Apriltråden

Veiledning på BUP idag og jeg blir lei meg når jeg tenker at vi har kun 2 månader igjen med den goe teamet rund gutten. Kommer verkelig til at savne de:(

Heldig at dykk har god oppfølging. Hadde lett kasta team til mine unger, om ikkje det hadde vert verre for ungene. Men dei er ikkje god nok i jobben sin. Skal ha møte med dei uten barn, neste uke.

Heldig at dykk har god oppfølging. Hadde lett kasta team til mine unger, om ikkje det hadde vert verre for ungene. Men dei er ikkje god nok i jobben sin. Skal ha møte med dei uten barn, neste uke.
Så utrolig synd dere har den opplevelse :(
Vi har vart veldig heldige med teamet rund gutten. Eller jeg må si 2 av de ansatte i bhg som sko vart med i teamet har vart sløve og trakk seg vekk. Blev ju mye mer extra for støttepedagogen.
Men vi har vart heldige med veileder fra BUP specialpedagog og støttepedagog. PPT er usel enlig meg. For hun er aldri med på ett eller annet eller hun hører ikke av seg. Så hun har jeg sett 2 ganger i løpet av 3 år

Så utrolig synd dere har den opplevelse :(
Vi har vart veldig heldige med teamet rund gutten. Eller jeg må si 2 av de ansatte i bhg som sko vart med i teamet har vart sløve og trakk seg vekk. Blev ju mye mer extra for støttepedagogen.
Men vi har vart heldige med veileder fra BUP specialpedagog og støttepedagog. PPT er usel enlig meg. For hun er aldri med på ett eller annet eller hun hører ikke av seg. Så hun har jeg sett 2 ganger i løpet av 3 år

Ikkje alle som burde ha slike jobber gitt.

Ikkje alle som burde ha slike jobber gitt.
Enig. Husker en gang da vi sko ha evalueringsmøte og PPT kom aldri eller hørte av seg. Da vet jeg att specialpedagog sa til hun på BUP at her må jeg nok snakke med leder fra PPT pga vedkommande fra PPT hadde en tendens til at ikke høre av seg eller komme på møter

God morgen, det er onsdag.

Solen skinner, det er iskaldt, jeg måtte skrape bilen i morges. I løpet av dagen skal det bli noe varmere, men rundt middagstider skal det begynne å regne. Regne masse i kveld og i natt. Det bør ta knekken på skogbrannfaren i det minste. Langtidsmeldingene ser begredelige, i alle fall en første uken av mai. Storm går noe lenger frem i tid enn yr, og antyder bedring over neste helg, men det er såpass lenge til at jeg føler ikke det reelt er sånn heeeeelt til å stole på

Accuweather går jo enda mye, mye lenger og tilbyr melding for hver dag i 3 mnd frem i tid:) Så der kan jeg følge med på værmeldingen for pinsen på Åndalsnes, for er har vi vært på camping to pinser på rad og mamma er klar for en tredje. Jeg blir gjerne med, men med værforbehold, sire jeg ;) Sist uke meldte de sol i pinsa, i helga endret de det til regn, men nå skal det re sol igjen, jeg tar det med en klype salt, for å si det sånn.

Den fremholder at det skal regne 17. mai og det har jeg ikke lyst til. Så jeg håper den ombestemme seg når det nærmer seg.

Accuweather går så langt frem at jeg kan sjekke værmeldignen for siste halvdel av juli, alså når vi planlegger å dra på campingferie. DET er nå mildt sagt litt sånn lenge til da, så det anser jeg som "bare for gøy"

Men at et skal regne en god del nå den kommende uka, det anser jeg som ganske sikkert

Rydda i klærne til unga i kveld og herregud så mye klær de har vokst ut av:P Godt vi har muligheten til å gi det bort til andre unger, for det hadde blitt altfor mye styr å selge det. Godt å få litt orden i skapene:)

Rydda i klærne til unga i kveld og herregud så mye klær de har vokst ut av:p Godt vi har muligheten til å gi det bort til andre unger, for det hadde blitt altfor mye styr å selge det. Godt å få litt orden i skapene:)
Jeg elsker den jobben, å få orden i skapene og få ting ut av huset:p

Rydda i klærne til unga i kveld og herregud så mye klær de har vokst ut av:p Godt vi har muligheten til å gi det bort til andre unger, for det hadde blitt altfor mye styr å selge det. Godt å få litt orden i skapene:)

Vi har desverre ingen å gi bort til, jeg orker ikke å selge. Det går en del til fretex.

Dvs. Fra mellomste sparer jeg til yngste og fra eldste kan noe gå til fetteren, men etter eldste og yngste går det meste til fretex utenom sånn festdrakter og sånn da.

Hjemme med sykt barn i dag jeg.

Mellomste våkna med hodepine. Fikk paracet en halvtime før hun pleier vekkes, men har fortsatt vondt i hodet så hun er hjemme. Vi får se om det går over før skoledagen er over.

Her er det fullt kjør før feiring av frøkna idag, hun skal feire på lekeland kl 16 :) holder på med kake, muffins, skal ordne godteposer de skal få med hjem osv.

Rolig dag her. Sko helst lagt en del klær in i skap og støvsuget men har ikke ork

På alle de litt over 15 årene jeg har vært mamma har jeg aldri før opplevd at noen her spurt om å låne et av barna over natten.
Frøkna skal til sin tante til helgen :)

Jeg sko ønske jeg kunne vær barn igjen. Bo hjemme hos mamma med alle mine søsken. Livet har ikke vart enkelt når vi var små men likevel så savner jeg den tiden vi var så mye sammen. Har så vondt av at vite at vi er blitt så splitta i fortjellige lender.

Jeg sko ønske jeg kunne vær barn igjen. Bo hjemme hos mamma med alle mine søsken. Livet har ikke vart enkelt når vi var små men likevel så savner jeg den tiden vi var så mye sammen. Har så vondt av at vite at vi er blitt så splitta i fortjellige lender.
Jeg savner også barndommen. Tiden på barneskolen. Det var en fin tid:)

På alle de litt over 15 årene jeg har vært mamma har jeg aldri før opplevd at noen her spurt om å låne et av barna over natten.
Frøkna skal til sin tante til helgen :)

Så kjekt.

Mine har av og til overnattes hos mine foreldre (pre korona) rett og slett fordi mamma synes de hadde vært så mye barnevakt for bror min sine unger at det var på tide mine fikk. Men så var det en periode mine fikk mye, 3-4 helger på rad ( Vi jobbet årsoppgjør begge to, men skulle tømme og pusse opp et rom til mellomste sin bursdag, så ungene ble levert lørdag til frokost og hentet søndag, så vi fikk herje hjemme) og da kom hun til at "så etter et må det være bror min sine unger sin tur.

Det skulle være helga 14-15 mars 2020.

Det er vel ingen av ungene som har overnattet hos mamma og pappa siden. Dvs, de hadde dem med seg på campingtur ei helg i fjor da, bror min med sin vogn og sine to unger og mamma og pappa med sin vogn og våre tre unger. (Er det rart mellomste sier hun ønsker oss campingvogn? "de andre" har det...)

Og hver sommer når vi er hos svigermor så overnatter ungene 2-3 netter spredt utover oppholdet hos svigerfar med familie.

Fredag. Nesten helg.

I går var jeg hjemme med sukt barn, i dag er jeg på jobb. Mannen kjører det barnet til legen om en times tid, hun klarte å snuble i buksebenet sitt i går kvedl, falt og tok seg for med hånden. Ikke så unormalt det i seg selv, men hun klarer ikke at vi tar på tommelleddet enda i dag, kan ikke bruke hånden. Jeg måtte ta på henne sokker , søstra hjalp henne med tannkrem for å pusse tenner...

Dette er ungen med en unormalt lav smerteterskel, men det er jo ikke helt vanlig at et gjør vondt dagen etterpå da (hun slo foten også i fallet, men den er jo helt fin igjen) så d vil legen se på det da.

Fredag. Nesten helg.

I går var jeg hjemme med sukt barn, i dag er jeg på jobb. Mannen kjører det barnet til legen om en times tid, hun klarte å snuble i buksebenet sitt i går kvedl, falt og tok seg for med hånden. Ikke så unormalt det i seg selv, men hun klarer ikke at vi tar på tommelleddet enda i dag, kan ikke bruke hånden. Jeg måtte ta på henne sokker , søstra hjalp henne med tannkrem for å pusse tenner...

Dette er ungen med en unormalt lav smerteterskel, men det er jo ikke helt vanlig at et gjør vondt dagen etterpå da (hun slo foten også i fallet, men den er jo helt fin igjen) så d vil legen se på det da.
Hvis hu har mye vondt generelt så er ikke det uvanlig. Nervene blir mer følsomme. Overfølsomme og terskelen for smerte senkes. Skal se om jeg finner notatene fra forelesningen om smerte så du kan se selv :)
God bedring til hu!

Back
Topp