April 2021

Er det høyere sjans for spontanabort ved prøverør? Nå har ‘frøken amatør’ begynt å Google, og jeg synes ‘alle’ begynner ivf-reisen med enten negativ g-test, eller abortering mellom uke 5-10. Greit å være psykisk forberedt på alle mulige veier kjenner jeg :p
Ingen større sjanse med IVF enn uten. Samme statistikk ;) men litt større sjanse for exu, selv om det er veldig sjeldent.

Jeg får komme til innsett i morgen så lenge jeg er symptomfri og ikke havner i karantene selv.

Jeg tror ikke på at det skjer før jeg går ut derfra med egget godt planta i livmora altså!

Jeg håpet på at mensen skulle komme idag for da hadde jeg fått kontroll en dag tidligere (fredag) enn planlagt pga helg. Men nå blir det sannsynligvis en dag senere enn vanlig, på syklusdag 9. Håper ikke det er for sent for å redusere eventuell overstimulering :nailbiting: Skal høre om de heller vil at jeg skal gjøre ul/ta blodprøve dag 6 når jeg ringer in på mandag.

Hos min klinikk er det vanligst med UL på dag 10, så jeg tror nok det går fint med UL på dag 9 :) På dag 6 vil de ikke se nok til at de kan avgjøre når det skal være uttak tror jeg.

Er det høyere sjans for spontanabort ved prøverør? Nå har ‘frøken amatør’ begynt å Google, og jeg synes ‘alle’ begynner ivf-reisen med enten negativ g-test, eller abortering mellom uke 5-10. Greit å være psykisk forberedt på alle mulige veier kjenner jeg :p

Jeg tror man ofte får et litt feilaktig bilde av spontanabort og IVF. Mange av de som gjennomgår IVF har gjerne utfordringer med å få egget til å feste seg og har hatt spontanaborter FØR de begynner med IVF. Det er altså ikke slik at IVF i seg selv fører til flere spontanaborter. Men jeg skjønner at du bekymrer deg ❤ Husk at man har en tendens til å høre flere negative historier enn positive, for det er ofte de som har opplevd vonde ting som oppsøker støtte og fellesskap :)

Sniker litt her inne jeg. Er nysgjerrig og spent på Hvordan det går med dere :Heartred Men må bare si HERREGUD FOR EN BERG OG DALBANE på deg :Heartred Du er god som holder ut. Krysser fingre og tær for at det ordner seg med innsett for deg i morgen :smiley-angelic001

Takk for gode ord ❤ Har tenkt mye på deg, håper du har det så bra som mulig ❤

Jeg får komme til innsett i morgen så lenge jeg er symptomfri og ikke havner i karantene selv.

Jeg tror ikke på at det skjer før jeg går ut derfra med egget godt planta i livmora altså!

Holder pusten litt for deg nå altså! Det må jo bare gå..! Er ikke snakk om så mange timer til :gen014

Hm.. uttak, er det med full eller tom blære? Har glemt å spørre om det :wideyed:

Holder pusten litt for deg nå altså! Det må jo bare gå..! Er ikke snakk om så mange timer til :gen014

Hm.. uttak, er det med full eller tom blære? Har glemt å spørre om det :wideyed:

En skal ha urin i blæren ved innsett. Men trenger ikke være helt smekkfull :happy:
Uttak bør en ha tom blære.

Så god du er ❤ Ja, det har vært mye opp og ned i det her løpet! Men nå håper jeg at det bare blir straka vegen resten av veien :) Også håper jeg at tiden frem til ditt neste forsøk går fort ❤

Venter utålmodig på brevet til hysterskopi. Synd jeg ikke fikk prøve mer enn en stimulering før dess

Jeg er SÅ nervøs men har begynt å innse at DET BLIR ❤

Mener uttak er på tom blære. Masse lykke til med uttak ❤

9 dpo test vs.11 dpo test (blå bakgrunn). Ingen voldsom økning, men streken er ganske rosa og søt nå:hilarious: Aldri brukt tester til å følge utviklingen før, hva tror dere?

Er ikke blodprøve før onsdag, svar kanskje på fredag:facepalm: Tenkte å ta en digital på torsdag, da er jeg i tilfelle 4+1, i håp om å få 2-3 uker:nailbiting:

Vedlegg

• 664303FE-FD22-46B5-8705-F75574BCB390.jpeg
    664303FE-FD22-46B5-8705-F75574BCB390.jpeg
    57,5 KB · Visninger: 121

Jeg tror ikke det er vanligere, men jeg tror ofte at det kan virke slik siden de som går gjennom IVF ofte er veldig klar over kjemisk eller tidlig spontanabort. Dette ville man kanskje ikke merket om man ikke var i IVF-karusellen.
Jeg har selv en venninne som lyktes på første IVF da hun var 39 år så det er absolutt mulig! :Heartpink

Er det forresten noen som har erfaring med terminberegning etter FET? Jeg har prøvd diverse kalkulatorer på nett og fått alt fra 24.12 til 01.01... Føles litt ekstra relevant siden det kan bli både 2021 og 2022 baby (HVIS jeg kommer så langt så klart, mange milepæler dit enda føler jeg).

Uansett, jeg satte inn fryst 5 dagers blasto 12.04. Da tenker jeg beregning fra 19 dager før (14+5) og det blir vel 24.03? Eller blir det 23.03:hilarious:? De fleste kalkulatorene sier da termin 29.12.

9 dpo test vs.11 dpo test (blå bakgrunn). Ingen voldsom økning, men streken er ganske rosa og søt nå:hilarious: Aldri brukt tester til å følge utviklingen før, hva tror dere?

Er ikke blodprøve før onsdag, svar kanskje på fredag:facepalm: Tenkte å ta en digital på torsdag, da er jeg i tilfelle 4+1, i håp om å få 2-3 uker:nailbiting:

Jeg syns det ser bra ut ❤ Du er graviiiiiiiiiid :woot:

Wiiiii:smiley-bounce016
Det er sååå kult å faktisk seriøst begynne å se på klær, utstyr og baby- altmuligrart:happy090

Håper på det samme for deg! Positiv test til helga eller?:excited001

Si fra når jeg skal sette deg på gravid da :D Jeg ELSKER å dille og dalle med babyting, koooooos deg ❤

Det er planen :D Tar første test på søndag 11 dpo :nailbiting: Sykt å tenke på at jeg får vite svaret om bare 1 uke!!!!!

Sniker litt her, denne er positiv❤️❤️

Back
Topp