der er så grusomme. Det aller verste jeg har opplevd. Og det er bare de fysiske smertene. Oppå det hele er det hele det mentale som rakner mens du skriker ut alt vondt. Det gjorde så vondt at jeg nesten ble redd for å få positive tester, for da var jeg redd for å oppleve det igjen. Så farget blir man etter mange aborter. Jeg håper dette er siste gang, og at neste gang du opplever smerter i nærheten av dette er når du føder din lille skatt ❤️
 
De smertene der er så grusomme. Det aller verste jeg har opplevd. Og det er bare de fysiske smertene. Oppå det hele er det hele det mentale som rakner mens du skriker ut alt vondt. Det gjorde så vondt at jeg nesten ble redd for å få positive tester, for da var jeg redd for å oppleve det igjen. Så farget blir man etter mange aborter. Jeg håper dette er siste gang, og at neste gang du opplever smerter i nærheten av dette er når du føder din lille skatt ❤️
Det er akkurat sånn jeg føler det nå. At jeg vet ikke om jeg klarer det der en gang til, og derfor ikke skjønner hvordan jeg skal orke å bli gravid igjen :blackeye: På en måte godt å høre at det ikke bare er meg som er «pinglete», som synes det var så vondt. Snakket med ei venninne som er lege, hun har både født vanlig, blitt satt i gang og tatt cytotec, og sa hun synes det var like jævlig som smertene hun fikk da hun ble satt i gang:blackeye:
 
Det er akkurat sånn jeg føler det nå. At jeg vet ikke om jeg klarer det der en gang til, og derfor ikke skjønner hvordan jeg skal orke å bli gravid igjen :blackeye: På en måte godt å høre at det ikke bare er meg som er «pinglete», som synes det var så vondt. Snakket med ei venninne som er lege, hun har både født vanlig, blitt satt i gang og tatt cytotec, og sa hun synes det var like jævlig som smertene hun fikk da hun ble satt i gang:blackeye:
Jeg opplevde smertene etter cytotek like ille som fødselsrier... og jeg var bare 6 uker på vei. Følte det samme i flere uker etterpå: at jeg slett ikke orker å bli gravid og miste igjen. Men nå har det gått 2 måneder og jeg begynner å samle krefter til nytt forsøk. Gi deg litt tid. Og ta ekstra vare på deg selv i de kommende dagene. :Heartred:Heartred:Heartred
 
Det er akkurat sånn jeg føler det nå. At jeg vet ikke om jeg klarer det der en gang til, og derfor ikke skjønner hvordan jeg skal orke å bli gravid igjen :blackeye: På en måte godt å høre at det ikke bare er meg som er «pinglete», som synes det var så vondt. Snakket med ei venninne som er lege, hun har både født vanlig, blitt satt i gang og tatt cytotec, og sa hun synes det var like jævlig som smertene hun fikk da hun ble satt i gang:blackeye:
Du er langt fra pinglete. Den smerten gjorde at jeg besvimte i en butikk. Og den gangen var det uten cytotec (bare vanlig sa). Med cytotec lå jeg på badet og skreik i flere timer. At dette er en hjemmeprosedyre er underlig. Og at vi er så mange som går gjennom det, gang på gang. Det forteller meg om kvinnehelse og prioriteter. Ville menn godtatt å ligge sånn på gulvet i flere timer, opptil mange ganger, uten at rutinene ble gjort om? Sorry. Ikke meningen å bli politisk i alt det vonde, men jeg er så pissed på skjevfordelingen i helse Norge, og det forarger meg hver gang en medsøster skal ligge å skrike i smerter sånn. ❤️❤️ Jeg håper forsøket ditt i høst gir deg en hjerteskatt ❤️
 
Jeg er så enig i det dere andre skriver om MA og hjemmeabort! Å sende med puslete smertestillende som ikke tar brodden av dem verste smerten er bare skikkelig skittstøvvel. Når det er sagt, så synes jeg det var dårligere smertelindring de gangene jeg måtte gjøre det på sykehus. Første gang fikk jeg i tillegg beskjed om at det var min egen feil at et strakk ut fordi jeg var så lat og bare låg i sengen, jeg måtte da komme meg ut i trappene og gå opp og ned må vite. Det var en exu btw og gjorde at jeg mistet en eggleder.

Jeg gjennomfører ikke hjemmeabort uten å få oxynorm til. Det er veldig sterkt, men so what? Poenget er at det skal være så lite tortur som mulig.

Uansett. Jeg forstår så godt den frykten for å oppleve igjen ❤️ heldigvis går det bra for de fleste til slutt ❤️
 
Det er akkurat sånn jeg føler det nå. At jeg vet ikke om jeg klarer det der en gang til, og derfor ikke skjønner hvordan jeg skal orke å bli gravid igjen :blackeye: På en måte godt å høre at det ikke bare er meg som er «pinglete», som synes det var så vondt. Snakket med ei venninne som er lege, hun har både født vanlig, blitt satt i gang og tatt cytotec, og sa hun synes det var like jævlig som smertene hun fikk da hun ble satt i gang:blackeye:
Kjære @Sofia87 ❤️ så forferdelig vondt å lese, etter alt du har vært i gjennom denne uken. Jeg hadde virkelig et håp innerst inne for deg jeg også. Jeg vil bare si til deg at det går over! Jeg har sittet med eksakt samme tanker som deg etter en traumatisk MA, jeg sidestiller også riene etter cytotec med fødselsrier – faktisk verre og mer intenst, den psykiske smerten hjelper såklart ikke. Sender deg en diger klem, og vil til slutt si at jeg har troen på at du blir gravid igjen, med en terminspire.
 
Hva er sannsynligheten for at man får satt inn 2, 5 dagers? Jeg er usikker på hva jeg ville valgt denne ganga.
Fikk satt inn 2 sist og ble gravid men endte i tidlig sa.
 
Hva er sannsynligheten for at man får satt inn 2, 5 dagers? Jeg er usikker på hva jeg ville valgt denne ganga.
Fikk satt inn 2 sist og ble gravid men endte i tidlig sa.
Det de sa i Danmark iallefall er at de ikke anbefaler det da det ikke er noe som tilsier at raten er større for en fullført graviditet :) muligheten for at ett fester seg å det andre faller fra er der, men også sjansen for at kroppen kan støte fra seg begge selv om et er av god kvalitet
 
Back
Topp