August 2020 ✨

God morgen :) som dere vet, ble det avbrutt forsøk, men nå trenger jeg litt råd.

Onsdag 12/8 kl 8 fikk jeg positiv eggløsningstest,kl 11.30 var jeg hos gynekolog da var folikkelen 19 mm, og gyn. Mente det ville løsne om ikke så lenge. Vi hadde samleie onsdag og torsdag etter legens anbefaling. Skal starte på lutinus i morgen søndag. Vi fikk ikke lagt inn aksjer i går, etter 8 timer på sykehuset med masse undersøkelser, var sex det siste som fristet, og mannen lå å sov da jeg kom hjem.
Tror dere det var veldig dumt? Hilsen Hun som aldri har fått en positiv eggløsningstest før

Ser jeg ikke har deg på lista! Vet ikke om jeg har glemt å ta deg med, men vil du skrive alder, forsøk#, barn#, klinikk, uttak/innsett og medisin? Så kan jeg føre deg opp på stimulerer!
Lykke til! :)
38, forsøk 3, byttet til Porsgrunn , Menopur . Start i dag.

God morgen :) som dere vet, ble det avbrutt forsøk, men nå trenger jeg litt råd.

Onsdag 12/8 kl 8 fikk jeg positiv eggløsningstest,kl 11.30 var jeg hos gynekolog da var folikkelen 19 mm, og gyn. Mente det ville løsne om ikke så lenge. Vi hadde samleie onsdag og torsdag etter legens anbefaling. Skal starte på lutinus i morgen søndag. Vi fikk ikke lagt inn aksjer i går, etter 8 timer på sykehuset med masse undersøkelser, var sex det siste som fristet, og mannen lå å sov da jeg kom hjem.
Tror dere det var veldig dumt? Hilsen Hun som aldri har fått en positiv eggløsningstest før

Ville prøvd å ikke tenke mer på det. Dere kan jo ikke gjøre mer enn det som er gjort nå uansett. Du trengte hvile og ro. Dere gjorde det på de dagene legen anbefalte, det er jo helt supert!

Hååper du kan slå deg til ro med det. :happy::Heartred

Krysser :signs003

Ville prøvd å ikke tenke mer på det. Dere kan jo ikke gjøre mer enn det som er gjort nå uansett. Du trengte hvile og ro. Dere gjorde det på de dagene legen anbefalte, det er jo helt supert!

Hååper du kan slå deg til ro med det. :happy::Heartred

Krysser :signs003

ja, det har du veldig rett i ❤️ For et kaos og tankekjør dette er

ja, det har du veldig rett i ❤️ For et kaos og tankekjør dette er
Tenker det samme som Fiiol - dere har jo prøvd, spermiene kan jo overleve opptil 5 dager :) og man skal jo ikke helt i kjelleren heller - tenker det er viktig at sex ikke Bare handler om å lage barn til slutt :) slapp av og nyt helgen :)

Huff, mini har blitt skikkelig forkjøla, og nå kjenner jeg det kribler i halsen :shifty: Så redd for at hele forsøket skal bli spolert hvis jeg begynner å hoste. Som om det var det denne prosessen trengte, frykt for en ordinær forkjølelse :(

Huff, mini har blitt skikkelig forkjøla, og nå kjenner jeg det kribler i halsen :shifty: Så redd for at hele forsøket skal bli spolert hvis jeg begynner å hoste. Som om det var det denne prosessen trengte, frykt for en ordinær forkjølelse :(
Drikk te med honning , varm dusj og tenk positivt. Og en dose C vitaminer. Lykke til❤️

Drikk te og mye vann med sitron. Jeg har vært sause forkjøla denne uka, tok kontakt med klinikken for å høre om jeg måtte ta test. Måtte møte opp med munnbind og vente utenfor klinikken, og ble henta inn av lege. Har funka fint!:)

Drikk te og mye vann med sitron. Jeg har vært sause forkjøla denne uka, tok kontakt med klinikken for å høre om jeg måtte ta test. Måtte møte opp med munnbind og vente utenfor klinikken, og ble henta inn av lege. Har funka fint!:)

Å, godt å høre :joyful: Blir ikke innsett her før om tidligst 1.5 uke (hvis det blir), så jeg håper jo det har sluppet taket innen da. Mest bekymret for gynekologen egentlig, det er på fredag, men får gjøre det jeg kan frem til da.

Å, godt å høre :joyful: Blir ikke innsett her før om tidligst 1.5 uke (hvis det blir), så jeg håper jo det har sluppet taket innen da. Mest bekymret for gynekologen egentlig, det er på fredag, men får gjøre det jeg kan frem til da.
Det går nok fint:joyful: Jeg våkna med sår hals tirsdag, hadde kontroll onsdag, kjempe dårlig torsdag og ny kontroll fredag. Uttak i morgen, og så godt som frisk igjen:) lykke til:joyful:

Fikk svar fra st Olavs nå etter UL på fredag. Må ha ny ultralyd på onsdag syklusdag 14. Skal begynne med EL-tester i morgen tidlig :) synes det er helt greit at de vil ha meg inn på ny UL siden jeg ikke klarer å stole helt på tidspunkt for innsett ut i fra bare EL-tester.. :)

Jeg må dessverre meddele at fryseforsøket blir utsatt på ubestemt tid, da vi har fått en krise i familien. Så det blir ikke noe innsett i morgen.

Jeg er knust, men vil ikke gå inn på hva det er.
Kommer nok til å ta meg en pause fra både prøverør og babyverden en lang stund fremover.

Ønsker dere alle sammen lykke til. Og håper alt går etter planen for dere.

Så sees vi kanskje igjen ved en senere anledning. Har vært utrolig koselig med ei heiagjeng her inne :Heartred

Kan jeg hive meg med augustgjengen? Bestemte oss litt spontant for å ha ferskforsøk denne måneden, så er på sprøytedag 2.

Casso, 33, ferskforsøk #3, barn #1, Hausken, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Gonapetyl og Lutinus

Er første ferskforsøk med Menopur så aner ikke hva jeg kan forvente denne runden :-)

Jeg må dessverre meddele at fryseforsøket blir utsatt på ubestemt tid, da vi har fått en krise i familien. Så det blir ikke noe innsett i morgen.

Jeg er knust, men vil ikke gå inn på hva det er.
Kommer nok til å ta meg en pause fra både prøverør og babyverden en lang stund fremover.

Ønsker dere alle sammen lykke til. Og håper alt går etter planen for dere.

Så sees vi kanskje igjen ved en senere anledning. Har vært utrolig koselig med ei heiagjeng her inne :Heartred
Huff, så trist å lese! Sender mange mange varme klemmer, og håper du har gode mennesker rundt deg å støtte deg på! Ta vare på deg selv ❤️

Q10 (egentlig coq10) er et vitamin som forbedrer cellenes mitochondries evne til å produsere energi. eggceller krever svært mye energi når de utfører kromosomdeling, som skjer 4 ganger under modningen av celler som igjen er fra 3-4 månedene før eggløsning til og med eggløsningen. Teorien er at q10 bidrar til å forbedre energiproduksjonen som igjen øker sjangsen for mer vellykket kromosomdeling. Men testene på dette er begrenset, så det finnes ikke gode metastudier så vidt jeg har sett. Men samtidig er det flere stydier som indikerer at dette virker, og vi vet at det hvertfall ikke er negativt, så jeg har starter på det nå for å forberede meg til evt neste uttak :)

Jeg tar også Q10 for å bedre eggkvalitet, men er litt usikker på dose. Hvor mye tar dere?

Back
Topp