August 2020 ✨

Ik, da ruger jeg igjen! På en fin blasto :Heartred Og tre blasto til frys! Det er så godt. Ble så lettet at jeg for en gangs skyld fikk tårer i øynene på legekontoret på grunn av lettelse og ikke frustrasjon eller sorg. Offisiell testdag 29., men har tenkt å teste Lutinus ut av kroppen og se om streken kommer tilbake :happy:
Så flott at du fikk så mange, lykke til. Håper på et supert resultat om en liten stund :)

Ik, da ruger jeg igjen! På en fin blasto :Heartred Og tre blasto til frys! Det er så godt. Ble så lettet at jeg for en gangs skyld fikk tårer i øynene på legekontoret på grunn av lettelse og ikke frustrasjon eller sorg. Offisiell testdag 29., men har tenkt å teste Lutinus ut av kroppen og se om streken kommer tilbake :happy:
Wooow! Det er jo fantastisk! :D Velkommen i rugeklubben. Håpar på maibabyar på oss begge to!!! ❤️

På mirakuløst vis så endte vi med to blastoer. Den andre hadde vært gitt opp fordi den feildelte seg og delte seg sakte, men den korrigerte seg og tok igjen veksten og ble en fin blasto den og. Ble så glad av å høre at også embryologen var så glad på våre vegne. Så da blir det fryseforsøk i september :cat:

På mirakuløst vis så endte vi med to blastoer. Den andre hadde vært gitt opp fordi den feildelte seg og delte seg sakte, men den korrigerte seg og tok igjen veksten og ble en fin blasto den og. Ble så glad av å høre at også embryologen var så glad på våre vegne. Så da blir det fryseforsøk i september :cat:
Hurra, det er jo supert! Kryssar fingrane for blastoane dine! ❤️❤️

Nutte, 27 år, forsøk #1, barn #1, Medicus Stavanger, uttak/innsett i uke 36/37, bemfola, fyremadel, ovitrelle, duphaston og lutinus.

Hei! Første gang vi skal gå gjennom en slik behandling. Gleder meg til å lese om deres erfaringer og lære mer om denne prosessen!:)

Last edited:
Nutte, 27 år, forsøk #1, barn #1, Medicus Stavanger, uttak/innsett i uke 36/37, bemfola, fyremadel, ovitrelle og lutinus.

Hei! Første gang vi skal gå gjennom en slik behandling. Gleder meg til å lese om deres erfaringer og lære mer om denne prosessen!:)
Lykke til med prosessen!:) Fint å ha et sted å dele tanker:joyful:

Så fantastisk!:Heartred

Kanskje litt privat spørsmål, men.

Dere som tar progynova før sprøytestart, merker dere annerledes menstruasjon? Jeg har gått 7,5 dager på progynova før kort protokoll, fordi dette skulle kunne bidra til jevnere vekst av folikklene. Har nå ekstremt kraftig og ubehagelig blødning, sammenlignet med slik det pleier være. Mens var forsinket, og dette minner mer om en veldig tidlig abortering. Noe jeg tviler på er tilfellet.

Tror jeg kan tilskrive det progynova, fordi det muligens bygger opp livmorslimhinnen mer, eller?

Nutte, 27 år, forsøk #1, barn #1, Medicus Stavanger, uttak/innsett i uke 36/37, bemfola, fyremadel, ovitrelle og lutinus.

Lykke til! Har du begynt med sprøyter? :)

Dere som tar progynova før sprøytestart, merker dere annerledes menstruasjon? Jeg har gått 7,5 dager på progynova før kort protokoll, fordi dette skulle kunne bidra til jevnere vekst av folikklene. Har nå ekstremt kraftig og ubehagelig blødning, sammenlignet med slik det pleier være. Mens var forsinket, og dette minner mer om en veldig tidlig abortering. Noe jeg tviler på er tilfellet.

Tror jeg kan tilskrive det progynova, fordi det muligens bygger opp livmorslimhinnen mer, eller?

Ingen erfaring, men gir jo mening det du skriver? At den bygger opp en tykkere slimhinne og desto mer «jobb» for kroppen å få den ut?

Jeg har i hvertfall hatt syke menssmerter og blødninger ved fryseforsøkene mine, som har vært negative. Har da gått på progynova.. Hmm..

Ingen erfaring, men gir jo mening det du skriver? At den bygger opp en tykkere slimhinne og desto mer «jobb» for kroppen å få den ut?
Jeg har i hvertfall hatt syke menssmerter og blødninger ved fryseforsøkene mine, som har vært negative. Har da gått på progynova.. Hmm..
Takk for svar begge to! Har ikke noe erfaring med progynova (annet enn i forbindelse med en test en gang), så det føles ok å lese at det både er erfart og gir mening. Var redd jeg hadde hatt en kjemisk, og at det isåfall ville ødelagt for forsøket. Hadde nemlig bare tatt én g-test, alt for tidlig. Men, det hadde jo bare vært en liten sjanse for at jeg hadde blitt gravid naturlig plutselig.

Mye å spekulere i, alltid. :gen113Og finnes det ikke mer å spekulere i, så finner en alltid noe etterhvert. Haha.

Takk for svar begge to! Har ikke noe erfaring med progynova (annet enn i forbindelse med en test en gang), så det føles ok å lese at det både er erfart og gir mening. Var redd jeg hadde hatt en kjemisk, og at det isåfall ville ødelagt for forsøket. Hadde nemlig bare tatt én g-test, alt for tidlig. Men, det er jo for all del bare en ørliten sjanse for at jeg hadde blitt gravid naturlig plutselig.

Mye å spekulere i, alltid. :gen113Og finnes det ikke mer å spekulere i, så finner en alltid noe. Haha.
Kjenner til den med spekuleringen ja, finner stadig noe å tenke på:wacky: veldig fint å høre erfaringer her inne da:)

TR kom i går, så første sprøyte med Rekovelle ble satt i dag! Spennende dager i vente:Heartred

CD 12 og 13 blir på helg for meg, dager som høyst sannsynligvis kan bli dagen for egguttak.

Dama i telefonen fra Medicus Oslo sa dag for uttak helst ble fredag eller påfølgende mandag (dvs. helst ikke helg skjønte jeg), men de kan vel ikke styre eggmodningen såpass seint i forløpet til å passe en spesifikk dag? Eller?

Hvilken CD hadde dere uttak på, dere som har gjort det før?

CD 12 og 13 blir på helg for meg, dager som høyst sannsynligvis kan bli dagen for egguttak.

Dama i telefonen fra Medicus Oslo sa dag for uttak helst ble fredag eller påfølgende mandag (dvs. helst ikke helg skjønte jeg), men de kan vel ikke styre eggmodningen såpass seint i forløpet til å passe en spesifikk dag? Eller?

Jeg hadde på CD 12 :)

Lang protokoll hadde jeg uttak dag 21 og 30, kort protoll hadde jeg uttak dag 15 og 14. Og jo, de kan styre det utenfor helg, tror ikke det har så mye å si, du tar jo medisin som hemmer naturlig el:)

Lang protokoll hadde jeg uttak dag 21 og 30, kort protoll hadde jeg uttak dag 15 og 14. Og jo, de kan styre det utenfor helg, tror ikke det har så mye å si, du tar jo medisin som hemmer naturlig el:)

Au! Høres vondt ut å forlenge/utsette EL når folliklene egentlig er klare, men jeg skjønner at man KAN siden de som du sier kan gi medisiner som utsetter EL.

Men kan de fremskynde? Til dag 11 som er fredagen? Og hva blir vanligvis gjort? Jeg ville trodd en privatklinikk (dette er medicus oslo) ville gjort uttak i helgen jeg da. Dette må jo være en vanlig problemstilling.

Jeg snakket litt med de om det i går (har fryseforsøk i naturlig syklus, og var litt bekymra for det samme) kroppen ikke går etter klokka på den måten, og at en dag fra eller til ikke har så noe å si, derfor kan de skru til fredag/mandag. De flytter ikke dagene slik at de tar sjangsen på at kvaliteten reduseres. Så bare å senke skuldrene og stole på klinikken :)

Au! Høres vondt ut å forlenge/utsette EL når folliklene egentlig er klare, men jeg skjønner at man KAN siden de som du sier kan gi medisiner som utsetter EL.

Men kan de fremskynde? Til dag 11 som er fredagen? Og hva blir vanligvis gjort? Jeg ville trodd en privatklinikk (dette er medicus oslo) ville gjort uttak i helgen jeg da. Dette må jo være en vanlig problemstilling.

De løser det på best mulig måte, de måler jo modning/vekst på folliklene jevnlig, og vurderer best tid for uttak basert på siste ul. Har heller aldri fått uttak i helg, det krever nok en del bemanning, og når de «lokale klinikkene» ikke har så mange ansatte, tipper jeg det er krevende å få til. Har selv lurt på om jeg burde stimulert bare én dag til en gang, men den gangen fikk de ut 9 egg hvorav 8 var modne. Det var det høyeste antallet jeg har fått ut noensinne, i tillegg ble det til 4 blastoer. Dette går fint!
Lykke til :hello2:Heartred

Back
Topp