April 2025

Da var syklusdag 1 her, og første sprøyte blir satt i ettermiddag. Er helt kvalm av nervøsitet rundt hele greia o_O Plutselig ble det så virkelig. Har vært et hormonelt troll den siste uka, og mistenker at det ikke blir særlig bedre av hormonsprøyter:smiley-ashamed004
Noen gode tips underveis?:Heartpink
Lykke til! :Heartred Utrolig nervepirrende reise, men synes jeg ble overraskende fort vant til å sette sprøyter og dra innom klinikken for hyppige kontroller. Før en aner ordet av er det egguttak og spenning både i forhold til det og også resultet av uttak.
For min del syns jeg det var greit å holde meg mest mulig opptatt, dro ut med venner og kollegaer, serietitting og gå turer syns jeg alltid hjelper på. Ikke minst syns jeg det var utrolig interessant å lytte til Fertelitetsrådet, den podkasten har gjort at ivf prosessen ble ufarliggjort for min del.

Lykke til! :Heartred Utrolig nervepirrende reise, men synes jeg ble overraskende fort vant til å sette sprøyter og dra innom klinikken for hyppige kontroller. Før en aner ordet av er det egguttak og spenning både i forhold til det og også resultet av uttak.
For min del syns jeg det var greit å holde meg mest mulig opptatt, dro ut med venner og kollegaer, serietitting og gå turer syns jeg alltid hjelper på. Ikke minst syns jeg det var utrolig interessant å lytte til Fertelitetsrådet, den podkasten har gjort at ivf prosessen ble ufarliggjort for min del.
Tusen takk :Heartpink
Var en skikkelig terskel å stikke seg selv, men det fikk overraskende greit. Har skjønt at fyremadel kanskje er hakket verre :smiley-ashamed004
Har hørt litt på fertilitetsrådet tidligere, men kan absolutt være lurt å høre noen relevante episoder nå kanskje :happy:
Av nysgjerrighet (og siden det er min aller første gang); varer mens like lenge når man stimuleres?

Tusen takk :Heartpink
Var en skikkelig terskel å stikke seg selv, men det fikk overraskende greit. Har skjønt at fyremadel kanskje er hakket verre :smiley-ashamed004
Har hørt litt på fertilitetsrådet tidligere, men kan absolutt være lurt å høre noen relevante episoder nå kanskje :happy:
Av nysgjerrighet (og siden det er min aller første gang); varer mens like lenge når man stimuleres?
For noen blir mensen litt kortet ned. Jeg fikk litt svakere blødning da jeg stimulerte.

Andre pausesyklus nå. De begrunner det med at de ikke rekker det pga påskestengt klinikk.
Har de hatt en frist for mens for å rekke det før påske som andre klinikker eller har de bare sagt at du ikke går plass før påske uansett? Ventetiden er uutholdelig i utgangspunktet så jeg føler virkelig med deg.

Jm95 - 29 - B2 - Hausken - FET #2 av IVF #1 - progynova & cyclogest - innsett før påske :)

Da ble det negativt første fryseforsøk, har egentlig vært forberedt på det hele uken etter at jeg starta å teste 4-5 dager etter innsett og fikk en dårlig feeling. Skal prøve å holde meg neste gang kanskje, men hadde kanskje tatt det tyngre i dag om jeg virkelig trodde testen skulle være positiv. Får bare kjøre på igjen :dead:

Har de hatt en frist for mens for å rekke det før påske som andre klinikker eller har de bare sagt at du ikke går plass før påske uansett? Ventetiden er uutholdelig i utgangspunktet så jeg føler virkelig med deg.
Hører andre som får stimulering og uttak før påske som er estimert blødning etter meg. Så handler vel mer om kapasitet, også vil de ikke bruke det som en begrunnelse. Lettere å ta en hvit løgn og si at de ikke rekker.

Da kom TR i dag og jeg melder inn til klinikken og setter Elonva-sprøyten (varer i 7 dager så slipper å sette hver dag) nå og kan endelig reise på hytta! :)Utrolig glad vi rakk det før påske-fristen 27/3! Regner da med uttak i slutten av neste uke :nailbiting::Heartpink Er ikke veldig optimistisk denne runden heller, men forsøker å være det..

Litt endring:

fix - 37 - B1 - Medicus - ICSI #2 (4. uttak) - kort protokoll - Elonva, pergoveris, fyremadel/ganirelix, prednisolon, klexane, ovitrelle, cyclogest - innsett forhåpentligvis i uke 15

Egguttak på onsdag :nailbiting: Noen som har opplevd å ha væske i livmoren på kontroll, også er den forsvunnet ved egguttak?

Da kom TR i dag og jeg melder inn til klinikken og setter Elonva-sprøyten (varer i 7 dager så slipper å sette hver dag) nå og kan endelig reise på hytta! :)Utrolig glad vi rakk det før påske-fristen 27/3! Regner da med uttak i slutten av neste uke :nailbiting::Heartpink Er ikke veldig optimistisk denne runden heller, men forsøker å være det..
Så bra du rakk det! Her skal det nok holde hardt, mannen har ennå ikke fått politiattesten sin (så irritetende!) så vi får ikke behandlingsplanen utlevert. Så selv hvis jeg får mensen tidsnok, er det lite sannsynlig at jeg får starte nå. Heier på deg ❤️

Syklusdag 5, og oppstart av fyremadel idag, i tillegg til bemfola. Dæsken, fyremadel svei greit i forhold til bemfola som var veldig grei og smerteløs å sette :hilarious:
Har ultralyd på fredag, og er så sjukt spent på hva planen videre blir, og hvordan det har utviklet seg denne uka. Syns dagene går så tregt :smiley-ashamed004:Heartpink har fortsatt med løping i disse dager, men er spent på om jeg kjenner at jeg må roe ned de neste dagene nå!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp