August 2020 ✨

Jeg snakket litt med de om det i går (har fryseforsøk i naturlig syklus, og var litt bekymra for det samme) kroppen ikke går etter klokka på den måten, og at en dag fra eller til ikke har så noe å si, derfor kan de skru til fredag/mandag. De flytter ikke dagene slik at de tar sjangsen på at kvaliteten reduseres. Så bare å senke skuldrene og stole på klinikken :)

Skal prøve #kontrollfreak :glasses9

De løser det på best mulig måte, de måler jo modning/vekst på folliklene jevnlig, og vurderer best tid for uttak basert på siste ul. Har heller aldri fått uttak i helg, det krever nok en del bemanning, og når de «lokale klinikkene» ikke har så mange ansatte, tipper jeg det er krevende å få til. Har selv lurt på om jeg burde stimulert bare én dag til en gang, men den gangen fikk de ut 9 egg hvorav 8 var modne. Det var det høyeste antallet jeg har fått ut noensinne, i tillegg ble det til 4 blastoer. Dette går fint!
Lykke til :hello2:Heartred

Så flott resultat du fikk:happy: håper jeg er like heldig:angelic:

Så flott resultat du fikk:happy: håper jeg er like heldig:angelic:
Ja, følte vi vant i lotto! Men, har muligens over lang tid hatt et implantasjonsproblem uten å vite om det, så selv om det ble finfine blastoer ble det ikke baby. Mye som skal klaffe. Har forresten hatt uttak på SD 14, 13 og 11.

Håper for deg, spennende og nervepirrende tid. Lykke til. :Heartred

Skjønner du er kontrollfreak, sikkert lurt å prøve å slippe taket litt, men er SÅ vanskelig å unngå! :bag:

Da kom mensen i dag, så da blir det endelig oppstart på fredag på dag 3 :Heartpink Så spent og nervøs men gleder meg så masse.

Dere som er/har vært på riksen, hvordan har dere gjort på første kontroll når man må ta blodprøven ved 09 og så får man ikke UL tid før etter 13:00. Har dere dratt hjem i mellomtiden eller?

Last edited:
Ja, følte vi vant i lotto! Men, har muligens over lang tid hatt et implantasjonsproblem uten å vite om det, så selv om det ble finfine blastoer ble det ikke baby. Mye som skal klaffe. Har forresten hatt uttak på SD 14, 13 og 11.

Håper for deg, spennende og nervepirrende tid. Lykke til. :Heartred

Skjønner du er kontrollfreak, sikkert lurt å prøve å slippe taket litt, men er SÅ vanskelig å unngå! :bag:

Å, så synd! Ser nå du har holdt på vel og lenge, kan ikke forestille meg hvor tøft det må være. Tusen takk for svar og lykkeønskninger- måtte det klaffe for deg også denne måneden:happy7

Nutte, 27 år, forsøk #1, barn #1, Medicus Stavanger, uttak/innsett i uke 36/37, bemfola, fyremadel, ovitrelle og lutinus.

Hei! Første gang vi skal gå gjennom en slik behandling. Gleder meg til å lese om deres erfaringer og lære mer om denne prosessen!:)

Lykke til :-)

Noe andre her som blir veeldig oppblåst med luft i magen (som ikke vil ut) og generelt ubalanse i tarmsystemet av denne prosessen? :hilarious::bored: Blitt veldig etter uttak. Vet ikke om det er bivirkninger av Lutinus eller andre medisiner, eller pga av mange egg og uttaket. Mistenker egentlig ikke overstimulering, for så på ultralyd i går at det ikke var væske i buken.

Noe andre her som blir veeldig oppblåst med luft i magen (som ikke vil ut) og generelt ubalanse i tarmsystemet av denne prosessen? :hilarious::bored: Blitt veldig etter uttak. Vet ikke om det er bivirkninger av Lutinus eller andre medisiner, eller pga av mange egg og uttaket. Mistenker egentlig ikke overstimulering, for så på ultralyd i går at det ikke var væske i buken.
Jeg hadde det helt slm deg, drakk mye vann og beveget meg mye så tok det ikke lang tid før det var «normalt» igjen. Andre gangen hadde jeg det ikke slik, kroppen reagerer veldig ulikt fra gang til gang.

Jepp! Jeg ble ekstremt oppblåst etter uttak, i tillegg til at jeg ble forstoppet... :p herlig kombinasjon!

ooog en av bivirkningene til lutinus er forstørret/oppblåst buk.

Jeg hadde det helt slm deg, drakk mye vann og beveget meg mye så tok det ikke lang tid før det var «normalt» igjen. Andre gangen hadde jeg det ikke slik, kroppen reagerer veldig ulikt fra gang til gang.

Jepp! Jeg ble ekstremt oppblåst etter uttak, i tillegg til at jeg ble forstoppet... :p herlig kombinasjon!

ooog en av bivirkningene til lutinus er forstørret/oppblåst buk.

Okei hehe "bra" vi er flere, da kan jeg avskrive det som en bivirkning av prosessen. Ikke behagelig! :p Men overkommelig. Godt tips å få i seg mer vann og holde seg i bevegelse, har sikkert noe å gå på der :happy:

Lykke tilHadde ingen bivirkninger på rekovelle så håper ikke du heller får det

Takk! Godt å høre :) Forrige gang hadde jeg Gonal F, og der kjente jeg litt bivirkninger og mye ubehag i eggstokkene bare noen få dager etter oppstart.

Jeg ble det etter uttak for 3 år siden. Hadde så oppblåst og øm mage og mageknip/smerter at jeg ikke klarte å sove første natta, og ble sykemeldt noen dager. Gikk gradvis over i løpet av 5-6 dager tror jeg. De mistenkte ikke overstimulering her vertfall :) fikk ut 9 egg den gang.

Jeg ble det etter uttak for 3 år siden. Hadde så oppblåst og øm mage og mageknip/smerter at jeg ikke klarte å sove første natta, og ble sykemeldt noen dager. Gikk gradvis over i løpet av 5-6 dager tror jeg. De mistenkte ikke overstimulering her vertfall :) fikk ut 9 egg den gang.

Takk for svar :happy: Mye uventet man skal plages med! Men bra du fikk sykmelding og at det gikk over. For meg er det bedre når jeg ligger, og verst etter en dag på kontoret.

Takk for svar :happy: Mye uventet man skal plages med! Men bra du fikk sykmelding og at det gikk over. For meg er det bedre når jeg ligger, og verst etter en dag på kontoret.

Ja, det var uaktuelt for meg å gå på jobb, men jeg er sykepleier så mye tøy å bøy for å si det sånn! Satser på det går over snart :)

Jeg får også det etter uttak. Skikkelig ubehagelig!!

Back
Topp