God morgen, det er onsdag.
Solen skinner, det er iskaldt, jeg måtte skrape bilen i morges. I løpet av dagen skal det bli noe varmere, men rundt middagstider skal det begynne å regne. Regne masse i kveld og i natt. Det bør ta knekken på skogbrannfaren i det minste. Langtidsmeldingene ser begredelige, i alle fall en første uken av mai. Storm går noe lenger frem i tid enn yr, og antyder bedring over neste helg, men det er såpass lenge til at jeg føler ikke det reelt er sånn heeeeelt til å stole på
Accuweather går jo enda mye, mye lenger og tilbyr melding for hver dag i 3 mnd frem i tid

Så der kan jeg følge med på værmeldingen for pinsen på Åndalsnes, for er har vi vært på camping to pinser på rad og mamma er klar for en tredje. Jeg blir gjerne med, men med værforbehold, sire jeg

Sist uke meldte de sol i pinsa, i helga endret de det til regn, men nå skal det re sol igjen, jeg tar det med en klype salt, for å si det sånn.
Den fremholder at det skal regne 17. mai og det har jeg ikke lyst til. Så jeg håper den ombestemme seg når det nærmer seg.
Accuweather går så langt frem at jeg kan sjekke værmeldignen for siste halvdel av juli, alså når vi planlegger å dra på campingferie. DET er nå mildt sagt litt sånn lenge til da, så det anser jeg som "bare for gøy"
Men at et skal regne en god del nå den kommende uka, det anser jeg som ganske sikkert