April 2021

Jeg syntes ærlig talt det var litt vondt. Men jeg hadde 22 egg ut så de holdt på og holdt på...
Man har liksom en toleransegrense tett knyttet opp mot tid og når den krysses blir det plutselig mye verre:confused:
Du har jo et drømmeantall follikler, masse å ta av men ikke FOR mange.
Kommer til å gå kjempebra:)
Ja den ser jeg! Jeg hadde mareritt når fastlege skulle sette inn hormonspiral for mange år siden. Endte opp med 2 ulike forsøk av to ulike leger, ingen fikk det til - masse smerter og blod. Så nå er jeg skeptisk for å la leger styre oppi «hufsetufsa» :P Håper på en bedre opplevelse denne gangen :)

Hatt 2 uttak. For meg har det ikke vært ille i det hele tatt. Kjenner bittelitt når de setter bedøvelse i skjeden, men det er bare et lite stikk. Synes innsettene har vært verre, og de er heller ikke noe å grue seg til :)
Tusen takk for svar! Herregud så «erfarne» alle dere her inne er. Skjønner det er vanlig å måtte gjennomgå prosessen noen ganger før det klaffer :(

Så godt å høre, tusen takk :D hva slags beroligende får man? Fikk valium før laseroperasjon for noen år tilbake, null effekt :p

Mener det var Midazolam (?) men kan være jeg tar feil. Jeg satt der like etter shotten og sa om igjen og om igjen at jeg ikke kjente noe. "Er du sikker på det?" spurte kona, jeg sklei nemlig lenger og lenger ut av stolen :hilarious: Når de kom og henta meg spurte jeg om de kunne bære meg for jeg visste ikke hvor jeg hadde lagt beina mine :hilarious:

Mener det var Midazolam (?) men kan være jeg tar feil. Jeg satt der like etter shotten og sa om igjen og om igjen at jeg ikke kjente noe. "Er du sikker på det?" spurte kona, jeg sklei nemlig lenger og lenger ut av stolen :hilarious: Når de kom og henta meg spurte jeg om de kunne bære meg for jeg visste ikke hvor jeg hadde lagt beina mine :hilarious:
Å herregud Eg døyr :D :P hahahhaa!! Kjære vene, håper jeg får samme effekt som deg :D :P

Ja den ser jeg! Jeg hadde mareritt når fastlege skulle sette inn hormonspiral for mange år siden. Endte opp med 2 ulike forsøk av to ulike leger, ingen fikk det til - masse smerter og blod. Så nå er jeg skeptisk for å la leger styre oppi «hufsetufsa» :p Håper på en bedre opplevelse denne gangen :)

Haha, måtte le av den beskrivelsen:joyful: men er såååå enig! Helst ikke oppi der takk! Men, du vet, det er verdt det på en helt annen måte OG under uttak får du masse droger å kose deg med:D

Mannen til kollegaen min har korona.

MEN KOLLEGAEN MIN HAR IKKE BLITT SMITTET :smiley-bounce016

Lettere sjokkert over hvor fort de fikk svar :eek: Veldig godt å slippe å gå i usikkerhet hele helga!
Hurra! ❤ Jeg var såå sikker på at dette kom til å gå bra! Nå må det bli baby ❤

Ul i dag viste én follikel på 19 mm, 1 på 17, og en haug på 16-15-14 osv. så i morgen blir det satt eggløsningssprøyte - også er vi klare for uttak på mandag. NÅ gruer jeg meg til uttak, vær ærlig jenter - HVOR ille er det?! :p Herregud som jeg gruer meg til akkurat den biten
Hurra! Gratulerer med så langt gode resultater!

Helt ærlig, jeg syns det var dritvondt på den ene siden, og at det gikk helt greit på den andre. Hadde en eggleder som lå litt klønete til, så det lå en sykepleier og trykket på nedre del av magen min for å komme til.. Men, det er ikke sånn at jeg ville gruet meg nevneverdig for å gjøre det igjen..

Tusen takk for svar! Herregud så «erfarne» alle dere her inne er. Skjønner det er vanlig å måtte gjennomgå prosessen noen ganger før det klaffer :(

Det er en god del som lykkes på første forsøk også, men kan være greit å innstille seg på at runde 1 er en testrunde for å se hvordan responsen på medisinene er :)

Ul i dag viste én follikel på 19 mm, 1 på 17, og en haug på 16-15-14 osv. så i morgen blir det satt eggløsningssprøyte - også er vi klare for uttak på mandag. NÅ gruer jeg meg til uttak, vær ærlig jenter - HVOR ille er det?! :p Herregud som jeg gruer meg til akkurat den biten

Jeg har gjort det 3 ganger og jeg syntes ikke det er så ille. Fryktet det mye værre. Første gang ble jeg litt kvalm av morfinen, så de andre gangene fikk jeg sprøyte med morfin isteden. Blir litt susete i hodet av begge deler og veldig trøtt, men det er igrunnen bare greit.
Selve uttak kjente jeg bare litt til det stikket med lokalbedøvelse og ellers bare litt trykk. er mest spennende å følge med på skjermen når de suger væske ut av follikklene.
For min del funker det bra å hvile en time etterpå og så spise litt før jeg går.
I dagene etterpå kan det være litt ømt, litt som milde mensensmerter egentlig, mest er nok pga at eggstokkene er store etter stimuleringen.
Så det er igrunnen ikke noe å grue seg til, det kommer til å gå kjempebra :happy:

Det er så rart det er så ulikt fra sted til sted, og starten av hver syklus er så avgjørende for om mitt forsøk blir avbrutt eller ikke.

Mellom 6 og 11 er helt tipp topp tenker jeg. Man vil jo ikke ha for mange heller. Jeg tror dette blir veldig bra for deg ❤

Har fått svar fra DK. Han ville egentlig at jeg skulle ta hysteroskopi likevel. Jeg skjønner ikke helt greia når de først ga klarsignal, men han sa vi kunne prøve i neste syklus likevel. Virker som det avhenger av slimhinnen tidlig i syklus igjen, men jeg vet ikke jeg altså.. Er litt skuffa over den tilbakemeldingen når de først hadde gitt klarsignal på innsett, selv om slimhinnen var litt tykk i starten. Gynekologen min mente jo det var perfekte forhold, så jeg blir litt fortvila.. ser folk venter til oktober for å få hysteroskopi, og det gjør meg litt motløs. Beholder hvertfall plassen i køen på operasjon, så får vi se hvor veien tar oss ❤
Skjønner virkelig at du er skuffet over de motstridende beskjedene du har fått underveis. Håper at det blir innsett i neste syklus og klaff slik at du slipper venting på hysteroskopi! Sender en god klem :Heartred

Skjønner virkelig at du er skuffet over de motstridende beskjedene du har fått underveis. Håper at det blir innsett i neste syklus og klaff slik at du slipper venting på hysteroskopi! Sender en god klem :Heartred
Takk gode deg ❤ Ja, det virker litt som de har ombestemt seg for hvor tykk slimhinne de 'godtar', men vi får krysse alt for at det ser litt bedre ut neste gang :smiley-angelic001

Back
Topp