August 2020 ✨

Da har jeg vært på ultralyd før fryseinnsett. Der så det veldig bra ut.

Hun så en ledene fin follikel på 15mm og slimhinnen lå på 9 mm. Trodde at eggløsningen kommer til å skje enten på lørdag eller søndag. Noe som er gode nyheter! Da blir det i såfall innsett enten på onsdag eller torsdag :woot:

Hun sa i tillegg at vi bare burde kjøre på med prøving selv i tillegg, selv om hun sa at alle sykepleierne frarådet sex før innsett:laughing002
Men da får vi jo doblet sjansen, og om tanken på tvillinger ikke skremmer meg, så var det bare å kjøre på. Noe vi absolutt skal.
For, fra å gå fra ingen baby til to babyer, hadde jo bare vært en drøm!!
Liten sjans at det blir tvillinger, men ingenting skal forbli uprøvd her i gården.

Så nå må mannen til pers og prestere i noen dager :D
Hurra for bra kontroll, da er det bare å kjøre på:D

Hva om Oslo blir korona-rød??

Er det noen som har snakket med sine klinikker om hva som vil skje da? Står der eggestinn og fin og får ikke uttak liksom, da vet jeg ikke hva jeg gjør:chicken::p:eek:

Huff så kjedelig å lese, kjære deg! Sender mange varme klemmer! Dersom det blir helt avbrutt, anbefaler jeg å lese kontrakten med klinikken, og se om dere kan kreve et nytt forsøk. Det er jo de som har gitt feil medisiner! Stå på saken deres, vi skal ikke finne oss i alt mulig bare fordi vi er i en vanskelig situasjon. Heier på deg!

Det ble forsøkt henta inn med å gi 12 klikk ovitrelle og 2 gonapeptyl i går, ny opu etter 20t. For kort, men for å unngå spontan eggløsning så var det bedre. De fant 11 egg nå, så det var helt supert. Men, det blir fryseforsøk om noen av dem overlever, for slimhinnen er ødelagt av flere runder med eggløsningssprøyter. Forhåpentligvis har ikke eggene tatt skade av det, men er forberedt på at både flere lh-topper og tidlig progesteronstigning kan ha skadet kvaliteten... Sliter allerede med kvalitet, men nå ble det i hvert fall noen, så håpet er der :happy:

Hva om Oslo blir korona-rød??

Er det noen som har snakket med sine klinikker om hva som vil skje da? Står der eggestinn og fin og får ikke uttak liksom, da vet jeg ikke hva jeg gjør:chicken::p:eek:
Jeg tror ikke de er bekymret for overbelastning av helsevesnet per nå, og regjeringen har jo også signalisert at de ikke ønsker full nedstenging av samfunnet igjen. Så tenker vibikke trenger å være for bekymret enda :)

Første UL for fryseforsøk i dag - alle foliklene var under 9 mm enda, med slimhinnetykkkelse innenfor normalen (heldigvis at foliklene ikke var større når hinna var ganske tynn!). Ny UL på tirsdag, og antagelig eggløsning neste helg.

kudos til Medicus for at de ton celleprøve i samme slengen :D

Da har mensen kommet, oppstart i morgen med sprøyter. Spennende uke vi har i vente

Ser jeg ikke har deg på lista! Vet ikke om jeg har glemt å ta deg med, men vil du skrive alder, forsøk#, barn#, klinikk, uttak/innsett og medisin? Så kan jeg føre deg opp på stimulerer!
Lykke til! :)

UL kontroll vel gjennomført, venter på tilbakemelding fra st olavs. Akkurat identisk resultat som sist (begge syklusdag 9 og en fredag, hehe), bare at det var på andre siden nå. Ledende follikkel på 11 mm og slimhinne på 6,5 mm. Så da regner jeg med å begynne med EL tester mandag. Morsomt om det blir helt identisk nå. Isåfall positiv EL test torsdag og innsett påfølgende tirsdag :)

Red: håper dog utfallet ikke blir identisk :p

Første UL for fryseforsøk i dag - alle foliklene var under 9 mm enda, med slimhinnetykkkelse innenfor normalen (heldigvis at foliklene ikke var større når hinna var ganske tynn!). Ny UL på tirsdag, og antagelig eggløsning neste helg.

kudos til Medicus for at de ton celleprøve i samme slengen :D

Spennende. Hvilken cd er du på? Her blir første UL om en uke, på cd11. Håper alt ser bra ut og at det blir innsett i uke 35 :)

Veldig greit å få tatt celleprøve mens man først sitter i den stillingen :hilarious:

Da var uttak gjennomført! 22 egg :Heartred Som er veldig bra, men samtidig i grenseland for at det ikke blir innsett i denne syklusen. De ba meg følge med på formen, sette klexane, og unngå veldig salt mat. Er satt opp til time neste onsdag, og da sjekker de først om alt er ok før de bestemmer om det blir innsett eller frys.

Ellers blir det selvsagt spennende med oppdateringene de neste dagene, hvor mange de eventuelt klarer å befrukte og dyrke frem. Men at det ihvertfall skal bli ett tror jeg sjansen er stor for (men alt kan jo skje i denne ivf-verdenen).

Spennende. Hvilken cd er du på? Her blir første UL om en uke, på cd11. Håper alt ser bra ut og at det blir innsett i uke 35 :)

Veldig greit å få tatt celleprøve mens man først sitter i den stillingen :hilarious:
CD 9 i dag, så da blir neste UL på dag 13.

spennende tider - er håper det går strålende på din UL!

kjekt at det er en del til på frys her - jeg kjenner at jeg synes nesten det er vanskeligere enn ferskforsøk. Da gjorde man liksom noe produktivt hver dag, nå er det jo bare (enda mer) venting :p men satser på at det er verd det for oss alle!!

CD 9 i dag, så da blir neste UL på dag 13.

spennende tider - er håper det går strålende på din UL!

kjekt at det er en del til på frys her - jeg kjenner at jeg synes nesten det er vanskeligere enn ferskforsøk. Da gjorde man liksom noe produktivt hver dag, nå er det jo bare (enda mer) venting :p men satser på at det er verd det for oss alle!!

Da ligger du fem dager foran meg i løypa, håper du starter en positiv trend :joyful: Skjønner veldig godt hva du mener! Jeg trodde frys skulle være mye lettere, men mentalt synes jeg nesten det er vanskeligere. Vokser slimhinnen som den skal, når blir EL-testen positiv, vil innsett falle på en helg og bli avlyst, vil eskimoen(e) overleve tiningen- føler det er så mange steder det kan skjære seg uten at jeg kan gjøre noe med det :nailbiting:

Det er klart, var like mange usikkerhetsmomenter ved ferskforsøk, i tillegg til alle hormonene, men da følte jeg i det minste at jeg aktivt var involvert i prosessen :hilarious:

Positiv eggløsningstest og maksimal på monitor idag, dvs eggløsning i morgen :joyful:

Hatt kontakt med Hausken, og har fått tid til innsett på tirsdag :joyful:
Nå håper jeg virkelig gull-embryoet vårt overlever tine prosessen!! :Heartred

Positiv eggløsningstest og maksimal på monitor idag, dvs eggløsning i morgen :joyful:

Oj, så gøy. Krysser det jeg har for at det er lykkeegget :Heartred

Da fikk jeg endelig telefon fra embryologen, har ikke klart å gjøre noe i dag annet enn å se på mobilen.. blir jo helt sprø:nailbiting: Men det ble tre dag-4 embryo på frys. En morula og 2 påbegynnende blastocyster. Veldig lettet og fornøyd!

Hjemme igjen fra kontroll nr 2, fin økning på str, så ligger an til 6 egg ut. Sprøyte settes i morgen, og uttak på mandag:)
Fikk spm om vi var intr i 2 egg inn, hvis kvalitet var såder, så det sa jeg gladelig ja til:joyful:

Spennende! Masse lykke til - jeg har troa på gullegget :D

Registrerte meg på dette forumet når jeg endelig var gravid etter første ivf-forsøk. Det gikk ikke bra, og etter den tid har jeg bare vært på assistert. Har tenkt at jeg sikkert jinxser det ved å være med på en tråd som dette, og hadde derfor tenkt å la vær denne gangen. Haha, rare hjernen som prøver å lage et system, og forklaringer som ikke finnes.

Tenker det er hyggelig å støtte hverandre og dele erfaringer, så nå gir jeg blaffen i overtro og prøver å henge litt her jeg også! Lykke til allesammen!

:signs003

Fiiol - barn #1 ivf #6 - innsett #10 - Hausken - AB, progynova, bemfola, lutinus, intralipid. Går på progynova nå, sprøytestart uke 34.

Venter utålmodig på mensen og sprøytestart nå i skrivende stund.

Back
Topp