Apriltråden

Hørtes ut som en kjekk dag.
Det var en veldig fin dag :)
Lille U:
278682424_10158319696511143_6758371822736803826_n.jpg

God morgen. Har sovet urolig i natt. Er nå våken og ligger på sofaen. Mannen og gutten er kjørt til fotballs turnering. Jenta ligger våken i sengen og ser på film mens 6 åringen sover ennå. Me vekke han snart ellers så sovner han vel ikke ikveld.

Her sover begge ungene på sofaen. Minsten sovnet tungt kl 17 igår, fikk bare pusset tenner og fått ham på do, ellers har han sovet hele natta. Spiste en brødskive etter at jeg vekket ham, og sovnet igjen. Frøkna har ikke spist noe igår eller idag, kun fått i seg vann. Alt kommer i retur :( kastet opp inatt og idag tidlig. Sovnet på sofaen nå. Tar virkelig på med omgangssyke :nailbiting:

Vært en fin og hektisk dag i dag.

Har begynt å ordne ute nede.
Tatt ned julelys-lenkene (ja, de har vært slått av lenge, men ikke tatt ned)
Hevet de gamle nekene, hatt ekstra jord i bedet, plantet ut 20 små stemorsblomster, fått opp nettingen blodbegerne skal klatre i noe de går ut.

På baksiden oppe har jeg fått opp de siste av utemøblene, vasket dem, tatt ut grillen og sjekket alle gass ledningene.
Ble grilling i dag.

Midt oppi dette kjørte jeg frøkna i bursdag, var en tur på loppemarked, hjem med fangsten, hente frøkna og kjøre henne til ei venninne og hente henne igjen.

Gleder meg virkelig til sommeren er her og alt som kommer til å spire og gro ute i hagen :)

Vært en fin og hektisk dag i dag.

Har begynt å ordne ute nede.
Tatt ned julelys-lenkene (ja, de har vært slått av lenge, men ikke tatt ned)
Hevet de gamle nekene, hatt ekstra jord i bedet, plantet ut 20 små stemorsblomster, fått opp nettingen blodbegerne skal klatre i noe de går ut.

På baksiden oppe har jeg fått opp de siste av utemøblene, vasket dem, tatt ut grillen og sjekket alle gass ledningene.
Ble grilling i dag.

Midt oppi dette kjørte jeg frøkna i bursdag, var en tur på loppemarked, hjem med fangsten, hente frøkna og kjøre henne til ei venninne og hente henne igjen.

Gleder meg virkelig til sommeren er her og alt som kommer til å spire og gro ute i hagen :)

Hørtes ut som en heftig, men hyggelig dag.

Jeg kjørte speiderene til byen. Etter ønske fra lederen diltet jeg etter dem et par postet på behørig avstand så jeg ikke beskyldes for juks ;) mellomste ville nemlig brått slett ikke være med. Mye fremmede, og ikke noen av hennes venner. Patruljen besto av tre. Mine to og en kompis av eldste....

Jaja. Så ble jeg enig med henne om at jeg kunne dra hjem og hente minste så hun fikk leke. Det er en flott lekeplass i Byparken hvor de skulle ende opp igjen. Det utløste jo en del drama da, for hun ville jo slett ikke dra derfra og hylte og krangla i bilen på vei hjem. Nevnte jeg at jeg "gleder" meg til helga etter 17. Mai når vi skal kjøre herfra 42 mil omtrent fredag etter jobb, og oppigjen søndag. (konfirmasjon lørdag)

Vel hjemme begynte jeg å grille kylling. Så spurte mellomste om kusina kunne spise med oss. Og vi gjorde litt om på planene av tilbehør så ble det nok til alle.

Nå må jeg få ungene i seng, litt på overtid for yngste som fikk leke ute sammen med søstra og kusina litt for lenge.

Fin dag her oxå. Gutta og noen venner har hoppet trampoline mens jeg sto med vannspreder og sprute vann på de:p han min er en frosepinne og sa ikke sprut på meg så skall jeg høre på deg og gjør det du sier på hele året:p:p
Søster og lillebror bada i bassengen. Har haff naboen på kaffebesøk og en gave til gutten:)
Sisst men ikke minst jeg blev moster til en liten gutt:)

Last edited:
Hurra, vi har en 6åring i hus for første gang! Kan ikke fatte hvor tiden blir av... Hun fikk dessverre ikke med seg feiring i bhg, men slik er det av og til. Hun er hvertfall i form igjen (noe sliten), så kan vi lage noe kake eller annet hun har lyst på:happy:

Hurra, vi har en 6åring i hus for første gang! Kan ikke fatte hvor tiden blir av... Hun fikk dessverre ikke med seg feiring i bhg, men slik er det av og til. Hun er hvertfall i form igjen (noe sliten), så kan vi lage noe kake eller annet hun har lyst på:happy:
Gratulerer med 6 åring i huset:) ja tiden flyger det ser man på barna

Nå når jeg endelig tenker jeg skall ringe til legekontor og få meg en time så sitter jeg her i telefonkø i 28 minutt hitils:wtf: tar tid at komme seg igjennom

Går det ann:eek: jeg ringer in og sier jeg må ha meg en time helst fortest mulig da jeg har til tider hjertebank,svimmel,null energi, jeg glømmer ut ting og jeg er våken men føles som kroppen fortsatt sover og jeg har ikke ork til noe som helst.Jeg føler meg som en zombie.Jeg sover men føler jeg er ikke uthvilt. Den første ledige timen er 6 mai:(. Jeg sa at jeg kan gå til en annen lege men nei de har mangel på lege på legekontoret 1 er slutte og 1 er på kurs. Og det er bare 2 leger på legekontoret. Skjønner ju at de oxå har det travelt men vente ca 2 uker. Jeg vet ikke hvordan jeg skall klare det. Kan man evt kontakte legevakten en ettermiddag?Eller er det dumt?

Går det ann:eek: jeg ringer in og sier jeg må ha meg en time helst fortest mulig da jeg har til tider hjertebank,svimmel,null energi, jeg glømmer ut ting og jeg er våken men føles som kroppen fortsatt sover og jeg har ikke ork til noe som helst.Jeg føler meg som en zombie.Jeg sover men føler jeg er ikke uthvilt. Den første ledige timen er 6 mai:(. Jeg sa at jeg kan gå til en annen lege men nei de har mangel på lege på legekontoret 1 er slutte og 1 er på kurs. Og det er bare 2 leger på legekontoret. Skjønner ju at de oxå har det travelt men vente ca 2 uker. Jeg vet ikke hvordan jeg skall klare det. Kan man evt kontakte legevakten en ettermiddag?Eller er det dumt?
Hvis du føler det haster så kontakter du legevakten via telefon og spør hvordan du eventuelt skal gå frem. Enten så setter de deg opp på en time der eller så ber de deg vente på fastlegen.

Det har de ikke lov til. Lovverket sier at de må gi deg time innen 5 virkedager. Klarer de ikke det så har de for mange pasienter.

Det har de ikke lov til. Lovverket sier at de må gi deg time innen 5 virkedager. Klarer de ikke det så har de for mange pasienter.
Ja de har for mange pasienter nå da 1 lege var på kurs og 1 lege hadde slutte så de 2 resterande legene har tatt over resten av pasientene til de får in en ny lege

Ja de har for mange pasienter nå da 1 lege var på kurs og 1 lege hadde slutte så de 2 resterande legene har tatt over resten av pasientene til de får in en ny lege
Da må de jo skaffe vikar. Folk slutter jo ikke å bli syke fordi de har planlagt dårlig :p du får ta kontakt med legevakt og si at legen din ikke får hjulpet deg

Tungt å motivere seg.

Jeg må føre et bilag. 5 min.
Avstemme bank. Alt fra 2 min til 30 min avhengi av hvor mange avvik der er
Avstemme lån. Det tar nok fort 15 min.
Ordne og føre et bilag til. 5 min effektivt om ikke trøbbel, trolig rundt 10.

Egenelig føre et par bilag til. Ellers må jeg i morgen.

Sjekke husleier. 5-15 min
Sjekke tilskudd ofså 5-15

Sjekke noen andre ting jeg ikke husker, men har liste.

Dette bør ta en plass mellom en halvtime og en time tipper jeg.

Og ordne en fakturering og svare på en mail. Det tar ikke så lang tid.

Jeg bare orker ikke starte. Jeg har allerde jobbet en god time etter middag mens lillemor var på fotball. Nå har hun valgt at faren følger henne på badet og jeg skal legge henne. Så jeg orker ikke ta fatt når jeg venter på at hun er ferdig på badet. Jeg har pustepause til hun er lagt. Da skal jeg ta resten. Som sikket er mer enn jeg husker så det kan godt være det tar et par timer med alt jeg har glemt.

Trøtt. Jeg jobba til over 23 i går, og så gikk jeg inne og jogget på stedet hvil og whatnot ca 4000 skritt, jeg orket ikke de aller site opptil 10k men kom da et godt tkke i alle fall, før jeg stupte i seng Og alarm kl 6 igjen i dag, opp og hopp.(Jeg har ikke stt op før etter eldstemann har vært på badet, dit går han 6.30, egentlig siden hjemmekontor/hjemmeskole/kronatiden, og det gir sånn stressi forhld til frokost og skolebuss, så det er opå tide å ta tilbake gode vaner og være ferdig på badet FØR han skal dit.

Men kombiner senere enn vanlig i seng og tidligere enn vanlig opp, også er det bare tirsdag så det er lenge til helg... jeg er trøtt. Det hjelper kanskje at det er kake i lunsjen i dag, men det er så lenge til lunsj også, når jeg ender på jobb en halvtime før jeg pleier, og klokak er ikke ti engang, og jeg er allerede sulten, så dete går galt avsted. Og jeg sitter altså med den rapporteringen jeg gjorde klart til i går. Og jeg er trøtt og vil hjem.

Veiledning på BUP idag og jeg blir lei meg når jeg tenker at vi har kun 2 månader igjen med den goe teamet rund gutten. Kommer verkelig til at savne de:(

Back
Topp