April 2025

Da var syklusdag 1 her, og første sprøyte blir satt i ettermiddag. Er helt kvalm av nervøsitet rundt hele greia o_O Plutselig ble det så virkelig. Har vært et hormonelt troll den siste uka, og mistenker at det ikke blir særlig bedre av hormonsprøyter:smiley-ashamed004
Noen gode tips underveis?:Heartpink
Lykke til! :Heartred Utrolig nervepirrende reise, men synes jeg ble overraskende fort vant til å sette sprøyter og dra innom klinikken for hyppige kontroller. Før en aner ordet av er det egguttak og spenning både i forhold til det og også resultet av uttak.
For min del syns jeg det var greit å holde meg mest mulig opptatt, dro ut med venner og kollegaer, serietitting og gå turer syns jeg alltid hjelper på. Ikke minst syns jeg det var utrolig interessant å lytte til Fertelitetsrådet, den podkasten har gjort at ivf prosessen ble ufarliggjort for min del.

Lykke til! :Heartred Utrolig nervepirrende reise, men synes jeg ble overraskende fort vant til å sette sprøyter og dra innom klinikken for hyppige kontroller. Før en aner ordet av er det egguttak og spenning både i forhold til det og også resultet av uttak.
For min del syns jeg det var greit å holde meg mest mulig opptatt, dro ut med venner og kollegaer, serietitting og gå turer syns jeg alltid hjelper på. Ikke minst syns jeg det var utrolig interessant å lytte til Fertelitetsrådet, den podkasten har gjort at ivf prosessen ble ufarliggjort for min del.
Tusen takk :Heartpink
Var en skikkelig terskel å stikke seg selv, men det fikk overraskende greit. Har skjønt at fyremadel kanskje er hakket verre :smiley-ashamed004
Har hørt litt på fertilitetsrådet tidligere, men kan absolutt være lurt å høre noen relevante episoder nå kanskje :happy:
Av nysgjerrighet (og siden det er min aller første gang); varer mens like lenge når man stimuleres?

Tusen takk :Heartpink
Var en skikkelig terskel å stikke seg selv, men det fikk overraskende greit. Har skjønt at fyremadel kanskje er hakket verre :smiley-ashamed004
Har hørt litt på fertilitetsrådet tidligere, men kan absolutt være lurt å høre noen relevante episoder nå kanskje :happy:
Av nysgjerrighet (og siden det er min aller første gang); varer mens like lenge når man stimuleres?
For noen blir mensen litt kortet ned. Jeg fikk litt svakere blødning da jeg stimulerte.

Da er mensen i gang og jeg har snakket med klinikken. Medisin start på søndag og så har jeg fått time for ultralyd. Heldigvis passet det inn i timeplanen min. Har typisk masse som skal skje samtidig. Alltid sånn når det er forsøk på gang. :laughing002

Andre pausesyklus nå. De begrunner det med at de ikke rekker det pga påskestengt klinikk.
Har de hatt en frist for mens for å rekke det før påske som andre klinikker eller har de bare sagt at du ikke går plass før påske uansett? Ventetiden er uutholdelig i utgangspunktet så jeg føler virkelig med deg.

Jm95 - 29 - B2 - Hausken - FET #2 av IVF #1 - progynova & cyclogest - innsett før påske :)

Da ble det negativt første fryseforsøk, har egentlig vært forberedt på det hele uken etter at jeg starta å teste 4-5 dager etter innsett og fikk en dårlig feeling. Skal prøve å holde meg neste gang kanskje, men hadde kanskje tatt det tyngre i dag om jeg virkelig trodde testen skulle være positiv. Får bare kjøre på igjen :dead:

Har de hatt en frist for mens for å rekke det før påske som andre klinikker eller har de bare sagt at du ikke går plass før påske uansett? Ventetiden er uutholdelig i utgangspunktet så jeg føler virkelig med deg.
Hører andre som får stimulering og uttak før påske som er estimert blødning etter meg. Så handler vel mer om kapasitet, også vil de ikke bruke det som en begrunnelse. Lettere å ta en hvit løgn og si at de ikke rekker.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp