April 2021 :D

Har ikkje vert i nærheten av nokon med smitte. Gikk i karantene uansett alle her. Spørs om far er enig, han overtar ungene mandag. Eg kommer meg ikkje til teststasjon, da eg ikkje har bil. Far svarer meg ikkje heller på melding.
Hvis teststasjonen kun er tilgjengelig med bil er det bare å ringe kommunen og be dem komme med hjemmetest. Det er ikke obligatorisk å ha bil og ingen ønsker at du skal bruke kollektivt til teststasjonen.

Hvis teststasjonen kun er tilgjengelig med bil er det bare å ringe kommunen og be dem komme med hjemmetest. Det er ikke obligatorisk å ha bil og ingen ønsker at du skal bruke kollektivt til teststasjonen.

Nei dei har walk in testing og. På festplassen og Spelhaugen men kommer oss ikkje dit heller. Kan få drosje til teststasjon. Så om ikkje far svarer så må eg ringe coronatlf i morgen.

Åååh, nå savner jeg forrige sted vi bodde. Der var det masse takeout-muligheter i samme gate. Hage og større plass er fint det. Skulle gjerne hatt indisk og thai i gangavstand likevel.

Må kjøre 10 min, men det går helt fint :p

Titt tei:) kjipt å reise fra hytten i ettermiddag, men pliktene kaller. Nå er det jobb i 1 uke før fri i helgen igjen:) blir kjekt i morgen på påskeaften. Mannen har laget kart. Så får vi se om de finner ut av det :)

Vet ikke hvor gamle barna deres er, men har dere noen tips til fine påske aktiviteter (trenger ikke ha noe med påske å gjøre :p ) man kan gjøre med barn?
Male påskeegg eller lage påskepynt er en klassiker. Gå tur, gjerne med turbingo for de yngre. Bake.

Hvis det er snø: lage påskekylling ute. Påskeskirenn.

Noen tips andre enn å bare ignorere det angående en liten frøken som skriker for full hals om hu ikke får viljen sin? Prøvd å forklare at hun ikke kan få alt hun vil, at hun må senke stemmeregisteret osv...
Hu får heller ikke viljen sin!!
Men dette går utover hodet mitt.. :(
Sliten.

Sånn er min også, han høres rett og slett ut som en ulende brannalarm om han ikke får viljen sin og det er sinnsykt stressende! Det er helt normalt å bli "trigga" av den lyden. Det som har fungert hos oss er å sette oss på gulvet med han slik at vi er på samme nivå. Forklare at vi forstår at han er sint fordi han ikke fikk hoppe i sofaen f.eks. og spørre om han heller vil danse, lese bok, bygge med duplo, få en klem osv osv. Vanligvis sier han ja til et av forslagene og hylingen stopper. Hvis ikke sier vi "Det er lov å være sint. Mamma er glad i deg. Nå går mamma og setter seg her borte. Du kan komme bort til mamma hvis du vil ha en klem." Da går vi bort fra han og hylingen hans, og ørene våre får en liten pause. Og det fungerer alltid, han kommer bort etter en stund og roer seg :) Min er 1,5 år, det er en vanskelig fase av livet for de små og for foreldrene!

Noen tips andre enn å bare ignorere det angående en liten frøken som skriker for full hals om hu ikke får viljen sin? Prøvd å forklare at hun ikke kan få alt hun vil, at hun må senke stemmeregisteret osv...
Hu får heller ikke viljen sin!!
Men dette går utover hodet mitt.. :(
Sliten.
Vi har prøvd det meste. Noen ganger fungerer å forklare, andre ganger får jeg meg en klask i ansiktet om jeg prøver å forklare.
Noen ganger så fungerer det at jeg viser hvordan vi puster når vi blir sinte, lang og dyp pust for eksempel.
Andre ganger fungerer det å kose. Noen ganger fungerer ingenting.
Her høres det ut som om han blir torturert i blant :hilarious:
Når alt er prøvd og ingenting fungerer så forklarer jeg han at jeg setter meg litt unna også får han komme og kose når han er klar for det.
Noen ganger så må de bare rase fra seg og få ut frustrasjonen før man når inn til de

Vi har prøvd det meste. Noen ganger fungerer å forklare, andre ganger får jeg meg en klask i ansiktet om jeg prøver å forklare.
Noen ganger så fungerer det at jeg viser hvordan vi puster når vi blir sinte, lang og dyp pust for eksempel.
Andre ganger fungerer det å kose. Noen ganger fungerer ingenting.
Her høres det ut som om han blir torturert i blant :hilarious:
Når alt er prøvd og ingenting fungerer så forklarer jeg han at jeg setter meg litt unna også får han komme og kose når han er klar for det.
Noen ganger så må de bare rase fra seg og få ut frustrasjonen før man når inn til de
Slik er det her også, jeg vet ikke hva som fungerer (om noe fungerer) før det starter og jeg får prøvd:p og som du sier, noen ganger må de frese fra seg før en kan få kontakt :p
Noen ganger godtar han et nei, andre ganger freser han uansett hva jeg sier, så lenge det er noe han ikke får lov til:rolleyes:

Slik er det her også, jeg vet ikke hva som fungerer (om noe fungerer) før det starter og jeg får prøvd:p og som du sier, noen ganger må de frese fra seg før en kan få kontakt :p
Noen ganger godtar han et nei, andre ganger freser han uansett hva jeg sier, så lenge det er noe han ikke får lov til:rolleyes:
Veldig mye følelser i små kropper i blant :hilarious:
Her er han lik, noen ganger så godtar han et nei med en gang, andre ganger så er det verdens undergang :rolleyes:
Enkelte dager har jeg lyst til å pakke han i en eske og sende han med posten til bestemoren sin så kan han få være der :hilarious::hilarious:
Det er veldig lett å bli frustrerte selv, spesielt om man står i en butikk, har dårlig tid eller lignende. Har bært han skrikende ut av butikker mange ganger fordi han ikke får sånne idiotiske blader med ræl i :hungover:
Noen ganger må man bare bite tenna sammen og puste godt. Man må jo lære hvordan man skal takle følelser, så jeg syns det er viktig at han får lov til å føle alle følelsene sine, men man får ikke lov til å ta frustrasjonen utover andre ved å slå eller være slem liksom. Når han slår så får han beskjed om at det ikke er snilt, mamma blir lei seg og får vondt. Også går jeg unna og gir han litt pusterom. Da kommer han som regel tuslende med en unnskyldning og kos :hilarious:

Back
Topp