CD17 - Nytt år, nye muligheter..?
Da var vi her, 1.Januar. Hadde en fin feiring med voksne og barn.
Hadde ikke tenkt å vekke lillemann klokka 00, men han var så gira på rakettene at jeg måtte love å vekke han bare så han skulle godta å legge seg
Det ble uansett veldig hyggelig, han ville ikke stå ute hele tiden, men han har en storesøster som er noe redd for fyrverkeri selv, så de gikk inn og løp imellom vinduene for å se
Året startet forsåvidt med ett kjempesmell. Fikk vite at to damer i veldig nær familie er gravide. Ho ene har prøvd lenge og jeg er så glad på deres vegne, men det føles likevel som en stor stein har lagt seg i magen. Her sitter jeg med positive tester som bare gjør at jeg ikke kommer meg videre, tanken på alt som skulle vært, og alt som skulle blitt. Mens de sitter med positive tester som faktisk betyr noe.
Vi har snakket så mye om permisjon sammen, baby sammen osv, og her sitter jeg.
Og misforstå meg rett, denne bitterheten som er iboende i meg handler ikke om dem. Hadde dette vært for ett halvt år siden hadde jeg jubla av glede både utvendig og innvendig. Og jeg jubler nå også, men det er en ekstra påminnelse om at jeg absolutt ikke er gravid, og står fast i en fase som også gjør det umulig for meg å bli gravid.
Så føler jeg tiden begynner å gå i mot meg. For det første er jeg 36 år, og å ha termin i november/desember er upraktisk på grunn av barnehageplass. Også vil jeg jo at det ikke skal være så stort mellomrom mellom lillemann og eventuelle søsken.
Men hva er nå egentlig perfekt aldersforskjell..

Hadde jeg ikke mistet så hadde det blitt 3,5 år. Så for meg at det var perfekt..
I dag hadde jeg veldig mye stikkinger i venstre eggstokk. Forrige svangerskap var på høyre, så jeg tok en EL test og hcg som vanlig. Hcg var veldig svak, målte 0.01 i premom. Dette er dog ikke en tidlig test, vanlig makesure. LH var veldig sterk, kontrollstreken var svakere enn test. Har opplevd svak hcg og sterk LH tidligere, men da var den ikke så svak og så sterk. Sammen med stikkingene valgte vi å legge inn noen aksjer, men har nok ikke helt troa.. Veldig kjipt å gå inn i det nye året så motløs, men motivasjonen går opp og ned, så det går nok bedre.
Mens jeg skriver dette så har jeg mensmurringer, så gudene vet hva det er som skjer.. Har hatt kontroll hos gynekolog, og det er ingen rester, tynn slimhinne (?) og alt så bra ut. Det var likevel litt av en opplevelse, får se om jeg får skrevet den ned en dag. Er så sprøtt at man kan nesten ikke tro det er sant engang
Håper alle har hatt en fantastisk feiring, og at 2026 bringer massevis at positive tester og babystøv.

(Og negative tester til de som helst vil ha det først og fremst

)