August 2020 ✨

Må ha hatt tidenes eggløsning denne gangen! Var så ømt og vondt at jeg ikke kunne slippe ut magen, gikk å holdt inne magen hele dagen på jobb! Måtte ta paracet liksom?! For EL?! Kjentes nesten ut som etter egguttak :O Men nå har egget TYDELIG sluppet i allefall, for all smerte er over. Haha :p noen andre som har sterke EL smerter?

Jeg pleier ikke kjenne så mye til den, men etter spontanaborten fikk jeg skikkelig vondt ved første el, kjente den godt for første gang.

10 dpo og ganske sikker på jeg ser en liten strek der :Heartred:nailbiting:

PSX_20200824_094046.jpg

Jeg skal ta min første sprøyte med fyremadel imorgen 08:00. Noen som vet hvorfor sykepleierne på riksen sier at den skal settes i magen men så står det låret på bruksanvisningen?

Jeg skal ta min første sprøyte med fyremadel imorgen 08:00. Noen som vet hvorfor sykepleierne på riksen sier at den skal settes i magen men så står det låret på bruksanvisningen?

Jeg vet faktisk ikke hvorfor, men de sier det om alle sprøytene på min klinikk også. Selv om det står låret så får jeg beskjed om magen. Kanskje det er lettere i magen eller noe?

Jeg vet faktisk ikke hvorfor, men de sier det om alle sprøytene på min klinikk også. Selv om det står låret så får jeg beskjed om magen. Kanskje det er lettere i magen eller noe?

Hm ja da får jeg bare kjøre den i magen ☺️ Hvilken tid sa de til deg om å ta Fyremadel? Jeg har fått beskjed om å ta Gonal-F på kvelden og Fyremadel mellom 08-09 på morgningene..

Hm ja da får jeg bare kjøre den i magen ☺️ Hvilken tid sa de til deg om å ta Fyremadel? Jeg har fått beskjed om å ta Gonal-F på kvelden og Fyremadel mellom 08-09 på morgningene..

Fyremadel sa de 8:00, men da er jeg alltid på vei til jobb. Jeg spurte om 7:30 var greit, og det var ingen problem bare det var samme tid hver dag. Tror det er litt mindre slingringsmonn på den enn mange andre medisiner. Må innrømme 7:30 ble litt tidlig i helgen da :p Gikk på annen hormon, men jeg tok den også om kvelden.

10 dpo og ganske sikker på jeg ser en liten strek der :Heartred:nailbiting:

Vis vedlegget 333800
Spennande!! Har du nokon symptom? Eg er 6dp5dt/11DPO og er i ferd med å bli gaaaal! Går frå å vera håpefull til å krisemaksimera mange gonger om dagen... :banghead: Og overanalyserer kvart minste symptom, men er jo umogleg å vita om det er Lutinus eller reelle symptom. Har ømme bryst, murringar og press i livmor, vondt i ryggen, hovudverk, kvalme og brekningar innimellom, trøtt og you name it. Men det kan jo vera kun Lutinus og støttemedisinar som gjer alt dette... Orkar ikkje testa før 14 DPO, vil ha eit sikkert svar. Sukk, ikkje lett dette her!!

Spennande!! Har du nokon symptom? Eg er 6dp5dt/11DPO og er i ferd med å bli gaaaal! Går frå å vera håpefull til å krisemaksimera mange gonger om dagen... :banghead: Og overanalyserer kvart minste symptom, men er jo umogleg å vita om det er Lutinus eller reelle symptom. Har ømme bryst, murringar og press i livmor, vondt i ryggen, hovudverk, kvalme og brekningar innimellom, trøtt og you name it. Men det kan jo vera kun Lutinus og støttemedisinar som gjer alt dette... Orkar ikkje testa før 14 DPO, vil ha eit sikkert svar. Sukk, ikkje lett dette her!!

Veldig spennende! Nje har begynt å kjenne på symptomer for overstimulering, som større buk og tungpustet. Så kjenner mest på det! Kaster ned på vann og håper det ikke blir verre! Ellers littegrann i brystene og sure oppstøt i går. Dette er jo min tredje graviditet (to tidligere MA) og hadde egentlig ikke noen symptomer å snakke om de gangene. Når testdag nærmet seg kjentes det ut som mensen skulle komme. Så umulig å bli klok på det der.

Alt du beskriver kan være symptom både på graviditet og annet ja! Umulig å vite. Kjenner såå på det du beskriver om at det går fra håp til det motsatte. Flink som klarer å vente! Jeg har konkludert med at jeg liker spenningen med mulig svak strek før tiden :p Samboer fikk valget om jeg skulle holde han oppdatert på testingen og den berg- og dalbanen det kan være, eller informere om det endelige resultatet på 14dpo. Etter litt tenking ville han være med på testingen.
Har testet siden 6 dpo slik at jeg vet det ikke er Ovitrellen som slår ut nå.

Spurte de på Medicus om dette faktisk! Og da svarte de at de anbefalte alle å heller sette sprøyte i magen da det er mindre nerver der og skal gjøre mindre vondt. Men hvorfor bruksanvisningen sier låret, vet jeg ikke:joyful: Lykke til med første fyremadel!

Nå er det enda ei stund til jeg skal begynne på progesteronstøtte, venter enda på mensen:wacky: men jeg bare lurte på, jeg har hentet ut både lutinus og duphaston, og regner med å ta disse samtidig etter innsett. Men ser at de fleste av dere kun tar lutinus? Har ikke fått noen forklaring av medicus om hvorfor, men har bare lest her at de aller fleste bare tar lutinus, så ble bare nysgjerrig:joyful: Vet noen grunnen til at jeg må ha begge deler?o_O Kan si at grunnen til IVF er lav AMH.

Har ingenting å si om du setter den i låret, magen, armen, så lenge det er subkutant som betyr under huden. Det er kanskje større sjanse for å stikke feil (i muskelen) i låret, enn i magen fordi de fleste har et greit fettlag på hele magen :) jeg satt bemfola i magen og cetrotide i låret for jeg synes personlig det var minst vondt :) hilsen sykepleier!

Da tør jeg endelig å settes på gravid ❤️ 4+2 i dag og fikk nettopp en telefon fra klinikken om at hcg’en målt i dag var på 1200. Hurra!! Så nå gjelder det bare å være tålmodig frem til TUL i sept :nailbiting:

Nå er det enda ei stund til jeg skal begynne på progesteronstøtte, venter enda på mensen:wacky: men jeg bare lurte på, jeg har hentet ut både lutinus og duphaston, og regner med å ta disse samtidig etter innsett. Men ser at de fleste av dere kun tar lutinus? Har ikke fått noen forklaring av medicus om hvorfor, men har bare lest her at de aller fleste bare tar lutinus, så ble bare nysgjerrig:joyful: Vet noen grunnen til at jeg må ha begge deler?o_O Kan si at grunnen til IVF er lav AMH.
Det er ikke slik at du har fått resept på begge deler da, slik at du skal kunne velge mellom de to?

Jeg var hos Medicus før, og fikk resept på begge fordi jeg kunne velge. Dufaston tas oralt, og er mye mer praktiske og behagelige enn lutinus.

Da tør jeg endelig å settes på gravid ❤️ 4+2 i dag og fikk nettopp en telefon fra klinikken om at hcg’en målt i dag var på 1200. Hurra!! Så nå gjelder det bare å være tålmodig frem til TUL i sept :nailbiting:
Å, fantastisk :love017 Gratulerer så mye!! :Heartbigred:love7

Back
Topp