April 2025

Fikk ut 6 egg i dag! Meste vi noen gang har fått ut, så prøver å fokusere på det som er positivt.

Legen skulle henvise oss til Ullevål for at de skal vurdere om de kan/tørr operere meg. Og OM vi får mer enn en blasto på onsdag så blir det innsett. Legen vi snakket med i dag hadde veldig forståelse for at dette er veldig vanskelig for oss (spesielt med alle kontrabeskjedene), men det hjelper liksom ikke så mye. Selvom jeg jo setter pris på det. Vi føler fortsatt vi har kastet bort over 100k, men den samtalen må vi ta etter innsettet. Om det blir noe.

Tårene har rent i hele dag, og uttaket med tapping av egglederen var veldig vondt. MEN det kom noen gledestårer også da jeg hørte embryologen sa det var 6 egg! Det er mange til meg å være. Håper ikke det ringer i morgen og forteller at ingen lot seg befrukte...
Så flott med 6 egg ut! :love017 Håper det blir mange blasto, og at en eventuell ny vurdering hos OUS blir greit og grundig vurdert. Tenker jo det er viktig at de setter seg godt inn i saken, og håper virkelig du får en god opplevelse med det :Heartred Du er råtøff!

Lurte på hvordan overstimulering behandles om innsett må avbrytes? Gjøres det noe eller må man bare vente til kroppen ordner opp selv? :angelic:
Ofte så venter mann til kroppen ordner opp selv, ev med fragmin og drikke mye. En sjelden gang må man tappe væsken som er kommet inn i buken, enten på poliklinikken (og får så reise hjem etterpå) eller ved innleggelse og dren. Det siste er heldigvis sjeldent da ☺️ Er du blitt overstimulert?

Lurte på hvordan overstimulering behandles om innsett må avbrytes? Gjøres det noe eller må man bare vente til kroppen ordner opp selv? :angelic:
Det er som @Eibhlin sier.
I mitt tilfelle var det mild overstimulering (selv om smertene var langt fra milde :smiley-ashamed004), og jeg slapp heldigvis å starte på blodfortynnende medisiner. Sluttet bare på cyclogest, og starter ventingen på bedre tider mens kroppen får tid til å restarte systemet.

IVFPernille - 31 - B2 - UNN - 1.uttak, 2.innsett - cyclogest

Kan du sette meg videre til mai? Påska kræsjer for innsett for min del. Mistenker at jeg enda har vanncyste på eggstokken så håper iallfall jeg får sjekket det før/rett etter påske slik at jeg ikke må vente enda en syklus i mai med å få tappe den. Føles ut som en evighet siden første innsett I februar :sorry:.

Jeg var sånn i sjokk rett etter avbruddet igår, at jeg fikk vanskelig med å forstå veien videre nå. Slik jeg forsto det, så kommer avbruddsblødningen om ca 2 uker. Det er ca 18.april. Når kan man forvente å få eggløsning etter det? Og hvorfor må man vente helt til juni med å starte opp? Sykepleieren sa noe om at jeg måtte få ordentlig mens enda en gang etter avbruddsblødning for at slimhinnen skal bli fin igjen, men etter en eggløsning (og derav menstruasjon) vil jo slimhinnen være bygget opp igjen? Det er jo selve mensen:bag:

Legen som skulle gjøre innsettet sa kjapt noe om mai, mens sykepleieren var altså hun som forklarte det med juni. Man vil jo starte så fort man kan igjen, og trenger derfor å forstå. Muligens klønete forklart, men håper noen forstår hva jeg spør om her:shy:

Jeg var sånn i sjokk rett etter avbruddet igår, at jeg fikk vanskelig med å forstå veien videre nå. Slik jeg forsto det, så kommer avbruddsblødningen om ca 2 uker. Det er ca 18.april. Når kan man forvente å få eggløsning etter det? Og hvorfor må man vente helt til juni med å starte opp? Sykepleieren sa noe om at jeg måtte få ordentlig mens enda en gang etter avbruddsblødning for at slimhinnen skal bli fin igjen, men etter en eggløsning (og derav menstruasjon) vil jo slimhinnen være bygget opp igjen? Det er jo selve mensen:bag:

Legen som skulle gjøre innsettet sa kjapt noe om mai, mens sykepleieren var altså hun som forklarte det med juni. Man vil jo starte så fort man kan igjen, og trenger derfor å forstå. Muligens klønete forklart, men håper noen forstår hva jeg spør om her:shy:
Når jeg hadde totalfrys fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha to blødninger før de ville starte opp igjen, slik at kroppen kom i vater igjen etter alle hormonene. Kjenner også nå at selv om jeg ikke følte meg noe ekstra hormonell når jeg stimulerte, så er jeg mye mer i vater nå to blødninger etterpå.
Gangen i det for meg ble da først "bortfallsblødning" etter stimuleringen (ca 2 uker etter uttak), og så en "pausesyklus" (som jeg for min del nå tror jeg aldri fikk eggløsning, da den ble på 44 dager). Så meldte jeg inn mensen når den kom og fikk innsett ved neste eggløsning. Altså 2 blødninger mellom uttak og innsett, for meg ble jo uttak i januar og innsett 1. april. Har ikke hørt om behov for 2 pausesykluser med mindre det går på kapasitet, så vil tro du får innsett i mai/juni avhengig av syklusen :Heartred

Når jeg hadde totalfrys fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha to blødninger før de ville starte opp igjen, slik at kroppen kom i vater igjen etter alle hormonene. Kjenner også nå at selv om jeg ikke følte meg noe ekstra hormonell når jeg stimulerte, så er jeg mye mer i vater nå to blødninger etterpå.
Gangen i det for meg ble da først "bortfallsblødning" etter stimuleringen (ca 2 uker etter uttak), og så en "pausesyklus" (som jeg for min del nå tror jeg aldri fikk eggløsning, da den ble på 44 dager). Så meldte jeg inn mensen når den kom og fikk innsett ved neste eggløsning. Altså 2 blødninger mellom uttak og innsett, for meg ble jo uttak i januar og innsett 1. april. Har ikke hørt om behov for 2 pausesykluser med mindre det går på kapasitet, så vil tro du får innsett i mai/juni avhengig av syklusen :Heartred
Takk for langt svar til en som har litt tungt for å ta innover seg alt :angelic: :Heartpink
Da høres det ut som det er pausesyklus de har ment, uten å ha sagt det med de ordene.
Mitt neste spørsmål blir da: når regner man syklusdag 1? Du sa du hadde syklus på 44 dager, men regner du dag 1 fra stimulering, eller fra avbruddsblødningen? Herregud så komplisert dette er, og flo-appen min kommer jo ikke til å skjønne noe som helst nå :joyful:

Takk for langt svar til en som har litt tungt for å ta innover seg alt :angelic: :Heartpink
Da høres det ut som det er pausesyklus de har ment, uten å ha sagt det med de ordene.
Mitt neste spørsmål blir da: når regner man syklusdag 1? Du sa du hadde syklus på 44 dager, men regner du dag 1 fra stimulering, eller fra avbruddsblødningen? Herregud så komplisert dette er, og flo-appen min kommer jo ikke til å skjønne noe som helst nå :joyful:
Jeg regnet syklusdag 1 fra første dag i avbruddsblødningen, den blir jo litt som en menstruasjon ☺️

Ofte så venter mann til kroppen ordner opp selv, ev med fragmin og drikke mye. En sjelden gang må man tappe væsken som er kommet inn i buken, enten på poliklinikken (og får så reise hjem etterpå) eller ved innleggelse og dren. Det siste er heldigvis sjeldent da ☺️ Er du blitt overstimulert?
Takk for svar! Nei, skal i gang med første IVF nå, og har pcos så er litt ekstra høy risiko for overstimulering har jeg skjønt..

Bare 4 av 6 egg var modne og kun ett ble befruktet. Syns hun sa noe om at det var litt ujevnt i tillegg.. Så jeg tviler på at det klarer seg til onsdag. Hjernen min sier : Ja, det var det. .
Det er en skikkelig kjip beskjed å få. Jeg krysser alle fingre og tær for lille egget :Heartred:Heartred

Bare 4 av 6 egg var modne og kun ett ble befruktet. Syns hun sa noe om at det var litt ujevnt i tillegg.. Så jeg tviler på at det klarer seg til onsdag. Hjernen min sier : Ja, det var det. .
Vi alle krysser alt vi har for at det blir en perfekt liten blasto, sender deg masse styrke i mellomtiden :Heartpink Skjønner at det ikke er lett å unnslippe tankekaoset, og føler sånn med deg.

Å, så lei beskjed å få. Men alt kan jo skje! Husk jeg fikk ut kun ett egg og det ble innsett på det. Det er ikke over før det er over :Heartpink

Forstår at du føler det sånn. Men er dette icsi? Hva sier de om sædkvaliteten?

nå er jeg i gang med testing :smiley-ashamed004 5 dager siden innsett (10 dpo i dag), og det er 12 dager siden jeg satt ovitrelle.

Morgenurin:
IMG_3589.jpeg

Urin #2 (6 timer senere):
IMG_3678.jpeg

Ser dere noe? Og hva tror dere? Ovitrelle? Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å teste før til uka, men var noen som sa det kanskje var lurt å teste før for å få et sammenligningsgrunnlag. Aner jo ikke hvor lenge ovitrelle sitter i kroppen :smiley-ashamed004

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp