Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja follikler heter det, såklart *newbie*Takk søte deg
Åh så spennende! Perfekt antall follikler da! Og at 9 av de var så jevne lover også veldig bra!Har de sagt at de vil sette inn 3-dagers uansett hvor mange du får ut og ikke dyrke til blasto?
Det kalles jo eggposer også så du skrev ikke noe feil!Ja follikler heter det, såklart *newbie*.
De sa egentlig ikke noe om å dyrke noe lenger, de satt opp time til innsett allerede nå. Kanskje det handler om at de er stengt i helger?håper ikke det minsker sjansene for å lykkes
![]()
Tusen takkDet kalles jo eggposer også så du skrev ikke noe feil!Ja det kan godt være derfor. Jeg har også kun bare satt inn 3-dagers, men har en følelse av at blasto er safere, men da må det også overleve og utvikle seg til blasto i labben først også.. så jeg har forstått at det er litt delte meninger om hva som er best og at det gjøres individuelle vurderinger. Det mest optimale (føler jeg) er om man får ut mange gode egg og kan ta sjansen på å dyrke til blasto, men er det få egg så er det en litt skummel sjanse å ta. Det blir uansett en veldig spennende tid fremover og jeg skal krysse alt for deg
![]()
Akkurat i samme situasjon ang oppstart! Blir spennende å følge deg og de andreInnsett blir ikke før i mai på oss, men blir med her likevel siden vi starter stimulering i april. Det er vår første runde, så er både nervøs og spent og har sikkert mange spørsmål.
Hassel - 28 - B1 - Medicus Oslo - IVF med sæddonasjon #1 - Rekovelle, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart stimulering ca. 27.-29. april
Det er nok lurt å forberede seg på at det kanskje ikke klaffer på første forsøk ja.. Jeg gjorde ikke det. Jeg var helt sykt og naivt optimistisk. Aner ikke hvorfor, annet enn at det er litt sånn jeg er som person. Jeg tror liksom at alt alltid skal ordne seg, selvom jeg har opplevd litt for mange ganger at ting i livet faktisk IKKE gjør det. Jeg har bare på en måte nektet å være pessimistisk likevel..Tusen takk
Ble plutselig veldig nysgjerrig på akkurat dette nå, og måtte rett inn på Google. Ser det er mye delte meningerhar bittelitt lav AMH (på 11 ca), så det er muligens noen vurderinger som er tatt her. Det blir mye mulig icsi også, avhengig av mannens prøver den dagen. Uansett tør jeg ikke å håpe på at det klaffer første gang, selv om man såklart håper. Etter 4 år med prøving lager man noen forsvarsmekanismer for å skåne seg, selv om man jo såklart ønsker, og jeg vet godt at mange må ha flere uttak for å i det hele tatt få noe på frys..blir en nervepirrende (og sikkert lang) uke dette
![]()
Å, det blir spennende å høreSpent på morgendagen. Da er det ultralyd kontroll. Jeg har vondt i eggstokkene mine. Letrozol har tydeligvis gjort noe der. Det er samme type smerter som rett før eggløsning. Merker at kroppen jobber med noe. Har testet med eggløsningstest i et par dager nå. Ikke noe særlig utslag enda iallefall.
Føler på det samme. Både spent på hva ultralydkontrollen i morgen vil vise og vondt i eggstokkene. Jeg krysser for oss begge og gleder meg til å lese oppdatering fra degSpent på morgendagen. Da er det ultralyd kontroll. Jeg har vondt i eggstokkene mine. Letrozol har tydeligvis gjort noe der. Det er samme type smerter som rett før eggløsning. Merker at kroppen jobber med noe. Har testet med eggløsningstest i et par dager nå. Ikke noe særlig utslag enda iallefall.
Skal følge med etter oppdatering fra deg også. Lykke til! Krysser fingrene for gode nyheter for deg.Føler på det samme. Både spent på hva ultralydkontrollen i morgen vil vise og vondt i eggstokkene. Jeg krysser for oss begge og gleder meg til å lese oppdatering fra deg
Masse lykke til![]()
Huff, sender en god klemDet er nok lurt å forberede seg på at det kanskje ikke klaffer på første forsøk ja.. Jeg gjorde ikke det. Jeg var helt sykt og naivt optimistisk. Aner ikke hvorfor, annet enn at det er litt sånn jeg er som person. Jeg tror liksom at alt alltid skal ordne seg, selvom jeg har opplevd litt for mange ganger at ting i livet faktisk IKKE gjør det. Jeg har bare på en måte nektet å være pessimistisk likevel..
Men det har begynt å snu etter de siste forsøkene og alt dritt vi har vært igjennom. (Mye unødvendig også) Og jeg liker ikke den jeg merker jeg har begynt å bli.. motløs, flat eller pessimistisk til det meste. Føler liksom ikke at det er noe poeng med noe jeg gjør. Jeg bare gjør det liksom... og når noe går dårlig så tenker jeg bare med en gang "selvfølgelig skjedde det. Det burde jeg regnet med" ol....
Skal ta tak i det nå etter dette forsøket..
Poenget mitt er at jeg tror jeg ikke ville hatt det som jeg har det nå hadde jeg vært litt mer realistisk i starten. Kanskje. Så jeg tror tankegangen din er mye sunnere og ner fornuftig enn min![]()
I alle dager? Og det sier de først nå? Trodde hydrosalpinx er ganske så synlig på ultralyd? Det burde de jo ha sett... Det går jo an å høre om kompensasjon på grunn av feilvurdering om det er hydrosalpinx?Hadde masse egg, men jeg har fått tilbake væske i egglederen (den de forsøkte å fjerne i sommer, men bare gjorde alt verre istedet..) Det er visst 100% hydrosalpinx, og hydrosalpinx er mest sannsynlig grunnen til at det ender i kjemisk hver gang. De vil ikke operere meg igjen fordi magen er så herpa etter alle operasjoner.. så nå føler jeg bare alle forsøkene har vært unødvendig/forgjeves og jeg er sur for at de ikke har sagt det før nå ved SISTE jævla forsøket...
Vi var hos en spesialist i dag og han var 100% sikker på at det er hydrosalpinx jeg har og at det er riktig den første vurderingen som ble gjort om at den burde fjernes.. Men selvfølgelig ikke med den operasjonsteknikken de prøvde seg på i sommer da det gikk galt. Det er dét som er den grove feilen. Men så fikk vi jo beskjed etter den mislykkede operasjonen at det ikke var hydrosalpinx og at det bare var væske som kunne tømmes, så da gjorde de jo det. Men nå er det kontrabeskjed igjen.. og vi har egentlig da kastet over 100k ut vinduet... føles det som..
Jeg er så forvirret, sint og innmari lei meg.. skal tilbake på onsdag for siste UL-kontroll før egguttak på fredag.. Men de må vel i såfall bare fryse om det blir noe for det er jo ikke noe poeng å sette inn embryo i min livmor bare for å gå igjennom enda en kjemisk.
Eneste behandlingen de tilbyr i Norge for hydrosalpinx, som ikke er via kikkhull, er å fjerne eggledern med åpen kirurgi. (Noe jeg kunne gjort om de ikke feilopererte meg i sommer. Ja jeg er bitter)
Men kirurgene sa tydelig i sommer at de ikke ville operere meg i buken igjen om det ikke sto om liv. Så akkurat nå føles det som vi er ved veis ende.. sånn helt plutselig. Er på vei full fart ned i kjellern nå...
Åh nei så utrolig stressende. Er det ikke et alternativ å fjerne egglederen hos privat kirurg? Høres ikke ut som noen av beskjedene du fikk av riksen er til å stole på. Vil væsken kunne bort av seg selv slik at du kan få innsett ved en senere anledning? Åh, alt du må gå gjennom, det er virkelig urettferdig!!Hadde masse egg, men jeg har fått tilbake væske i egglederen (den de forsøkte å fjerne i sommer, men bare gjorde alt verre istedet..) Det er visst 100% hydrosalpinx, og hydrosalpinx er mest sannsynlig grunnen til at det ender i kjemisk hver gang. De vil ikke operere meg igjen fordi magen er så herpa etter alle operasjoner.. så nå føler jeg bare alle forsøkene har vært unødvendig/forgjeves og jeg er sur for at de ikke har sagt det før nå ved SISTE jævla forsøket...
Vi var hos en spesialist i dag og han var 100% sikker på at det er hydrosalpinx jeg har og at det er riktig den første vurderingen som ble gjort om at den burde fjernes.. Men selvfølgelig ikke med den operasjonsteknikken de prøvde seg på i sommer da det gikk galt. Det er dét som er den grove feilen. Men så fikk vi jo beskjed etter den mislykkede operasjonen at det ikke var hydrosalpinx og at det bare var væske som kunne tømmes, så da gjorde de jo det. Men nå er det kontrabeskjed igjen.. og vi har egentlig da kastet over 100k ut vinduet... føles det som..
Jeg er så forvirret, sint og innmari lei meg.. skal tilbake på onsdag for siste UL-kontroll før egguttak på fredag.. Men de må vel i såfall bare fryse om det blir noe for det er jo ikke noe poeng å sette inn embryo i min livmor bare for å gå igjennom enda en kjemisk.
Eneste behandlingen de tilbyr i Norge for hydrosalpinx, som ikke er via kikkhull, er å fjerne eggledern med åpen kirurgi. (Noe jeg kunne gjort om de ikke feilopererte meg i sommer. Ja jeg er bitter)
Men kirurgene sa tydelig i sommer at de ikke ville operere meg i buken igjen om det ikke sto om liv. Så akkurat nå føles det som vi er ved veis ende.. sånn helt plutselig. Er på vei full fart ned i kjellern nå...
Nei fy flate! Dette må da være noe du kan søke om erstatning for. Har de seriøst ødelagt deg sånn at det ikke går å operere vekk egglederen? For en grusom beskjed å få da.Hadde masse egg, men jeg har fått tilbake væske i egglederen (den de forsøkte å fjerne i sommer, men bare gjorde alt verre istedet..) Det er visst 100% hydrosalpinx, og hydrosalpinx er mest sannsynlig grunnen til at det ender i kjemisk hver gang. De vil ikke operere meg igjen fordi magen er så herpa etter alle operasjoner.. så nå føler jeg bare alle forsøkene har vært unødvendig/forgjeves og jeg er sur for at de ikke har sagt det før nå ved SISTE jævla forsøket...
I alle dager? Og det sier de først nå? Trodde hydrosalpinx er ganske så synlig på ultralyd? Det burde de jo ha sett... Det går jo an å høre om kompensasjon på grunn av feilvurdering om det er hydrosalpinx?
Går det an å se til utlandet om det finnes noen annen behandling der?
Æsj, ikke en god beskjed, men samtidig fint å vite hva det kan være for at det ender i kjemisk hver gang. Men beskjeden kunne kommet før. For lenge siden. Stor klem til deg!![]()
Åh nei så utrolig stressende. Er det ikke et alternativ å fjerne egglederen hos privat kirurg? Høres ikke ut som noen av beskjedene du fikk av riksen er til å stole på. Vil væsken kunne bort av seg selv slik at du kan få innsett ved en senere anledning? Åh, alt du må gå gjennom, det er virkelig urettferdig!!
Svarer dere alle i et innleggNei fy flate! Dette må da være noe du kan søke om erstatning for. Har de seriøst ødelagt deg sånn at det ikke går å operere vekk egglederen? For en grusom beskjed å få da.Håper det finnes en løsning for deg.
Hva i all verden??? Kjære deg!Hadde masse egg, men jeg har fått tilbake væske i egglederen (den de forsøkte å fjerne i sommer, men bare gjorde alt verre istedet..) Det er visst 100% hydrosalpinx, og hydrosalpinx er mest sannsynlig grunnen til at det ender i kjemisk hver gang. De vil ikke operere meg igjen fordi magen er så herpa etter alle operasjoner.. så nå føler jeg bare alle forsøkene har vært unødvendig/forgjeves og jeg er sur for at de ikke har sagt det før nå ved SISTE jævla forsøket...